pergi tak balik-balik lagi



kau suruh aku pergi..

dan aku benar-benar pergi..

selamat tinggal, jaga diri..

ihsan google [link]

kadang-kadang aku tak faham dengan manusia yang bernama lelaki. lelaki selalu tuding jari kepada perempuan, sebab perempuan sering meletakkan emosi di hadapan apabila berhadapan dengan kemelut masalah yang menjerut-jerut. tapi sebenarnya, baik lelaki mahupun perempuan, kalau dalam hati kita tidak semaikan benih sabar, macam itu lah jadinya.

sekejap..

isu ini meluas. tidak semestinya terhad kepada hubungan kekasih-kekasih, malah boleh juga terpakai dalam hubungan kawan-kawan.

yang terjadi, bila salah faham timbul, salah satu pihak mahu pergi. salah satu pihak menjauh. salah satu pihak berdiam. salah satu pihak akan suruh pihak yang lagi satu itu pergi dari hidupnya. tinggalkan dia. pehhhh !! emosi tak agak-agak.

macam budak-budak baru mumayiz tahu?

bila seorang naik minyak, seorang lagi pulak membara-bara macam api
sikit pun tak mahu semai sifat sabar dalam diri
apa salahnya sekali sekala cuba jadi air
tidak akan terkalahkan ego seorang manusia kalau berlembut seperti air
air itu sebenarnya lebih power daripada api kau tahu?

aku ada menonton satu drama di TV1 tempohari
pasangan yang saling mencintai, bercerai macam tu saja hanya kerana sifat baran dan sifar sabar
talak tiga pulak tu
lepas tu aku malas nak cerita panjang.. cuma isu yang mahu aku highlight terang-terang di sini, lelaki pun boleh jadi super emosi bila hati mereka kosong, sifar sabar.

jadi..
tolong semai sikit sifat sabar dalam hati..
jangan bercakap ikut sedap mulut sendiri..
sebab bila minyak bertemu api..
terbakar hangus, tak ada gunanya lagi..
kau tabur saja abu dalam sungai nanti..



p/s: sedalam-dalam lautan, dalam lagi hati seorang perempuan. kau suruh pergi? dia pergi tak balik-balik lagi.

Ulasan

oh nudra berkata…
mcm Eid dlm Nora Elena. Senang je nak putuskan tunang. ;-\
Tanpa Nama berkata…
dia suh aku pergi. dia tak nak fight utk aku. selepas aku fight utk dia utk 3 tahun dan bersabar dengan kerenah dan angin dia. 3 tahun aku bersabar. tp kali ni, enough is enough. ko nak sangat aku pergi? aku akan pergi. akan dtg satu ari bila ko akan rindukan aku n nak aku balik. mark my word.
Dekna berkata…
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
anonymous berkata…
bkn psl gender, ini psl individu, sume org prangai xsame, so jgn la nk ckp pmuan lbh emosi ke ape, kdg2, lelaki pon bole jd lg emosi dr pmpuan.. yg pnting sabar dan tolak ansur, itu yg pnting... :)
Tanpa Nama berkata…
situasi yg sdg terjadi pd aku.

si dia meminta aku pergi kerana emosi.

bila aku pergi bawak diri,

mula memujuk merayu menyesali segala terjadi,

lalu, apakah hati masih boleh menerimanya kembali??
Yana Meera berkata…
bila ak pergi kau xhalang..bila dh pergi sibuk je cari ak blek..kenapa time ak tunggu kau, kau xhargai ak?biar ak pergi?so skg ak xkan blek2 kat kau dah..
Tanpa Nama berkata…
"sedalam-dalam lautan, dalam lagi hati perempuan".. like it very much..

bila aku dh lupa kat dy, time nie jugak dy cari aku balik.. tlg la, perempuan memang senang nk maafkan keslhan seseorang.. tapi untuk lupakan apa yang telah terjadi, tidak sekali..

dulu ko tengking aku, aku diam.. sekarang boleh bla.. no more u in my heart k..
kau suruh aku pergi?
jangan kau datang mencari lagi.

bluueekk!!

:p
mye berkata…
betul..
bila org dah xnk kat kte lbh baik jauhkan atau menghilangkan diri trus dr die..
huhu..
fatenalina berkata…
@Tanpa Nama tak payah percaya sgt lah dgn dia tuuuu..tanya hati sendiri..
tieha ismail berkata…
kalo pompuan ckp pegi laaa...laki akan ingt pompuan ckp btol2...hurmm padahal tak sbnrnya...apa yg pompuan ckp tuh selalunya bertentangan..
Tanpa Nama berkata…
teringat masalah kawan saya sekarang.
pakwe dia selalu mencurangi dia, marah dia, dan gaduh dengan dia.

dia selalu jadi air dengan memujuk dan sabar.

saya suruh dia jadi api, bakar jambatan tu dan pergi.

air tak guna kalau dibiar terus mengalir
Tanpa Nama berkata…
true... bile perempuan yang konon-konon senang pujuk ni dah decide nak tinggalkan lelaki (lelaki yang suruh pergi) jangan harapla nak patah balik...
cik CT.. berkata…
ehe~ dah kLu ak nk pergi denGan rela hati ..
tapi dye x bagi??
ape ke x bersYukur aku nih??
ke..dye jerr cari alasan supaya ade backup bile yg lg satu da pergi??

cZ all diZ while..dye pnah kate..
" awk jerr mampu sabar dgn sy, klu gurl lain dlme kne tinggal camtu jerr"

abez, ko igt sabar ak x de limit..
* eah2..terlebih sudah..
Tanpa Nama berkata…
Dia yang mulakan,dia yang meyakinkan aku terima dia, dia yang mengakhirkan.aku mmg x paham cinta.mungkin dia main-main kot.huhu
Tanpa Nama berkata…
You ask me to stay
And i stay for you
But now,you say nothing
And i know you want me to go

Well,i have no reason to stay anymore
You're happy with the other girl

Be happy

Good bye jerk

Now i'm having a strong reason to hate you this much
Primadona berkata…
yup sounds macam perangai budak tak matang bila ada yang mula mendiamkan diri dan mula menjauh dari kita ;)_
Tanpa Nama berkata…
p/s: sedalam-dalam lautan, dalam lagi hati seorang perempuan. kau suruh pergi? dia pergi tak balik-balik lagi. LIKE. :)
Hasnita Hassan berkata…
wuuuuu )'; aku pergi asyik kembali,macam mana pulak tu
Cikya berkata…
Nak pergi tanpa patah balik tak senang kan.
Bila dah hati cukup kering, kau mandi wap, takkan sama macam dulu.
Aku nak pergi taknak balik-balik boleh?
Cikya berkata…
Nak pergi tanpa patah balik tak senang kan.
Bila dah hati cukup kering, kau mandi wap, takkan sama macam dulu.
Aku nak pergi taknak balik-balik boleh?
Cikya berkata…
Nak pergi tanpa patah balik tak senang kan.
Bila dah hati cukup kering, kau mandi wap, takkan sama macam dulu.
Aku nak pergi taknak balik-balik boleh?
Tanpa Nama berkata…
don't let yourself to be reject twice. he's not that great.

Catatan popular daripada blog ini

Cara Memikat Amoi (Jika Kau Seorang Lelaki Melayu)

Lelaki Suka Pandang Tetek Perempuan?

pengalaman bercinta dengan lelaki melayu.