Serius Terfaktab.



Salam. Hai. Annyeong.

Ingat lagi tak ni sape? Kehkeh. Hurm... First sekali sorry sebab dah lama tak menules. Walaupon aku tahu ramai je yang tak kesah kalau aku tak menules, tapi sebab ada sorang dua yang tanya dah cukup buat aku terharu. Kahkah! So, pada hari baik bulan purnama ni, aku nak merakamkan tulisan baru bersempena usia yang baru menginjak 12 tahun.

Percaya tak kalau aku cakap cinta tu kadang-kadang datang pada saat yang paling kita tak sangka dan akan pergi pada saat yang juga kita tak sangkakan. Orang kate, don't love too much, don't care too much, don't miss too much, don't be nice too much, because when it ends, it hurts too much. Personally aku rase perasaan adalah satu-satunya perkara yang ramai orang tak boleh kawal pada kebanyakan masa dan merupakan perkara yang terpaling halus. Mungkin juga seni yang terhalus. Bukan seni kamasutra semata ye. Beyond that.

So, bila kita dalam alam percintaan, don't put your hope too high. Cuba bayangkan. Kalau kita berada di tempat tinggi pastu kita jatuh, amacam rasanya? Kalau tak patah riuk, innalillah... Macam tulah jugak kalau kita bercinta ni. Jangan nak terawang-awang sangat. Nak terawang-awang boleh, jangan sampai tukau nama jadi awang sudeh. Ok tak lawak. Kalau dah rasa macam gila kaw-kaw punya terawang, bawak-bawak lah tangga tu sekali. Kalau agak-agak frust, jangan jatuh, turun tangga je.

Untuk pesanan diri sendiri dan juga sesape yang rasa macam nak amek pesanan ni, silakan. Kalau kita nak pasangan yang baik, jangan cari kesempurnaan dia. Sebaliknya perbaiki diri dulu dan seandainya ditakdirkan dengan pasangan yang tak seberapa, percayalah everything happens for a reason. Kalau bukan sebab untuk melengkapkan, mungkin itu adalah diri kita yang sbnanye? Sape tahu kan?



p/s: aku rase lebih baik aku tules guna aku daripada gua, ye dak? :D

Ulasan

Akulah Pak Lan berkata…
the more u higher u hope for something, the harder u fall for something, the most time that u need to heal..
shahirahkhairudin berkata…
welkam back bebeh !

yerp betul.. setelah melalui beberapa episod dan kisah percintaan, aku setuju dengan kau. cinta, jangan tunjuk kita cinta sangat. sayang, jangan tunjuk kita sayang sangat..

lagi pun, nanti pasangan kita rasa deme berada dalam zon selesa, deme pun mule la nak buat kite sambil lewa. take for granted.. ye dok?
avel berkata…
setuju and biasanya girls la yg kdg2 over dlm love-love nie.haha.

p/s:tumpang copy gambar.nak letak kat tumbr.hehe.
terima kasih :)
nots berkata…
betul3 ! so don't 'something' too much laa eak ! HAHA . nanti , sudah jato dtimpe tangga pule .serius terfaktab nehh ! XD
Ne0 berkata…
the harder you fall, the higher you bounce...
Wadi AR berkata…
sakit ouhh kalo bercinta. seriuss!
DidyaJustsaythat berkata…
hai.

saya nak kahwin dengan mat rempit

kihkihkih

oh,yea, welcome back. no sedih2 pk pasal cinta. mi cintan kalau kene makan tikus ke kene curi dgn rumat ke, boleh sedih.
Ami Manaf berkata…
jatuh tu sakit~
yra nazirah berkata…
seriusly , suke sgt . sume nye betul .
deylaSUPERB . berkata…
love this entry veli2 much :DD
SyieraDahhari berkata…
mcm tu la pesan my mom. :)
ouch. saket kot bile jd g2.
AleahSM berkata…
Love is about heart.There's no words can describe it.Even ada 111111111111110000000 words dalam kamus.it's complicated
(^Iman^) berkata…
Assalamualaikum...saye blogger baru..bru 12 tahun ker? tu atas tu tulis..neway..salam perkenalan..
Kik0 ♥ QiLaH berkata…
emm. its hurt t00 much..
cik eira berkata…
hurm situasi ini juga bukan dengan kekasih je tp juga someone yang kita anggap as bff rite . sakit gila weh bila kita cite kt dy , share , tetiba kena tikam belakang . cilakak haha :P

**http://cikeira.blogspot.com
Capik berkata…
Agreed with u..jgn berharap..nati frust sampai xlalu makan..bukan terjadi pada perempuan sahaja..lelaki pn kena gakk..hu3
Wardah alisya berkata…
betul3...alisya suka para yang last tu. thanks~

Catatan popular daripada blog ini

Cara Memikat Amoi (Jika Kau Seorang Lelaki Melayu)

Lelaki Suka Pandang Tetek Perempuan?

pengalaman bercinta dengan lelaki melayu.