[Sajak] Definisi Cinta Mati

Kiriman ini datangnya daripada Aniq.

Definisi ku mati,
Melihat kau pergi,
Usah lagi perlu kucari,
Makna rahsia yang kau sembunyi,
Timbul terang kau berlari,
Timbul gelap aku sendiri,
Aku sedar memiliki kau hanya mimpi,
Walaupun sekejap aku rasa puas hati,
Kerana kau adalah aku punya pertama kali,
Semasa ku dibawah, kau pergi,
Kau kata aku dan kau tak sesuai lagi,
Kau suruh aku cari perigi,
Kerana aku bukan timba yang kau ingin lagi,
Aku faham aku mengerti,
Ruang masa kita berbeza, berlainan dimensi,
Kita dipisahkan 2 negeri,
Aku cuba menerima dan memberi,
Tapi latar kehidupan kita yang dengki,
Tidak boleh melihat hubungan yang ku anggap suci,
Mungkin aku gila terfikir sebegitu sekali,
Bila jatuh cinta... lelaki mana yang sedar diri,
Akhirnya dengan pahit ku lepaskan kau pergi,
Kau pergi mencari timba kau sendiri,
Sebegitu pahit ku telan realiti,
Hingga terbayang kau disana sini,
Kalau itu orang kata aku berhalusinasi,
Aku kata aku depresi,
Aku terfaktab meneruskan realiti,
Kenapa realiti ni babi? tanya si Nami,
Ini cara tuhan menguji,
Kesabaran kau, khilaf kau semuanya teruji,
Supaya kau ingat DIA lagi,
Kini aku sendiri,
Ditemani suka dan duka,
Kenangan aku kau atau kita,
Mungkin juga aku terus sendiri,
Tak tahu berapa lama lagi,
Menghadapi depresi yang terbawa ke halusinasi,
Terus mencari definisi cinta mati.......

by Aniq.

Ulasan

ZwarteZonnebloem berkata…
kisah kita sama..
ya betul! ini cara tuhan menguji..
yang penting kita kena terus kuat..setiap apa yang jadi,, ada hikmahnye..perempuan yang mampu berdiri dengan sendiri adalah perempuan yang paling kuat... yeah! chaiyok!
Ne0 berkata…
cam kenei aniq yg taip ni..
putus dgn ika eh?
budak kecik berkata…
kenapa kisah kita sama??

ak pn rasa bagai berhalusinasi...
fatinshah berkata…
relaxx halusinasi hanya bikin kau mati.so get up and go
Mashe berkata…
rasa macam kisah aku ... =.=
PELAUNG PULAU berkata…
thanks to amoi sebab sudi publish poem aku

theaniqin.blogspot.com/2011/06/definisi-cinta-mati.html

ya benar,walau terfaktab manapun berpisah dengan cinta pertama..realiti perlu diteruskan.cinta tak pernah mati, hanya manusia yang taknak hidupkannya lagi...peace -aniq
Miss canine berkata…
cantek sajak ni.. ;) love it... =)
Tanpa Nama berkata…
BEST,,
Tanpa Nama berkata…
Nice. jangan terfaktab sangat kerana cinta eh. ada banyak lagi benda di dunia ni yang boleh mengisi jiwa selain cinta.

-zebentpenzel

Catatan popular daripada blog ini

Cara Memikat Amoi (Jika Kau Seorang Lelaki Melayu)

Lelaki Suka Pandang Tetek Perempuan?

pengalaman bercinta dengan lelaki melayu.