The Off Side Of Having A Beautiful Creature As A Partner


Semua orang suka bila dapat partner or gf or bf yg hot, cun dan segala pujian melangit yg menusuk hidung n mampu membuatkan manusia lupa diri dua tiga round. Sape tak suka? Kita manusia kan?
Manusia punya definisi cantik indah and so on and off is benda yg dekat dengan sempurna. Hampir sempurna. Yup, tu memang sifat manusia.

Sebenarnya tahi, air kumbahan, dan segala benda jijik dan kotor yg terlintas dekat kepala anda sekarang tu indah jugak. Cuma benda ni berbeza. Persepsi setiap manusia tak sama. Tapi Common human will actually prefer to agree with me at my 1st paragraph.

Oleh sebab gwa lelaki, gwa nak cerita side lelaki.
Takkan nak cerita off side cerita dalam konteks perempuan, gwa tak layak untuk jadik lesbian walaupun gwa suka lesbian. Kelaut sudah.

 Pisang Goreng Panas
Bila dia cantik, lawa, cun, hot, badan lentik, bibir mintak nak kena gigit, rambut ikal mayang, and so on, mesti sikit sikit dalam diri rasa tercabar. Masa ni lelaki tu akan cuba untuk jadik the better side of him sebab nak tunjukkan diri dia worth it untuk gf dia yg cun tu. Ni nama dia insecure. Standard lah. Bila dah ada relationship. masing2 pun start la rasa jelaous dekat satu sama lain.

Being jealous is a good thing actually. It helps us to show and express our feelings indirectly towards your loved one.

Kadang2, lelaki macam gwa, ok gwa nk cite pasal diri sendiri. Gwa ni heartless boleh tahan. Gwa boleh gelak2 buat muka tahi walaupun dalam kepala hotak serabut pk pasal masalah dengan gf. Lelaki punya expression tak sama denagn perempuan. Perempuan tend to show their emotion more than men.

Sebab tu jealous is a good thing since lelaki susah nak tunjukkan perasaan dia kat semua orang. Jarang nampak lelaki menangis sepah sepah sebab ada masalah dengan gf or ada masalah lain kan? Lelaki memang sejak lahir telah dilengkapkan dengan kuasa menyembunyikan perasaan. Kewl ey?

Goreng pisang panas = perempuan tu lawa, masih lawa, cantik, cun and maintain lagi walaupun dah kahwin. Masa ni, dia masih lagi tumpuan mata mata liar lelaki yang sangap tak bayar bil tah berapa bulan tah.

So, ni lah off side for having a beautiful girl as your soulmate.
Eventually, kita, lelaki kena jaga baik. Sebab? Dia masih lagi idaman setiap gen X yang sangap tak ingat tempat. Yang mulut manis macam gula, gaya crocodile semua ramai kat luar sane. Tunggu masa je nak baham. So, lelaki kena take good care of their loved one sebab anything can happen. Even bila dah kahwin. #truestory.

Marriage tak menjanjikan apa apa sebenarnya. Marriage cuma menjanjikan kau masa untuk bersama berdua dekat mana mana tempat without feeling guilty since sex is already legalized. Right? Macam yang gwa dah tulis dekat Sini.

So, siapa siapa yang ada, pernah, akan ada and bakal ada gf yang cun and hot nak mampos, pandai pandai la jaga sebab setiap saat yang berlalu mampu mengubah senario hidup lu orang semua. Good way or bad way gwa tak mampu nak predict. Tu bukan kerja gwa. Yang penting, cuba buat yang terbaik for each other for the sake of each other.

Love is not a one way relationship. Love is a two way relationship that needs two human to have this virtual bond together for each other. All the best humanoid.

Ciao


Ulasan

PYPY REDRUM ♥ berkata…
suka entry ni ;) *first time pegi comment walaupun dah lama follow ;D
birdsangry96 berkata…
haha ! nice post !
bce my blog ! post about kaum adam and hawa ! yehaa ! :D
Unknown berkata…
ni jack ke u yg ckp..^^,
nice..
Tanpa Nama berkata…
yeah, thats life.normal.towards girls pon its the same thing
nurulasyikin berkata…
memang la.. enak dipandang kan, tapi kalo dalaman tak cantik merana jugak.. partner cun tapi semua asyik pandang, tak seronok jugak kan.. entry ni menarik.. ~
Tanpa Nama berkata…
hellioz pon ade jack jugak ke??

pelik..
Akulah Pak Lan berkata…
Kalau kau manusia dan kau suka benda yang indah itu normal,
Kalau kau lelaki dan kau katakan Lisa Surihani itu lawa, itu bermaksud kau lelaki sejati.
Tapi kalau gadis cantik dtg menggatal dengan kau, tapi kau tak sentuh. Mungkin kau gay..
Nadia berkata…
"Lelaki memang sejak lahir telah dilengkapkan dengan kuasa menyembunyikan perasaan. Kewl ey?"~Yes, sangat cool. This is what i envy about man. How i wish i have this trait too
zoobida wiwi berkata…
ini betol! nice entry!
afrohead berkata…
aku tidak bersetuju dengan 'marriage tidak menjanjikan apa-apa'
miss lily berkata…
saya perempuan, tp saya xpandai ekspress perasaan saya seperti perempuan lain...yes saya pelik, but i'm unique...
Tanpa Nama berkata…
That's why aku suka carik partner aku yg kureng sket dri aku...supaya akulah The Beauty and dia The Beast...janji sedap mata aku memandang sorang jerk...biar aku sorang jerk jaga dia...xyah nak sebok2 syek nak dok jaga dia jerk..hahahahaha...!! ;D
NZ berkata…
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
lovehatetragedy berkata…
hahaha betol,aku dapat gf ygsgt cntik.aku x jack pun die ni,cume die ni hot stuff la kt campus aku..
spe ckp nk jg org cntik susah??
senang je.
die ok la,die x dela nk curang ke ape,tpi sebelum ngn aku ,die curang ngn ex die n pegi pade aku.
tpi skrg aku jg die baik2..
tpi susahnye,perempuan cntik ni rmai laki nk berkwn,so agk tegugat situ.
sape ckp laki xpndai tunjuk rse jeles.
aku tnjuk je..
tpi xbermaksud aku kongkong die,cume die rse selesa ble hdup bedua je ngn aku.
qalam_timur berkata…
tumpang tanya..admin and penulis dalam terfaktab berapa ramai yg da berumahtangga>?
Isteri kepada Suami berkata…
hurmm, tapi kan..dalam relationship yang lama..kecantikan tuh bukan penentu kebahagian yang berterusan..kalo kite tak boleh nak adapt antara satu sama lain..

regards,
Sofia Smiley
TheBentPencil berkata…
ah, ni ada kaitan dengan twitter post saya tadi.

"kalau awek anda yg x cun dah mula melawa dan jadi cun, jangan pulak si lelaki jadi insecure dan jeles."

cool sudah. lawa tak lawa, yang penting hati baik. cliche yes.

but a real nice girl will not even think she's pretty, even when she's a perfect ten.

dan kalau dia setia dia takkan layan orang lain punyalah. #truestory member saya.

@qalam_timur: ada dua.
amir berkata…
sebagai lelaki seseorang itu mesti tahu macam mana nak maintain personalliti alfa dia. baru boleh jadi pasangan yang berpanjangan. hahaha.
lovehatetragedy berkata…
betul tu bent pencil...nasibla awek aku jenis setia,die xlayan...hehehe happy nye!!!!
Cob Nobbler berkata…
OK gua terasa.
Awek gua cun.

LOL!
Halusinasi berkata…
susah woo ada bf yg sgt hensem, ada je yg memandang. dahla aku ni tak cun mana. asalkan pandai jaga hati dn perasaan si dia, InsyaAllah hubungan itu tak ada masalah...
priNceSs faNtagHiRo berkata…
kuncinya~kepercayaan,kesetiaan n kejujuran..and when u really love someone, she/he will be your only exception, kecantikan/kehenseman jatuh gedebuk2 tangga plg bwh..hihi:D
fatinfasihah berkata…
ahahaha . i wrote the same thing in blog too like weeks ago :) but hafta agree witchu !
nyapo berkata…
@afrohead saya setuju.sapa cakap kawin tu tk menjanjikan apa2..lebih kepada org yg x beragama ye lah,kalau pegangan mantap,insyaallah,menjaminkan saham baik untuk akhirat kelak :)

Catatan popular daripada blog ini

Cara Memikat Amoi (Jika Kau Seorang Lelaki Melayu)

Lelaki Suka Pandang Tetek Perempuan?

pengalaman bercinta dengan lelaki melayu.