Berkaitan Isu "Blog Adinda: kesah ape aku bukan virgin."

Assalamualaikum


Hello so called virgin boys and girls.

Entry ni di wujudkan adalah atas nama keperihatinan skuad terfaktab tentang isu yang hot sekarang ini. Hot sampai ianya menjadi treading nombor satu di twitter. Well, Im talking about this blog which is Blog Adinda: kesah ape aku bukan virgin.

Well aku bet semua antara korang dah baca link tersebut kan? Dia umur 14 tahun dan dia dan pernah buat seks. Dan dia saying it out loud tanpa rasa malu. Berzina termasuk dalam dosa besar beb.

Masa aku buka Facebook, aku tengok timeline (Home feed) facebook aku banyak dengan link blog awek tu. Dan itu bukan masalahnya. Masalahnya adalah bila dia di maki-maki secara kasar oleh blogger-blogger dan facebooker lain. Sebenarnya, sejak tahun lepas, aku perasan yang bila kita nak betulkan kesilapan orang, memaki diaorang adalah satu cara yang salah. Amat-amat salah. Sebagai contoh, aku rasa girls yang pakai make up tebal-tebal tu huduh, so dengan lemah lembutnya, aku cakap ah yang pakai make up nipis-nipis tu lagi cun. Errr kan?



Well, aku cuma nak korang semua tahu yang... bila korang ada anak perempuan nanti, kena la pantau dia elok-elok. Dengan siapa dia keluar, siapa pak we dia dan apa yang dia buat. Bukan anak perempuan je. Anak lelaki pun sama. Tapi utamakan anak perempuan sebab dia adalah makhluk yang lembik lemah. Pulak tu tengok-tengokkan lah cara dia berpakaian. Dan yang penting, jangan ajar dan didik anak anda seperti mana parents anda ajar dan didik anda. Sebab generasi dah berubah. Dunia dah berubah. Ya, aku dengar ni di Ikim.FM. Manusia berevolusi. Kalau zaman dulu, ayah rotan anak, anak makin patuh. Tapi zaman sekarang, ayah rotan anak, anak makin menjadi-jadi.



Apapun, sekarang ni, "Alaa standard lah tu lelaki dan perempuan pegang tangan evan kawan-kawan". Yes, sekarang ini yang berlaku dan semua tak kisah sebab dah jadi kebiasaan. Tapi, imagine masa korang dah ada anak perempuan nanti, ianya adalah zaman "Alaa standard lah tu budak umur 14 tahun dah tak ada dara sebab pernah buat seks dengan kawan-kawan. Normal la tu". Normal your head. It's not normal. It is sooooo wrong dude. Damn wrong. Dan aku tak nak anak aku lahir di zaman rosak akhlak macam tu. Jangan la anak aku lahir zaman seks antara kawan tu adalah satu kebiasaan.

Mungkin Daten Milano ni tak dapat didikan yang sempurna masa kecil. Tak pun, dia membesar dalam persekitaran yang amat sosial sebab tu lah dia boleh kenal boy beberapa hari then terus couple. Pulak tu, couple sebulan dua, dah clash. Then couple pula dengan lelaki lain. This is bad. Bad... Tapi still ada masa untuk dia bertaubat kan?

Kalau boleh, kalau nak cakap apa-apa kat dia jangan la maki sangat nak-nak kat setiap blog post, facebook dan fan page dia. Tengok apa yang dia tulis di blog sudah la. Ambil iktibar dan blah. Kalau nak comment tu boleh je, tapi tapis la sikit.

Well, aku takut bila dia asyik kena kutuk, dia stress then bunuh diri rebel dan bukannya bertaubat. So, lebih baik kalau kita nasihat dia elok-elok. Kan? Tu pun kalau dia baca la apa yang orang tulis di blog dia.

Apa yang patut korang tahu, this girl buat satu kesalahan. And... boom. Satu Malaysia bising.

May Allah bless her. May Allah bless us. May Allah bless our future generations.

Ulasan

Tanpa Nama berkata…
setuju.. aku tak rasa minah tu baca komen2 berjela2 kat blog dia. well, sbb dia rase diri die betul.
Ijah EmoTemo berkata…
yups betul tu. tak payah nak maki. nasihat elok2 sudah la.
nada hanis berkata…
betul. satu malaysia tahu dia tu tak dak dara. sekejap saja cerita2 macam ni meletop. itu la malaysia.
sarah. berkata…
yup, setuju sangat. :)
Gigi Besi berkata…
Mr K was right. Nasihat elok.elok.

Jangan maki hamun. Itu bukan cara yang disarankan oleh Islam.

Nice entry Khairul.
farah idayu berkata…
smoga minah tu ingat dan takot atas perbuatannye yg leh mengakibatkan balasan yg besar dr allah swt..
AxieAziz berkata…
orang macam ni, rasanya kurang kasih sayang.

Attention seeker.

dan setuju dengan ape yg Mr K tulis.. Nasihat elok2 pakai otak, jgn pakai hati.
Tanpa Nama berkata…
saya setuju dgn kata2 awak. yang berlaku ttp dh berlaku, bukan kita yang kne hukum dier. itu antara dia dan Tuhan. kita yang ader nie klu maki2 dier, kite nie baik sgt ke ? kite nie tak pernah buat dosa ke ? kita tawu ke dosa kite berat mana? kalau kita bantu dier kn lagi tenang hati, bersih jiwa. tp nk tegur, nk nasihat biarlah beradab. kita kn orang Melayu beragama Islam. Nabi sendiri pn tak pernah nk guna kata2 kesat walau sejahat mne umatnya. Sebenarnya saya mmg baru tahu ttg gadis ni. dia lantang bersuara bkn krn dier tak tahu malu, tp Allah beri dier petunjuk supaya ader saudara2nya di luar sne yg dpt membantu dier. Allah beri hidayah pd kita untuk kita sedar yg kita telah lupe tanggungjwb kita menjaga pentas pinjaman Allah ni. Saya pn tidak pernah lari dr berbuat dosa, tp sayu hati saya bila saya lihat saudara Islam saya dicemuh sebegini rupa. Kalau terjadi pd diri kita, cmne agaknye?? pjg pulak komen saya ni. tp sekadar menjadi pengajaran dan bingkisan seimbas lalu je. anyway, suatu pengisian yg baik dr awak.
Halusinasi berkata…
semoga adik tu bertaubat...InsyaAllah dia berubah...

-insan yang masih perbaiki diri menjadi lebih baik dr semalam-
Suhana Samsudin berkata…
setuju..semoga dia dan kita semua diberikan hidayah dan menjadi muslim yang sejati.. amin..
syafiqa berkata…
da baca juga beb.mmg kesah hot minggu
ni pas isu kes pompuan tudung kena
kutuk tu.haha.alahai..
yg sedih br 14 tu.berani mati ckp
itu ini da mcm tade mak bapak.kot
anak terbuang kot?no comment.
tapi as a pompuan,gua malu bhai. mcm
sial sial sial dia ckp mcm tu.
bangga gila.gua membesa 21 thn kt kl ni pun belum lgi
buat itu ini.panas sket kot kt dia.zzz.
Tanpa Nama berkata…
'Kalau boleh, kalau nak cakap apa-apa kat dia jangan la maki sangat nak-nak kat setiap blog post, facebook dan fan page dia. Tengok apa yang dia tulis di blog sudah la. Ambil iktibar dan blah. Kalau nak comment tu boleh je, tapi tapis la sikit.'

'May Allah bless her. May Allah bless us. May Allah bless our future generations.'

amen ya Rabb. gudjob mr K! nice entry + keep it up!;)
mushroom berkata…
aku nak pegang tangan yg bukan muhrim pun dah cuak ni lagi nak ehem.. mintak dijauhkan lah..
bujal X berkata…
895 komen kat entri beliau~~esok bole masuk sokkaba metro~
DidyaJustsaythat berkata…
Agree dgn Bujal.
rasanya akan masuk edisi hari Jumaat ni, atau hari Isnin.

sudah2lah sensasi.

and good job for you Karem n Kay as well, for writing it this way.
sebab tengoklah perangai kita sekarang ni. Bila yang buat seks tu YB ahli politik terkenal berduyun2 defend. ni anak kecil yang mungkin dah dipermainkan hingga hilang dara, berapa kerat yang defend eh?
Tanpa Nama berkata…
Xpayah la duk babitkan kan mak bapak..dah terang lagi bersuluh budak 2 yg salah..Walau dia budak cam ner bagaipun dia dah ader otak..kan membezakan manusia ngan hewan coz ader otak yg berakal..budak nh mmg*****....
Tanpa Nama berkata…
mmg pompuan i2 x fikir dua kali buat statement yang agak panas... =='
out of topic.

aku perhatikan penulisan kau ni asyik nak hentam perempuan jer.
mcm celaka je bila kau tulis perempuan lembik.

tak payah la nak bias sgt kalau posting.

aku rasa kau ni looser and pathetic guy.

perempuan yg reject kau bukan pasal kau yg bosan dgn diorang.

bila sekarang da berjaya berkapel, kecoh pulak nk cerita.

looser xder life-24 hours-infront of PC.
Primadona berkata…
well..baru terbukak hati nak comment something.Well Mr K.I'm totally agree with your opinion.Manusia skrg pun ada zaman revolusi jugakkan.How come dia boleh cakap dia dah tak ada dara.It was so called Dunia kini hampir ke penghujungnya.
Sam berkata…
#nama kau sesuai jadi looser k
first of all, it is loser , not looser .
please use the correct word to insult people.
kau nk kata org loser ikut suka kau ja, tgk diri sendiri dulu, post pn pakai anon, kalau ada bran sgt xyah nk post pakai anon je,
then, kau takat nk judge people kat sini baik x payah, meet face to face see who the real ' looser' . get a life you damn 'looser' girl.
Jue Juraidah berkata…
SAYE PERNAH BCA ENTRI BUDAK GIRL TU...MMG RAMAI GILE ORANG COMMENT POST DIE..AKU NAK BC PUN XLARAT DAH...BTW, DOAKAN JE AGAR BUDAK TU SEMPAT BERTAUBAT..PINTU TAUBAT SENTIASA TERBUKA UNTUK UMAT MANUSIA~ INSYAaLLAH~

Catatan popular daripada blog ini

Cara Memikat Amoi (Jika Kau Seorang Lelaki Melayu)

Lelaki Suka Pandang Tetek Perempuan?

pengalaman bercinta dengan lelaki melayu.