Penunggu Cinta


Penantian satu penyeksaan. Siapa tak setuju memang gila. Dalam dunia ni ada ramai orang yang suka buat kerja camni. Menanti atau menunggu seseorang. Betul atau tak tindakan ni lu orang rasa?

Soalan pertama yang lu orang perlu jawab ialah berbaloi ke menunggu orang tersebut? Tak kisah la tunggu ex makwe yang dah jadi tunang orang,tunggu seseorang lelaki untuk meluahkan perasaannya atau menunggu seseorang membuat pilihan. Gua berani bet semua orang akan cakap orang yang sedang ditunggu oleh diaorang berbaloi. Kalau tak takkanlah sampai bertahun-tahun diaorang jadi penunggu ye dak?

Perkara kedua yang perlu lu orang pikirkan ialah status orang yang ditunggu. Menunggu makwe atau pakwe orang lain menjadi makwe atau pakwe kita boleh diterima akal gua. Menunggu tunangan orang yang lagi sebulan dua atau paling lama pun setahun lagi nak menikah memang kerja gila. Percaya cakap gua orang berstatus macam ni dah tak layak untuk dinantikan. Tunggu suami orang? Ok,yang ni kerja bangang.

Perkara ketiga ialah harapan dan peluang. Gua ada satu prinsip di mana gua takkan join peperangan yang gua tahu gua akan kalah. Kalau dah tahu lu orang kalah buat apa susah-susah nak lawan lagi? Lawan apa yang lu boleh dapat. Tapi..Tapi..Sampai dua kali gua cakap tapi ni..Kalau gua rasa gua ada sedikit harapan atau peluang pun untuk menang gua akan lawan habis-habisan. Walaupun peluang tu cuma 1%.

Tapi manusia macam kita ni sedar sebenarnya yang diaorang dah kalah,sedar yang diaorang takde sikit peluang pun nak menang pun tapi masing-masing sibuk pujuk hati sendiri. Sibuk nak sedapkan hati yang konon-kononnya diaorang still boleh menang dan orang yang ditunggu akan kembali. Bawak-bawaklah belajar terima hakikat.

Gua percaya pada jodoh. Kalau dah jodoh,sorang atas bumi sorang atas zuhal pun kan jadi jugak.Tapi janganlah pulak jadi bengong pergi menunggu seseorang sampai tutup hati lu orang kat orang lain. Itu bukan percaya pada jodoh,itu namanya bodoh mengharapkan jodoh.

Jadi apa perlu lu orang buat kalau lu dah takde harapan atau peluang atau orang yang ditunggu tu dah kahwin? Pada masa macam ni la lu orang kena percaya pada jodoh dan redha dengan ketentuan Tuhan. Kalau dah memang itu jodoh lu orang dia dah kahwin 7 kali pun akhirnya dia tetap akan jadi milik lu jugak. Jadi teruskan hidup macam biasa,penuh bahagia,penuh ceria dan cuba buka ruang hati lu pada orang lain.

Jangan menunggu,penunggu highway Karak pun kadang-kadang ada masa cuti jugak tahu?




Nota Cinta : Menunggu cinta samalah macam menunggu kadar tol diturunkan. Tak mustahil tapi jarang berlaku. Cinta tetap datang cuma masanya bukan pilihan kita.

Ulasan

Nina :) berkata…
yeah i know its stupid. orang cakap jangan tunggu je, kena usaha too. tapi if it's one-sided effort, tu pun macam penunggu juga..waiting for something with infinite possibilities to become finite.
shahirahkhairudin berkata…
indeed !
buat apa buang masa tunggu benda yang tak pasti.. yang kita bekenan sangat tu, tak semestinya baik untuk kita..
Tanpa Nama berkata…
haha, aku pun dulu pernah alami situasi cmni. waktu bdk2 skola la. tunggu pnye tunggu, konon2 setia menananti lah sgt :P tp skang da blh pakai otak dah. hihi
anak abah berkata…
sebab tu saya tak nak menunggu. wasting my time!~

sy stuju dgn ayat "cuba buka ruang hati pada org lain"

mane lah tau kite akan lebih bahagia kan. buat ape nak susah-susah menyeksa diri menunggu benda yang tak pasti.
deactivate , berkata…
now I feel stupid but then the feeling tu , it always will be lingering around kau tahu . Even tho kau tahu kau tak patut tunggu , but then kau still unconciously menunggu in the sense kau tak cari orang lain . every inch of you memang akan say no no if you're with another guy -_____-

*sigh* great post anyways :)
vampire's lovex berkata…
yeahhh go leplep..aku dulu pon ingt nak tggu je bekas pakwe aku tu tapi,mcm x berbaloi je,then aku move on...ada jodoh dengan org lain..

barang yg lepas jangan di kenang..hidup kena di terus kan bebeh
hatred24 berkata…
aku tak suka menunggu.
buang masa
sakit hati.
Atiqah Wadiah berkata…
btol tuh..buat apa kita 2ggu org yg dh x syg kita lg kan??buang masa jerk..mmg lar it takes time 2 4get our ex..tp kita kena cuba..klu dia x syg kita lg,buat apa kita duk 2ggu dia..pergi lah kpd org yg sudi syg kita..itu lbh bgos
mariam berkata…
betul lah tu lep, macam kau cakap cinta tu datang cuma tak kena masa kita, mcm tu lah cinta sume org, ade dan tak sama mcm kita, ada yg boleh taknak tunggu, ade je yg kita cakap tara mana pon depa tunggu gak, walaupon kita sama manusia, aku percaya satu, perasaan ni tak semua org rasa bende yang sama, nama pon rambut sama hitam hati lainlain ye dak,

biaq je kalau nak menunggu, tp ade satu masa mesti kau tahu sampai bila kau patut tunggu, nak lupa cinta tak perlu paksa dek :)


lek lu lep, dalam byk2 nama nama kau paling cool lep lep, :)
shahirahkhairudin berkata…
@anak abah

betul.. kita akan lebih bahagia. memang terbukti pun. bonda daku juga selalu bilang, cintakan orang yang lebih mencintai kita. instead of tunggu orang yang kita cinta menyambut tangan kita, apa kata kita sambut huluran tangan orang yang cintakan kita.

buka pintu hati dan beri peluang..
aku alaminya. dan sekarang aku bahagia.
Amiey White berkata…
indeed . aku teruskan hidup buat apa nak menangis bazirkan air mata sebab orang tu :)
Tanpa Nama berkata…
agreed!
but its hard to tell your mind to stop loving someone, when ur heart still does...sobss..so pathetic,what is love then?so pathetic..pathetic..
:((
Engku Sofea berkata…
hihi TERFAKTAB!!!
Wadi AR berkata…
susah nak percaye orang. *sigh
namasayatihah berkata…
hurmm...agreed!!
as a women, i nak share la...yerp..it is true, buat apa menunggu sesuatu yg tk pasti n it is true, what's the point of fighting, if at the end of the day..we r goin to lose kn?
but...sori to say...guys always giv hopes..that is y lots of other women willing to waste their time to wait..
am talking base on my xperience...
so..
to lelakis (plural)
please don't give us hopes if you don't like us and please don't be nice to us if you don't luv us..

juz a thought to share ya Mista...

Peace~
wink*
Akulah Pak Lan berkata…
Aku ada beberapa prinsip hidup:
1. Aku benci gila beratuq panjang.
2. Aku benci gila kalau kena berebut.
3. Aku cukup tak suka kalau kena tunggu lama2.

Prinsip ni aku applikasikan dalam hidup aku....yang kadang2 fail sebab kena tunggu dan berebut lift nak naik ke office aku di tingkat 27
Tanpa Nama berkata…
leplep kalau menulis memang menusuk kalbu kan.

btw kan, nak tanya..terfaktab nak penulis lagi tak? nak joinnnn. tapi tak tahu bagaimana caranya.
Hasnita Hassan berkata…
macam mana tak tgu klu pihak sblh sana pn asyik nk bg harapan tp kkdg mcm saja nk suruh tgu tp sebenarnya harapan tu cuma harapan palsu )'; ,-yang masih menunggu
spesispenunggu? berkata…
dah kalau memang yg ditunggu tu je yg ade kat ati yg menunggu tuh cane bro? wuwuwuwu... ;(
NuryBella berkata…
Sampai kucing keluar tanduk ke nak tunggu? 50-50 laa possibility nk berjaya menunggu tu...x pasal jd tragedy je mcm link bwh ni....

http://candychipsmore.blogspot.com/p/love-scene-tragedy.html
farahin nasir berkata…
wat penat je tunggu pada sesuatu yg mmg nampak dari awl bukan menyebelahi kita.. rase sakit lagi adelah.. so.. jadi lebih pintar..
buka hati untuk org yg lebih menghargai.. :)

NAK JADI ORANG YG D BENCI ATAU D SAYANG??
Unknown berkata…
menunggu sesuatu yg lom tentu jd milik kt memang mnyeksakan.

ssh bro ble hati dah syg keh3 nak bukak pntu tuk org laen kena ambik mse gak

btw, entri ni mmg buat gua terfaktab ! T__T
anak abah berkata…
@shahirahkhairudin

tahniah. sy sedang menuju ke arah itu. =)

doakan semoga sy berjaya juge ye.
Unknown berkata…
benda yg lepas toksah dikenang~ hidup untuk esok..peace bro..like this n3!
nots berkata…
yeah dats rite !! but aq pernah jadik penunggu , setahun tuh . perhh ! memang satu penyiksaan babe . but now , we're together again after dat . HAHHA . :)
Tanpa Nama berkata…
haaiisshh..terasa aku... huhuhu..
Miss Lya berkata…
Saya tahu saya menunggu sesuatu yang tak pasti..
Saya tahu itu semua sia2..
Saya tahu mungkin ada yang jauh lebih baik untuk saya di masa hadapan..
Tapi buat masa sekarang, saya hanya menuju ke dia..
:(
juliam berkata…
sekali terkene sebijik !

ambik kau.

even aku ada 1 peratus, aku akan cuba tunggu dan dapat dia

tapi serius loser
Terompah Merah berkata…
tak berbaloi!!
jangan buang masa menunggu sesuatu yg tak pasti yg bukan menjadi hak milik kita
LaTip BogiBa berkata…
ni memang aku.
aku nk pinjam entry ni leplep

k.
Tanpa Nama berkata…
aku pernah tekel awek org dowh..padahal bf die dah 5 tahun ngn die..aku xtau first2 sebab die suke kat aku n last2 aku tau sbb pksa die bgtau n ade balak die kol..so nak dijadikan crita,aku xdela tggu pun..aku kwn je ngn die...tp bf die dpt tau,n suh decide.first die pilih balak die..tp seminggu tu die crik aku n ckp die tlalu sygkan aku n xpenah se cmni..so aku suh die pilih.die tglkn balak die..the best man win,tpi mslhnye smpai skrg ex die duk ganggu family die...hidup aku...dah setahun lebih dah..
shinobee46 berkata…
tak salah nak tunggu, tapi jangan jadi penunggu yang bingai sampai sia-siakan hidup sendiri dan orang lain yang lebih menghargai kita.

Catatan popular daripada blog ini

Cara Memikat Amoi (Jika Kau Seorang Lelaki Melayu)

Lelaki Suka Pandang Tetek Perempuan?

pengalaman bercinta dengan lelaki melayu.