Jangan Hisap Dada, Dermalah Dara.

Hai semua! Lama gua menyepi ye dak? Kehkeh. Ok. Gua memang pesen suka perasan orang perasan gua takde. Ciskek betei.

Baiklah. Gua sbnanye taktau nak merapu ape pasal minggu kesedaran Hiv/Aids ni. Tapi, yang gua pasti gua memang suka betei tengok header blog ni. Cara gua sembang macam blog ni blog orang lain je kan, maksud gua bukan blog gua la. Jangan nak lampi sangat.

'Janganlah anda menghisap dada. Marilah kita menderma dara.'

Penah dengar? Gua taknak komplen banyak pasal ayat ni. Sebab kalau gua komplen, mahu gua bukak kelas tatabahasa bahasa ibunda kat sini pulak tiga hari tiga malam. Dahlah gelap, kang makin terbakar pulak abam samy nanti. Hoho. Lu orang boleh dengar, boleh baca. Jangan dok ikut sangat je. Gua bagi penyekeh barang seframe dua karang.

Macam ni jela. Bagi gua, penyebaran penyakit yang setakat ni memang takde cure, (#EhYeke?) bukan saje melalui hubungan kelamin. Lu orang mesti lagi pakar daripada gua kan? Setakat gua guna perkataan kelamin tu, apalah sangat. Lagi nampak gua ni tak canggih adalah kan? Ah, tapi gua pedulik hape. Janji maksud gua sampai. Untuk lu orang yang tak faham, hubungan kelamin = bersetubuh = berjimak = bersenggama. Eh yeke? Gua pon main hentam je ni. Hehe.

Setahu gua, penyebaran penyakit ni jugak boleh disebabkan melalui darah, air liur dan perkongsian udara. Ok. Yang last tu gua tipu je. Hikhik. Tapi, ape yang gua tahu adalah penyakit ni memang boleh disebarkan melalui darah. Cuba lu orang bayangkan lu eksiden pastu lu buat blood transfusion. Tup-tup tak bape lama pastu lu disahkan menghidap penyakit Aids. Padahal lu bukan mat/minah dadah pon. Dan lu pon tak penah buat hubungan kelamin. Kesian lu kan? Tapi, inilah realiti skang ni. So, berhati-hati di jalanraya. Ada kaitan kan?

Kau bodoh kan? Dia dah tak sayang aku doh!

Lepas tu, yang pasal air liur tu gua tak pasti pulak cemane. Mungkin kalau lu comolot sebab lu kena buat pilhan sama ada han(tu) atau KLCC, lu memang berisiko tinggi untuk dapat penyakit ni. Ohh. Dan penyakit tambahan, dibahan seumur hidup. Macam gambar contoh di atas. Gua hanggukkan kepala bana dua-dua ekor baru tahu.

Senang citer, gua nak nasihat untuk lu orang yang ada virus Hiv dan menghidap penyakit Aids ni, itu pon kalau lu orang baca la ape yang gua tules ni. Gua just nak cakap, maksud gua, gua nak tules. Lu orang mesti baca. Hurm... Gua ingat gua nak buat dua version la. Satu yang memang cilanat amek dadah ataupon memang tahu akan risiko dia dapat penyakit ni. Dan lagi satu untuk yang taktau.

Ehem! *betul-betulkan anak tekak. elok-elokkan sket kerusi yang dah senget* [Ini maknanya gua tengah serius.]

Kepada yang tahu, lu orang agak-agak la derrr. Kalau lu dah tahu lu tu membahayakan orang lain, lu jangan nak fikir diri lu sendiri je. Ahh. Fikir diri sendiri jadah. Lu mana penah fikir pasal diri lu, ye dak? Kalau tak, takdenye lu terjebak dalam kancah penuh kehinaan ni. Ptuih. Ludah.

Kepada lu orang yang taktau pulak, lu orang berhati-hati sket. Peringatan untuk diri gua jugak. Sebab once lu dah kena, lu bawak-bawak jela beribadat lebih sket. Ya. Memang lu mangsa pon. Mangsa yang terfaktab. Huu. Tapi nak buat cemane. Gua pon takleh komen banyak. Gua just boleh tules, kesian lu...

Nak sembang banyak pon gua tak bape nak pakar sangat. So, kita serahkan pada yang pakar jela ye. Akhir kalam, walaupon tak feel dan tak nikmat sangat, kekadang kondom ada pekdahnya. Erk. Ni bukan gua tules. Entri gua kena hack. Assalamualaikum!

Ulasan

fd berkata…
dia pilih taknak pakai kondom doo.
Tanpa Nama berkata…
erm. ikut knowledge.. hiv tersebar melalui darah, airliur tu x kot. erm. melainkan dlm mulut tu ada luka.

haha. tp sifilis tu jangkitan melalui persetubuhan.

betulkan aku jika salah
NurFa berkata…
Bagus buat kempem macam ni. Thumbs up! :)
But as far as i know, HIV tersebar melalui sexual route, darah, dan dari ibu mengandung pada baby dalam perut. Tak tersebar melalui air liur.

Oh ye, tak faham slogan tu lah. Maksud lain die 'Jangan hisap dadah. Mari derma darah' ke? @_@
Balqees Amanda berkata…
yela..tak paham..slogan tu maksudnya ape..ape kaitan nye nih?
bukan penggoda berkata…
kahkahkah. lu org xkn xpnh dgr kot pasal slogan tu? ada sorg menteri kte pnh ckp centu.

yeap, he actually meant dadah and darah. tp, sbb dia trlebih bijak, dia kate dada and dara. hikhik.
PointBlankShot berkata…
tak payah cover cakap ada sorang menteri cakap dulu - cakap jela sami vellu yang cakap dulu slogan tu kehkehkeh

aku ingatkan aku sorang je ingat slogan nie LOL!
bukan penggoda berkata…
yusoff: kehkehkeh. gua berbudi bahasa lagi. gua pgl abam samy je. tp, ada jugak yg tkatau. haish.

yes, kita geng! sep sket lah!
PointBlankShot berkata…
bukan penggoda: hahaha kat terfaktab ni tak payah berbody bahasa. belasah jek

*sep balik!*
SaSa berkata…
''she get both'' (i mean the girl in that pic)

and i really mean if the boy up there..is having AIDS..

P.I.T.Y...^_^
Que berkata…
mase kt skola dlu aku penah masuk kelab prostar..ade kaitan la ngn aids n hiv ni...ade org2 yg berilmu pasal ni ckp.. hiv bleh berjangkit melalui air liur tp bukan stakat ciom skali dh berjangkit...klau nk jangkitkn kne kumpul atleast 2 baldi air liur...mne nk cri...kne ludah ari2 dlm baldi laa....

*tp jgn lak pas ni rmai yg berciom lak sbb gerenti x berjngkit...kemungkinan masih ade.. dengan kuasa Tuhan..[0_o]
Tanpa Nama berkata…
@Que : ko btol... aku dlu kelab PROSTAR gak... melalui air liur pun leh jangkit, deep kissing, tpi tergamak lagi ke nk kissing ngan org HIV yang da berkulat2 dlm mulut.
euw~!

aku xfhm, abg samy tu punyer lama dlm gov, bhasa pun ngalahkan org kemboja dtg malaysia~

widdy~ ^^
me,myself & i berkata…
actually... if kiss... the only way(slain dr mulutnye luka) utk jangkit, if u were to telan 8 litre of that person's air liur...

Catatan popular daripada blog ini

Cara Memikat Amoi (Jika Kau Seorang Lelaki Melayu)

Lelaki Suka Pandang Tetek Perempuan?

pengalaman bercinta dengan lelaki melayu.