Masalah : Perspektif Pakwe dan Makwe.

Pakwe : hanya mahu menyelesaikan segala masalah. Dengar saja masalah terutama pada orang yang dia betul-betul sayang, dengan semena-mena dia dengan pantas akan cuba berfikir,

"macam mana gua nak selesaikan masokloh ni? kesian makwe gua. gua kena tolong ni! tanggung jawab gua!"

dengan cara itu sahaja yang boleh dia buktikan bahawasanya dia sayang manusia tu. tak kiralah makwe ke, bini ke, mak ke, adik ke dan lelain. lu'olls tambah sendiri.

Makwe : sebenarnya bukan mahu sangat masalahnya di tolong selesaikan oleh orang yang dia sayang. mereka selalunya bermonolog dalaman macam ni,

"tolonglah tenangkan gua. tolonglah !"

sebab diorang sebenarnya nak orang yang diorang sayang tu, care tentang diorang. Dengan sepenuh hati. Ambil berat. Itu sahaja.

*****

Gua rasa macam betei ja apa yang gua kata kan? Ni apa yang gua perhati lah. Tak setuju? Lantak lu'olls lah. Ni gunanya blog. Kongsi-kongsi pandangan. Ye dak?

Lu'olls pikiaq-pikiaq lah apa gua tulis ni. Setiap orang punya pemikiran dan cara lain-lain. So, cubalah fahami sedalam-dalamnya sifat makwe/pakwe lu'olls tu. Mungkin lepas ni lu'olls boleh hadapi hidup dengan orang tersayang tak kisah lah pakwe/makwe/mak/apak dengan lebih dengan pemikiran terbuka.

p/s : gua dekat kuantan ni tak mampu nak tulis pepanjang. busy memanjang. So, benda lain semua pendek.

Ulasan

Tanpa Nama berkata…
man rearranges his steps and cry later.
but woman cry first, and rearranges her steps later.

n that is why they relied onto each other.
Bijen M. berkata…
Tapi gua tak ada makwe.
Camne?
AlexiaAqram berkata…
gua rasa... ia valid untuk baru bercinta.

bila dah lama.


lain skit.


ada yang siap mengungkit. btul tak?
diyanaKamsini berkata…
betui lah sesangat. asal ader tmpt utk kami2 mengadu dh sgt cukup baik.but, lelaki. knp korunk ssh betui na paham prasaan kami2?? ches2.. ~_~
Burungman berkata…
kalau ikut perspektif suami dan isteri? camna pulak?
Tanpa Nama berkata…
lelaki tak diciptkan untuk pandai memahami perempuan.
Hellioz berkata…
agree...
dont solve, listen.

tu yg perempuan nak.
bosan gak kadang2,
though da tau fakta ni lame dah.

lulz~
The Poyo Me berkata…
gua xde pakwe.
camne?

oh hai Bijen...
Illiana Hidayah berkata…
betul gak..lelaki akan yakin melalui tingkah laku..perempuan pulak akan yakin dengan kata2.. sebab tu la 87x dia akan tanya kau, kau sayang dia ke tak...muahahaha... tapi tak semua la..depend on individu jugak..ye x? hehehhe
NadzFleyVa berkata…
@MATAHARI

true ~ agreed wit u . haha
NadzFleyVa berkata…
@AlexiaAqram

haaa , ur rite dude ~ err dude ke babe ni ? LOL
rabitahnaqsa berkata…
kita selalu nak orang faham kita . tapi kita ni . faham ke mereka ? :)
kita selalu cakap orang , tapi diri sendiri ?
saya pon macam tu jugak .
senang cerita ; pls, compliment each other k ?
sedar 1 thing , men = simple , women = sooo complicated (me)

peace <3

Catatan popular daripada blog ini

Cara Memikat Amoi (Jika Kau Seorang Lelaki Melayu)

Lelaki Suka Pandang Tetek Perempuan?

pengalaman bercinta dengan lelaki melayu.