Love Bite

Cerita dia lagu ni aku nak habaq. Hari tu aku dengan Aqram pi tengok wayang cerita Ngangkung kat City Square sana tu. Sebelum mula filem, ada lah preview wayang akan datang. Ada satu wayang yang menarik perhatian aku ialah filem 'Aku Masih Dara' lakonan Yana Samsudin, Diana Amir dan Raja Farah. Hero dia, ehem ehem. Pujaan aku pa lagi, Ashraf Muslim dan juga aktor yang di benci Elena Reeney lain tak bukan Farid Kamil. Hehe.

Ada satu babak dalam filem 'Aku Masih Dara' tu yang menampilkan Diana Amir berkata ;

"Kalau kau nak tutup love-bite tu, kau pakai tudung. Perempuan sekarang pakai tudung sebab nak tutup love-bite tu lah"

HAHAHAHAHA!. TENGKORAK HANG LAH DIANA AMIR!


Ok ok, aku tak nak salahkan Diana Amir. Mungkin ini skrip untuk penyedap cerita, kan?. Buat pa nak salahkan Diana Amir, kan? Cuma, yang aku nak sembang ni ialah mengenai 'Cara Menutup Love-Bite Yang Lucu'

Dulu masa aku kat kolej. Bilik air kongsi ramai-ramai satu aras. So, ada satu malam tu masa aku nak pi mandi, aku terperasan ada seorang perempuan ni masuk bilik ayaq dengan badan berminyak-minyak. Apa cerita? Bau minyak kuda pulak tu. Eh, sat. Minyak panaih. Ha lah, dia berkemban tuala, tapi dia pi sapu minyak kat seluruh bahu dia. Aku mati-mati ingat dia macam nak jaga kulit ka, atau petua kecantikkan terkini ka. Tapi, ropa-ropanya masa aku tengah layan gosok gigi sebelah dia, aku sempat jeling kat leher, lurah dada, dan bahu dia ada gigitan cinta! Tu diaaa. Bukan gigitan serangga 'chalie' ok. Kalau ada kesan gigi, bila masa chalie ada gigi aih? Apa lagi la kan. Nak tutup love-bite, SAPU DENGAN MINYAK. Sempuooii.

Then, ada satu lagi cerita yang aku dan kawan aku alami dulu. Housemate kawan aku ni, dia ni baru kenai dengan seorang mamat yang agak segak jugak lah. Boleh lah. Tapi, walaupun mamat tu segak, housemate kawan aku ni pun tak nak kalah macam Intan Ladyana punya muka. Free hair. Kira memang sekufu, dan menolak teori lelaki hensem, perempuan tak cantik. Yaa!. Cuma, kawan aku habaq, depa dua orang ni agak meluat aih bila diperhatikan. Gatal bukan kemain. Mana tak nya, berkepit sana-sini. Malu cheq nak cerita wuihh.

Di jadikan cerita, satu hari tu, perempuan ni tak balik rumah semalaman. Bukan balik kampung, ngarut aih hari weekdays nak balik kampung. So, tidoq lah kawan aku ni sorang-sorang, dan dia ajak aku sekali tidoq rumah dia. Aku kesian abaq ang. Aku pi lah teman semalam.

Besok pagi, eh bukan, tengah hari buta, tengah hari panas. Perempuan ni balik. Terkejut kami berdua dia balik dengan pakai shades, baju nipis, jeans three-quartes, dan sandal tapi pakai MAFLA KAT LEHER.

Ya, mafla di leher tengah hari buta panas pukul 1 petang. Ada gig indie ke? Ni hari khamis. Hujan? Muka dia merah-merah berpeluh menahan panas terik. Dia terus masuk rumah, bagi salam 'Akum', bergegas masuk bilik macam kera dapat pisang. Kami berdua tergelak sendiri. Rupa-rupanya masa dia lepas mandi, kami berdua pi ngendap kat bilik, sekali tu diaaaa 5 calitan gigitan cinta di spot-spot panas seperti leher dan dada. Gila abaq ang. Tapi, yang tak boleh blah, nak cover love-bite, pakai MAFLA tengah hari buta. KAH KAH KAH!

Ada satu lagi yang aku ingat. Dari mulut kenalan aku ni lah. Dia kata dia hampir pernah terkantoi dengan abang dia pasal gigitan cinta di leher dia. Aku tanya dia, "Ang 'buat' ka dengan boyfriend ang?'.

Dia kata tak. Dia cakap, "Gila ang! Tapi boyfriend aku ntah kenapa gatai sangat nak buat love bite aku dalam kereta, tapi love bite je lah, berat-berat tak pun, tak nak aku aih". Aku tak tahulah nak percaya atau dak, tapi yang aku gelak bila aku tanya ;

"Ang bagi alasan apa kat abang ang?". Angpa tau dia cakap apa?



NYAMUK GIGIT.

dan untuk tambah keyakinan menipu abang dia, dia habaq lagi satu.

KULIT SENSITIF, BILA NYAMUK GIGIT, CEPAT MERAH.

Aku cuma nak cakap satu ja la.

TENGKORAK HANG LAH!! Hahaha.

So, apa cerita angpa semua dengan alasan Love-Bite ni? Tak baik woo buat gigitan cinta. Sedaq-sedaq lah skit wehhh.

-AlexiaAlwaysKlasemen

Ulasan

Hellioz berkata…
baru taksub bercinta alexia...

tak gitu?

lulz~
AlexiaAqram berkata…
@helly

mungkin gak lah.

kemaruk, meroyan. nanti bila dah lama2. mula jemu. nak ckp i love u pun dah tak reti.
Elena Reeney berkata…
kita pernah buat love bite tak aqram? agaggagagaggaga ;p
AlexiaAqram berkata…
@reeney

soalan kau memang celaka. mwahahahaha.
AlexiaAqram berkata…
@ah laang

kau kenapa parid? dah nak mampos?
hahahahah! XD
Tanpa Nama berkata…
haha. love bite. ramai yang aku jumpa tutup dgn rambut panjang mereka.
ceghap berkata…
weh wat tutorial how to make lovebite boleh? mahu belajar la..
AlexiaAqram berkata…
@matahari

dengan rambut tu mmg selalu. yang tak selalu jumpa ni. macam haram. hahaha.

@ceghap

tak susah kot. kau nak buat sendiri badan kau pun boleh.

sedut je lah.
ceghap berkata…
owh sedot.. tp tertulis di atas ada bekas gigi. sedot pakai gigi?
Unknown berkata…
tiba-tiba aku rasa naif. sampai la ni aku tak tau ghopa gigitan cinta macam mana! jadah!

xpelah, kughang dosa mengumpat aku... hmm...
AREku berkata…
x sakit ke kne lovebite?
wakakak ;p
The Poyo Me berkata…
tebaik bro! gua pun bru tgk ngangkung, dan iklan tu dia siarkan jugak. ape kita ke tempat yg sama ke? kehkeh

hahaa..gua macam biasa, mahu nasi tambah sikit!

adalah dikisahkan cikgu ni, die nampak anak murid dia (umur bawah 15 thn) dtg sekolah dengan bertampal2 plaster 2-3 keping di leher.

"eh, awak tampal2 ni kenapa?" tanya cikgu.

murid gelak kekek-kekeh je. cikgu ingat murid tu saja2 letak.

"tanggalkan cepat!" paksa cikgu.

"ala malu laaa...cikgu," kata budak perempuan itu lagi. tapi cikgu buat muka rimau, dia tanggalkan juga.

ha, yes you guessed it--love bite.

cikgu tu cek lagi. "tanggal semua plaster yang awak ada!"

peh bukan satu, bukan dua...sampai ke dada pun ade sekali.

tokojot kau itu cikgu. seb bek tak sakit jantung.hahaha
shaerin syazwan berkata…
bila bercinta tak ingat dunia ~
Taufik Jusoh berkata…
pakai tudung nak tutup love bite. LOL -_-"
AlexiaAqram berkata…
@ceghap

sedut adalah cara biasa. bila rakus, dia gigit sampai ada kesan gigi.

hush, aku mengajar plak. ceh, padahal tengok wikipedia je. ahahaha!

@the poyo me

PAKAI PLASTER?

BWAHAHAAHAHAHAH. XD

EPIC!
vampire's lovex berkata…
pakai cap agak2 leh tutup tak ?? har har.....nauzubillah....
Kira Kekuri berkata…
haha budak bilik aku dulu,perghh..mmg comel, just panggil dia Zue.Kita budak skolah agama dulu..dulu waktu balik dri cuti, aku nampak ada gigitann cinta kat leher dia,fuuhhh besar plak tuh,aku ni da musykil da ni..xkan love bite plak?bila masa? jadi aku pown dengan beraninya bertanya lah dekat budak ni ( almaklum waktu 2 senior+ktua dorm dorg,concern la sket gamaknya )
aku tanya,apa kat leher tu? dia jawabb dengan selambanya "ee tak tahu lahh kak,waktu sya bangun tidur..'benda' nih da ada da" lebih kurang bgtu dia trangkan kat aku. Owhh ok..aku pown yang 'bodoh' nih percaya gak lah apa dia ckap..well,da muka mcm budak suci innovent habis,xkn la x percaya kn? haha.. then suatu hari aku,eskep turun surau,solat kat bilik. (hehehe)waktu tuh,Zue n da geng join gak x turun surau. Jadi matikan lampu. Waktu tu dia dengan geng2 dia duduk dekat dinding bilik.borak2.aku plak solat. HAHA. di jadikan cita,waktu aku solat tuh,( nampak sangat x kusyuk,aku cuba tapi x bole.haha )aku dengar la si Zue ni bukak cita dia..pfffff..Zue kata.. "ee korang ingat x yg merah2 kat leher aku tuh? " ..then dia kata kat kawannya,tu sebenarnya love bite.cehhh! aku tertipu rpanya~ dia mengaku lagi dekat kawan2nya tuh,sebenarnya bukan kat leher jak.dekat peha pon ada.PEHA ok? haha..cehh budak nih..banyak bebenor menipunya...hahaha..
pandai plak cover2 cite yg 'bangun-bangun-pagi-memang-da-ada-dah' =.='
Tanpa Nama berkata…
kelakar...taubat dah takmau di gigit cinta camtu dah haha

Catatan popular daripada blog ini

Cara Memikat Amoi (Jika Kau Seorang Lelaki Melayu)

Lelaki Suka Pandang Tetek Perempuan?

pengalaman bercinta dengan lelaki melayu.