1 perempuan 2 lelaki?

Salam. Aku tak tahu aku nak tanya korang atau aku nak mintak pendapat tapi ni yang buat aku pening kepala. Aku betol-betol terfaktab disini.

Kalau bagi lelaki, suka/sayang 2 orang lain dalam masa sama itu mungkin dah menjadi kebiasaan dah bagi orang-orang typical minded macam aku sendiri ni. Semua orang tahu. Perempuan plak mesti fikir lelaki semua sama! Kesian pada lelaki-lelaki setia diluar sana tetap dituduh sama. Lelaki ada 9 akal tapi 1 nafsu. Ingat lelaki ada 9 akal untuk merialisasikan impian nafsunya yang satu. Jadi pada aku, logiklah lelaki suka main ramai perempuan. Tapi ingat! Tak semua. Sebagai contoh abg owner terfaktab ni, Aqram, beliau setia ok.heh Sambung, perempuan pulak ada  1 akal tapi 9 nafsu. Dorang ada 1 akal je beb, yang boleh berfikir untuk merialisasikan nafsu mereka yang 9 tu. Gila limited akal dorang kan? Jadi, logik akal jugak untuk mereka susah untuk pasang lebih dari 1.

Gambar hiasan
Yakinkah korang perempuan tak akan curang? Tak adakah perempuan yang sayang 2 lelaki pada masa sama? Aku konfius. Aku jumpa perempuan spesis ni. Misalkata, Luna Maya sayang Aqram. Tapi mereka tak declare lagi. Layan punya layan baik punya. Sampai leleh-leleh. Sampai leh kata dah declare la cuma tak ada kata penyudah dari kedua-dua pihak. Itu bagi aku dah kira declare jugak kot. Sebab dah berlaku pertukaran barter, suka sama suka, sayang sama sayang. Pada satu hari, Aqram dengan kachak lembiknya melamar Luna Maya. Dan mereka pon heppily ever after. Opss belom. Malangnya, Aqram sangkakan hujan sampai kepetang, tapi panas pulak di tengah hari. Di pertengahan hubungan intim Luna Maya dan Aqram, Luna Maya mula berubah. Layanan Luna Maya kepada karemAqram mula dingin. Aqram cuba mula syak sesuatu.(cerita dipotong, aku malas nak imaginasi lebih2). Satu malam Aqram cuba beramas mesra dengan Luna Maya, Aqram bertanya soalan demi soalan yang sering menjalar di sanubari beliau. Akhirnya Luna Maya mengaku, beliau ada someone special lain selain Aqram yang lebih mengancam dari Aqram. Lebih menarik Luna Maya mengenali hero itu lebih dahulu dari Aqram. Dan sudah berscandal dengan hero itu sebelom dia mengenali Aqram. Dalam masa yang sama Luna Maya scandal menyecandal 2 lelaki sekaligus. Kemaen kan? Dan Beliau sempat declare dengan karemAqram yang baru dekenalinya. Kesian Aqram kan? jadi mangsa.

Pokoknya. kenapa Luna Maya boleh menerima Aqram? sedangkan dia sudah lama menyayangi Hero itu? Tidakkah beliau fikir kesudahannya nanti? Sebelom menerima pinangan Aqram tak dapat berfikirkah beliau? Atau perempuan ni diklasifikasikan sebagai bernafsu kuda? Dimanakah 1 akal 9 nafsu mereka? Adakah perempuan ni dianugerahkan akal yang unlimited bandwidth? Tak ada perasaankah perempuan itu? Adakah ini consequences dari kempem girl power? Semua yang lelaki boleh buat, perempuan pon boleh buat? emm.

Ok aku konfius sekarang. Celoteh bangang dari aku. Terfaktab. -_-"

Ulasan

Alexia Aqram berkata…
ya. memang celaka itu luna maya.

dan CELAKA juga kerana guna nama aku.
vavi kau acap. hahahaha. siap kau aku jumpa kat penang nanti. aku tak macam elmi suka kipas bontot artis. eyh?

and lastly,

apakah maksudnya dengan ayat,

'heh'

itu?

dem. terfaktab aku!
Zeelicious MeowMeow berkata…
pasal contohnya tu no komen la!haha...
but pasal 1 perempuan 2 lelaki tak mustahil, sungguhpun saya wanita sejati tapi tetap takkan defend sejantina yang fakap others and their own life..
hakikatnya sekarang dah nampak denpan mata pun and maybe jadi bakal ipar lagi, kesian lelaki dipermainkan but what to do, pernah putus tunang jadi tak sanggupla kalau terjadi lagi sekali..
for the pepole like this, why cheat? just leave.
mentang2 yang ada ni boleh bergantung harap tak bermaksud lu bleh main luar sana sini, berapi beb!
kadang2 lagi berapi bila perempuan bleh buat macamni, lagi2 tau history kekecewaan lelaki tu macamna, well if one day the guy resort to makan luar also, can't blame them 100% sebab bila2 masa je dorg bleh back up pakai agama so memang faktab sesama sendiri la! lol!
Tanpa Nama berkata…
@aqram: hahaha rekaan semata-mata

@zeelicious: Pokoknya lelaki dan perempuan itu sama sahaja. sama-sama kena fikir effect yang bakal berlaku kepada pasangan kita itu, kan?
Zeelicious MeowMeow berkata…
Yup,pokoknya mana2 jantina sama sahaja but the outcome and effect won't be the same at all..
Kalau orang yang baik2 bleh dipermainkan apatah lagi yang memang pencurang, karma's a bitch yo!

Perempuan curang tetap tak bleh kahwin lebih dari satu, lelaki curang tetapi bleh kahwin lebih dari satu..
So don't give any option for them to resort to that idea..
Kalau tu takdir tuhan memang la but see beyond that, apa yang we as a person buat for them to choose that? Skit sebanyak mesti ada sebab datang dari diri kita juga..

Buat perempuan yang wa kenal ni, bukan mendoakan tetapi kalau lu kahwin and something happen to your marriage wa tak pelik la..
Sebab lebih skali lu bodoh2kan lelaki tu, flirting still can be considered as some what acceptable tapi kalau dah sampai bersyg2, berjmp2 dengan lelaki lain that's just too much..
So kalau apa2 jadi dalam hubungan tu first and foremost cermin la diri dulu, bukan terus menerus tunding jari pada orang lain.. ;)

huhu...why so serious??? me la!
AlexiaAqram berkata…
zeelicious meowmeow.

awak ni macam ada masalah cinta je.
haha.

kongsi2 lah. mana tau boleh release ke?
Zeelicious MeowMeow berkata…
haha..not me la..
seriously takda major prob chenta that we can't handle ourselves, syukur alhamdulillah dari 2002 until now ok, tak pernah la sampai ada masalah orang ketiga sebab we never give out any option for that..
jadi kalau taknak masalah jangan cari masalah, antara paling asas kena ingat...

the one i'm talking about pun is a girl that might be my ipar..
thought she was a nice and simple girl but actually pandai berdrama, pissed off cause no one knows yet, the family that is, so terpaksa simpan sendiri sampai tuhan nak tunjuk sendiri..

so para perempuan yang playgirl tu beringat, kita ni hanya wanita, kalau tak beringat sekarang lama2 makan diri yo..
berhenti bercurangan sebelum kahwin, hatta sebelum tunang patutnya, jangan lepas kahwin, lepas beranak pinak dah tak hot lagi baru menyesal sebab suami lu makan hati dengan lu selama ni pi kahwin lagi satu sebab pada agama boleh aje dowh..
jangan bagi peluang tu, fikir sebelum terjadi..
Tanpa Nama berkata…
aku confused dow. tapi kes skandal mcm ni aku penah jmp n lagi dasyat. bukan setakat 2 lelaki tapi.....
Unknown berkata…
urmm...kalau aku cakap aku setia dan tak pandai pasang lebih dari 1, agak-agak poyo tak?
Taufik Jusoh berkata…
wei pahal buat aku terfaktab juga disini! -_-"
Tanpa Nama berkata…
bak kate lelaki2 di luar sane, stiap laki laen stail, laen gaye.myb sorg laki tuh lyn luna care yg luna ske n sorg agi pown lyn laen sket tp luna still ske gk mmbwatkn luna x nk lpaskn due2.rakus myb?hohoho!
Tanpa Nama berkata…
nice Zeelicious MeowMeow. Kalau aku pandai letak butang like kat komen kau dah alam aku like 1000x.haha
seliparbiru berkata…
kalau laki kene tinggal camtu, maybe sbb laki tu ada kekurangn... pompuan nk jaminan masa depan.. kerja tetap, tangguyngjawab, sikap.. tu sume kena amik kira
TheBentPencil berkata…
aku ada kawan yang macam ni.
zul mintak couple, dia couple. lepas tu Farid pulak datang, tanya "bagaimana dengan aku?"
dia kapel pulak dengan Farid.
Zul pulak kata "sampai hati kau buat gitu dengan aku."
so dia ucapkan sayang pada Zul pulak.

aku tanya dia kenapa.

dia cakap "aku kesian."

"kesian?"

"ye la, aku kesian diorg, ak tak pandai nak say no."

seriusly, dia bukan buat lawak. dia memang macam tu.

ala lembutnya hati wanita...
Tanpa Nama berkata…
pasang lah banyak2, lepas tu boleh pilih. macam pilih kasut.
ayin masliza berkata…
serius.. saya mmg menyampah kat pompuan macam niiii.. zaman lelaki kurang.. (dadah n gay), dia masih boleh dapat 2 orang! cis! saya mmg tak buleh feel tengok citer cinta macam twilight ngan pearl harbour.. sebab ada bella ngan pompuan sapa ntah nama... bagi penyepak sekali baru taw... serius emo sekejap nih seh
gigiAriEma berkata…
hahaha.luna maya je kot mcm tuh. :P
Fit berkata…
serius gua rase cam terfaktab gile lps bace post ni..sbb gua baru kene mggu lps!! wahaha bangkai btol!!

Catatan popular daripada blog ini

Cara Memikat Amoi (Jika Kau Seorang Lelaki Melayu)

Lelaki Suka Pandang Tetek Perempuan?

pengalaman bercinta dengan lelaki melayu.