Abang Inspirasi...

Maaf sebab dah lama tak datang dan post. sekiali datang Haa! cantik punya post korang. banyak betul post2 best dari co-authors gua. anyway, melihat kepada blog pos Mr K ini, aku teringat aku ade post benda yang berkaitan dalam Blog aku bertarikh 26 Januari 2010 (ceh ingat baik punya). 
jadi disebabkan time tu gua tak femes dan takde sapa dapat membaca lalu mengambil iktibar atas pos tersebut maka gua copypasta balik di sini, sebagain sokongan bukti soheh kepada post Mr K. hoyess

Abang Inspirasi

(diulas dari laman web chinasmack.com)

Satu soalan untuk anda yang lelaki terutamanya...
apakah yang anda perlukan untuk mendapatkan awek lawa?

a) muke cam bae-young-jun
b) badan macam rain
c) duit cam donald trump

ye ker?
meet "Brother Encouragement" nie.
umur, baya2 kita kot, status probly pelajar skola menengah jer. saiz badan...nya~~ takyah lah teka. antara saiz kancil ak dgn saiz pajero jiran ak kot. kalau google nama die korg akan jmpe byk agik gambo die. tp x yah r letak semua, kang ak kne sue pulak, abih duit ptptn ak.

anyway, apa perkataan yang mule2 keluar dari mulut anda?

a) wadefak???
b) photshop nie...
c) OH TIDAAAAAAAAKKKKK....!!
(ni la komen yg paling byk dipost dalam website tu. hahaah~~)
antara komen2 nya...


oh ya, dalam kepala korg sume, mungkin tak dapat menerima hakikat ni. mungkin nie member die, kata korang. mungkin ni sepupu rapat kot, kata korg. mungkin juga adik.

well, see the next pic.
adik ke cemolot cam nie?.
ada byk agik gambar. percayalah...mmg awek tuuu...

anyway, disertakan bersama gambar ini adalah karangan berikut (roughly translate)

Hai semua, sayalah  励志哥 [li zhi ge, "Abang Inspirasi" atau "Abang Galakkan"], kalau korang komplen yang nasib korg hampeh n korg xde gelpren, sile lah tgk ak nie. kalau korg still komplen yg Tuhan tu tak adil kat korg, sila lah tgk ak. Mari Abang tunjukkan apa tu chentaaa...Terkejut? Jeles? Oleh itu tirulah Abang, abang bukan dongeng semata, abanglah Inspirasi...

 well, bagi lelaki, sekarang ada baru tahu....wanita nie sebenarnya tak memilih sgt. xkan r korg xpnh npk member laki fb/twitter/fs(ada ker yg pki fs agik?) korg yg muke pecah rumah tp awek lawa cam Scha atau Heliza.  ya rabbi...MELETS!!

kenapa ek?pendapat ak lah, wanita yang cam nie die ada sifat rendah diri. die rasa diri die x la secantik mana, so die memang humble.  'terima saja' yang berkenan di hati. xpyh nak judge2 lebih2. asal die baik, die suke. dah. lainlah dengan sesetangah perempuan yang (yakin mereka) cantik, mereka yakin bahawa mereka 'layak' dapat yang ensem dan kaye. ada gak cam tu. tapi tak semua la. ini la buktinya.

percayalah. jika anda tidak ensem/lawa, ada orang lain yang pikir sebaliknya tentang anda. jadi janganlah ubah apa2 yang anda sedia ada. (except personaliti kepada yang lebih baik la. hahaha)

and by the way, brother inspiration, if you come up to my page and wondering what was i saying about you, well, i say i respect your girlfriend! *clap hands*

Ulasan

Tanpa Nama berkata…
triple thumbs up for this entry.

rupa tak mainkan peranan sangat.

yang penting hati.
Hellioz berkata…
yeah

respect that girl...
_aliahwafa_ berkata…
bile aku google gmbr dia, aku rse nak baling laptop ni ha.
Zeelicious MeowMeow berkata…
the look, the money all will be useless one day, it's the technique that matters.. :D
okla, money useless lambat skit.. :P
Burungman berkata…
lol hahaha!
aku rasa aku pun boleh dapat macam tu jugak kalau aku usaha.
AlexiaAqram berkata…
wadefakkk?

macam kurin punya sedara muka dia.
Yatre Hayati berkata…
wow ! cool giler. respect sama dia punya awek. :)
Tanpa Nama berkata…
alah.. konek gigantor la tuh..
TheBentPencil berkata…
eh mana comment aku utk post nih? errggg terdlete sendiri kah?

@matahari: time kaceh. yep, hati. dan jugak personaliti.

@tasha: sentap ngape? boipren die tu cun tau. cume cun +100 kilo la.

@helli: why not that man? susah tu dapat awek cenggini lawa oh...ayat power apa die pakai tah.

@zuely: kau datang dan pergi...terlalu sekejap...(lagu)

@aliah: rajin giler menggoogle. sgt byk pcs kan? kissin2 cam haramjadah

@nordin: usaha! jadi ala2 imam muda konpem awek2 suke. #serius

@money pon takdak budak ni. nampak cam middle class schoolboy je gaya dia. hm, apa rahsianya abam?

@alexia: kurin ade sedara? yamcha ke? gua lupalah.

@yusof: oh yes. very true. sile gugel.

@yatre: "bukan rupa yang menjadi ukuran bang. yang penting hati bang, hati..." ala2 cerekarama translate kantonis.

@ururules: chinese konek tak gigantor walopon badan gigasaurus. itu fakta. (eh camne ak tau?)
noorafzan berkata…
u know what..
sometime pompuan ni dia suka secure.
mungkin dia penah ada experience bercinta dengan pakwe hot hensem macho tapi semua tu end up dengan lelaki tu pi buat taek, scandal dengan pompuan lain.
so, dia amik keputusan tuk terima orang yang tak hemsem, hot, gojes , macho sebab dia yakin lelaki camni takkan menggatal ngan awek lain.

bukan semualah.
hanya segelintir perempuan.
nohfee berkata…
double thumbs up!!
gle laaaaa... tp memang betoi pon. bf muka mcm pecah masuk umah orang. pompuan .. peh~~
tapi en actually pompuan ni cakap je nak boyfriend mcm tu la mcm ni la.. tp sbnrnye, kalau dorang dpt yang x mcm lists dorang nak, dorang terima je... ala kadar~~~ ahhaha
nEuR0 shEwAzni berkata…
ble pas bce post ni, aku tregat kt ex aku. dlu aku ade exbf yg bdan besa2 aa kecik sket dr gmba ats. aku pena kpel ngn 3 org. tp wlau bdan besa muke derang comel sket la dr yg ats. penah aku mse aku tgh dating, aku trsrempak ngn spupu aku. tah aku x nmpk dia, dia yg nmpk aku. pastu aku g uma dia, bleh dia kata "besa gewe(bf) mu. kalu kawin buleh runtuh katil" . oh demm . smpai begitu skali !

Catatan popular daripada blog ini

Cara Memikat Amoi (Jika Kau Seorang Lelaki Melayu)

Lelaki Suka Pandang Tetek Perempuan?

pengalaman bercinta dengan lelaki melayu.