Lelaki Tak Hensem, Awek Mesti Cun.

Gadis bertudung sentiasa cantik

Aku pergi ke belog seorang lelaki. Well, aku jarang ke belog lelaki sebenarnya melainkan lelaki itu mempunyai banyak gadis-gadis comel yang boleh dilawati belognya. Lelaki ini tidak handsome. Amat tidak handsome. Tetapi dia ada awek. Ya awek. Dan awek dia gila cantik dan comel. Lelaki tak handsome tetapi aweknya cantik dan comel. Agak aneh disitu.

Aku pergi ke beberapa belog followers aku. Gadis terutamanya. Aku melihat, rata-rata dari mereka yang comel-comel memiliki boyfriend yang agak tidak pinang-dibelah-dua. Agak tak handsome maksud aku. So, seperti yang aku kata kan tadi, aneh.

Lalu aku teringat kata-kata kawan ku Siti Mustika Sari. Dia pernah berkata “Gadis cantik dan comel biasanya akan dapat lelaki yang tak handsome. Agar mendapat keseimbangan alam”.

Well, ia mengingatkan aku tentang perihal dan situasi ‘beauty and the beast’. Dan ia juga mengingatkan aku tentang kadang-kadang, dunia ni adil juga yea? =)

P/s : Bagi gadis yang ada bf yang tak handsome tu. Jangan la perasan sangat. Hehe.

Ulasan

Burungman berkata…
1st!

well, laki tak hensem dengan perempuan cantik comel atau or laki kacak dengan perempuan hodoh pun, tua nanti tetap sama jugak, dua2 muka berkerut macam tanah merekah :)
Bidadari berkata…
*P/s : Bagi gadis yang ada bf yang tak handsome tu. Jangan la perasan sangat. Hehe.


perasan mereke tu lebih ke? hoho.
FH berkata…
ala, bile balak hensem.. awek mesti huduh.

ke, kat malaysia ni memang kekurangan mat mat hensem? haha asal yg hensem je mst gay. pembaziran betul. ceh.
Rebelle berkata…
bf i hensem..
so mesti la i tak cantik.. betul? hahaha
fleXor berkata…
gedik hampa nieh.. sebab tu org tua2 kata takat mata sedap memandang ckop.. kalu dpt hensem pangai cam tahpapa pandang semacam, dpt yg ala kadar (aka x hensem) pon pandang semacam.. kalu dok kata laki2 berkira2 ngan muka pompuan hampa pon sama kan bila dok berkira2 nak laki hensem, padan pon hampa smpai tua2 x laku.. selective sgt.
bukan penggoda berkata…
pehh. mujur gua x lawa. boleh dpt laki ensem. kehkeh.
AlexiaAqram berkata…
agak2 mr k hensem tak?
Unknown berkata…
muka aku x cantik. sure dapat laki hemsem kan...

eee..xsabarnya! =p
Blur berkata…
kalo cam tue aku nak jadi beast la... dapat beuty heheh...
cantik ke x, hensem ke x tue semua subjektif
Entri baru Mencari hosting
A.I berkata…
halaaa, apesal ko punya p/s cam tuh?
aku baru nak kembang hidong mannn! huahhh......
Unknown berkata…
skang ni..asal mulut je manis pompun da tertarik da...hurm..sonang tol
FarizDanialz berkata…
ouch.. terase aku.. tau la aku tak hensem kann.. tapi nasib baik la awek aku cun hahaha


anyways, nice entry =]

Tulisan kita bukan untuk memaksa org baca, tapi orang yang akan memaksa kita untuk menulis lagi>
► Play. ▌▌Pause.
profwacko berkata…
Untuk para2 awek cun dan cantik yang ade bf tak hensem.... sila cari saya. Saya lagi tak hensem dari bf anda. PLzzz.

Miahahahaa
Burungman berkata…
@profwacko, bagus ko mintak yg belum pernah ada bf lg.. hehe
yg secondhand, bukan.. yg sudah dipakai buruk eh.
GigiWangi berkata…
tapi, kalau muka je handsome, perangai busuk, tak guna jugak kan?
julietANNA berkata…
ohh kalau camtu aku nak cakap balak aku xhensem ahh. kira aku cun ahh kan kan kan? wakakak! :P
TinaSofea berkata…
hahahahahhahahah..sengal XD
Ibu Ammar berkata…
bf saya hensem. :p
Unknown berkata…
kehkeh...

itu ler sbbnyer...org kata..pasangan ni adalah melengkapi antra satu sama lain..

klo sorang gelap, sorang msti cerah..klo sorg tuh perangai camtaek, lg sorg tuh msti penyabar jerk...see..pelengkap bukan?
Che Cha berkata…
amboii haha kemain!

btw, ye cantik tu subjektif.

xleh usha fizikal je, dalam pon usha sekalik.

kena datang with pakej...ye ah, kalo hensem perangai cikai2 xleh blah...byebye juge~ ahax
The Poyo Me berkata…
auz, betul, betul BETUL! Hahaha

teringat aku kisah benar tentang seorang playwrght (penulis drama) inggersi dan pelakon wanita cun melecun. mereka ada skandal, ala2 pengarah filem n pelakon zaman sekarang la (ahaha sapa tu?)


satu hari pelakon wanita ni cakap dengan tak malunya.
"kan best kalau kite kahwin. nanti anak muka macam saya, dan otak macam awak."

penulis tu jawab balik

"kalau muka macam saya dan otak cam awak camne pulak?"

ahahahaha
mamaliapendek berkata…
ex-bf aku penah cakap : "i pelik ah kenapa i dapat gf yang tak lawa.."
ok maksudnye beliau merasa beliau tak ensemla kan? tapi aku ade siket bingit ah kat situ. lalu aku pun balas : "huk ah, i pun pelik kenapa i dapat bf tak ensem." ok buat pertama kali selama 3bulan kapel aku berjaya diamkan beliau dengan jayanya.sebagai balasan dia tinggalkan aku demi mengejar cita2 beliau berdasarkan teori songsang tu. macam hell.
Tanpa Nama berkata…
weih,

ini random. aku pernah diskus dgn kengkawan ah pasal benda ni. muka pecah dpt bidadari dr kayangan. takde kereta, dating naik bas but still manage to pikap 7s.

beyond our league bak kata barney stinson (HIMYM ref).

secara teori, dari sudut pandangan lelaki, ayat mesti power barang berkuasa (pinjam ayat rempit). level of confidence kena tinggi. style kena suave. kebanyakan perempuan tak berapa pandang sangat rupa. personality that counts. sebab tu jadi macam ni.

and moreover, lelaki yang horizontally-challenge ni appear super cute + huggable. tak caya? kenapa kebanyakan watak cute yg perempuan suka mesti terdiri daripada benda yg gemok? cth: garfield, teddy bear + seangkatannya. kan?

and also aku pernah dgr member (perempuan) cakap, lelaki not-so-good-looking ni agak setia ah. yelah, sebab low self-esteem. so sukar ah nak CARI MAKAN. and once couple, diorang memang stick like glue. dan dgn selambanya aku bidas, weih, tak semua... kalau yg asalnya player tu, player ah jugak, tak kira ah muka pecah ke, longkang ke... silap-silap dah la muka buruk, perangai buruk, damn son. camne dowh kalau kena dump dgn bf hodoh. hina gak ah.

tu lah dia dua sen dari aku.

keep on writing, keep on rocking!
kudos.
MegaBlue berkata…
ayat nak redho je seme..
hahahaha...
cikpia berkata…
pasangan tu dicipta untuk saling melengkapi...... yang cantik tolong lengkapkan rupa pasangan dia yang macam pecah umah. baru la careeeeeeeeeeee. he he.........
SaSa berkata…
hmm..for this entri...just nk komen satu je...

'BIAR MATA SAKIT...JANGAN HATI SAKIT'

means..biarlah hodoh..atau xbape hensem/lawa psgn kite..asalkan hati kite senang besama die...

daripada...mempunyai psgn...yg hensem/lawa...tp amat la menyakitkan hati...

so..renung2 kan...:)
TimMie berkata…
perempuan biasa macamtu..lelaki mn yg berani tackle ayat masyuk sket sng la nak terpikat..pastu dah syg muka mcm jln tar pun nmpk mcm prince charming. itulah keanehan cinta :P
.: Si BungaKopi : . berkata…
aku tgh menunggu bf ensem sbb aku tak lawa. tp stuju statement

'biar mata sakit, jgn hati sakit' kat atas ni.
Que berkata…
ptt la awek2 cun xlyn sgt kt aku..bru aku tau kesah disebalik peristiwa trsebut..hmm

Hot News Malaysia Ranking ke - 142 Dunia | Juara Piala Suzuki AFF 2010
Ara berkata…
cmne lak ngn kapel yg sama cantik sama padan? :D
fatin qurratuaini berkata…
lor.. tak da istilah beauty and the beast dalam hidup aku. k0s0ng.. k0s0ng..
Unknown berkata…
Aku lagi kshan dah la x handsome hodoh hari2 kena pulau hina...awek lgi la x dw asyik menghina aku dol...
leyzzazainiey berkata…
suke dgn ayat #cikpia .. :)) saling melengkapi ..
Tanpa Nama berkata…
Masih single sedang mencari yang so-good-looking baik buruk perangai lain cerita boleh ke macam tu mmm

Catatan popular daripada blog ini

Cara Memikat Amoi (Jika Kau Seorang Lelaki Melayu)

Lelaki Suka Pandang Tetek Perempuan?

pengalaman bercinta dengan lelaki melayu.