12 Ogos 2011

No relationship is all sunshine...but two people can share one umbrella if they huddle real close


Untuk bakal suami...



ingat lagi malam itu?

malam yang tak sejuk, tak juga panas
kita berbual seperti lazimnya
berbual perkara biasa-biasa
awak kata awak sayang saya
awak lamar saya
saya tatap mata awak, mencari-cari ketulusan dari bait-bait yang buat jantung saya berdegup laju-laju
dengan muka separa sengal, saya tanya awak
awak main-main ke, betul-betul
awak bilang, sungguh awak nak memperisterikan saya
saya senyum
saya malu
saya rasa muka saya dah merah
tapi kulit saya tak putih
nampak ke muka saya merah?
tapi saya tetap rasa muka saya merah

ermm.. oh dan atas lamaran itu
saya setuju

awak tahu?
dari hari saya setuju menjadi isteri
saya tak mahu toleh ke belakang lagi
saya mahu terus berjalan ke hadapan seiringan dengan awak
saya simpan semua kenangan saya yang dulu-dulu
saya kunci ketat-ketat dalam satu peti
sejak itu saya tak pernah mahu buka lagi
yang saya tahu, saya cuma ada awak

awak tahu?
saya manusia yang jauh dari sempurna
saya manusia yang banyak cacat dan cela
saya harap awak dapat terima saya apa adanya
sebab saya bukan siapa-siapa
tidak lah lawa mana
harta pun tak ada

awak tahu?
saya perempuan manja
terkadang mengada-ngada
adakala tidak cukup matang menilai sesuatu perkara
saya juga cuma ada sekeping hati yang pernah rabak
tapi saya dah jahit semula
hati saya juga terlalu mudah diperonyok
macam label kat kotak warna coklat
"fragile, handle with care"
konon je saya ni macam kaklong kawasan
muka eksen
sembang kencang
orang yang dengar jadi bimbang
hakikatnya saya sangat murah dengan air mata
jadi, saya harap nanti kalau saya menangis
awak akan genggam jemari saya
kesatkan air mata saya
kucup dahi saya
dakap saya, belai rambut saya

saya harap, kasih sayang awak kepada saya berpanjangan sampai kita sama-sama tua
sampai kita mati nanti

awak tahu
sedikit demi sedikit saya belajar tentang awak
sebab sebelum ini awak asing dalam hidup saya
jadi saya perlu masa untuk kenal awak dengan lebih dalam
untuk memahami awak
mengerti awak
membaca isi hati awak

jadi, kalau ada khilaf saya
maafkan saya
bimbing saya

dan kalau benar saya ini pemilik tulang rusuk kiri awak
saya nak awak tahu
saya ini sifatnya keras dan bengkok
jadi, lentur saya dengan penuh kelembutan dan kasih sayang
saya juga yakin
awak mampu bimbing saya ke jalanNya
mampu menjadi nakhoda, mengepalai rumah tangga yang terbina di atas akad

awak..
awak pernah tanya saya
saya happy ke dengan awak
jujurnya, saya happy
saya bahagia
tapi saya tahu
kita tak akan mampu untuk ketawa hari-hari
adakala, mungkin perlakuan saya boleh membuatkan hati awak sakit
dan adakala, mungkin perlakuan awak boleh membuatkan hati saya sakit
tapi, kita mesti sama-sama kuat
sama-sama tahu beralah
sama-sama simpan kuku ego
sama-sama toleransi dan bertolak ansur
paling penting, sama-sama kena sabar

seperti kata-kata ini,

"No relationship is all sunshine...but two people can share one umbrella if they huddle real close"~twitter 


awak..


saya ada banyak lagi nak tulis
tapi...
aaa.. kejap
saya rasa kan
saya dah penat tulis panjang-panjang
lain kali saya sambung
tata.

20 ulasan:

Wadi AR berkata...

aku tak reti manje. mcm mane?

scha al ahmad berkata...

smbong cpt2!
:)

Nurain berkata...

Best. nak share tq... :)

Etong berkata...

hold on. thats all that matter :)

P.E berkata...

.....aku ni perempuan ke?

Pencinta Seni berkata...

wowwww...sweet and nice.. ^_^

CiK GorGeouS ! berkata...

awesome !

AsyieqiN Rkey berkata...

speechless.....=)

myra yusreena berkata...

nice!! terase mcm saye ckp dkt sidia..hekhek

diba berkata...

sy blum temuia awk tu lagi..wow!

rekbing berkata...

aku lelaki 1st ke drop komen kat sini? awwww~

♥nitnot abc berkata...

terasa macam apa yang aku nak cakap kat dia . hey cepat2 sambunggg ! D:

TheBentPencil berkata...

@rekbing

awww lelaki. jiwa anda sentimental. saya tabik. hep!

TheBentPencil berkata...

"kenapa semorang tengok entri ni nangis-nangis?"


*click link*


*scroll bawah*


"Sniff-sniff"


"Dem..."

sYafIk-wAy berkata...

sy terima awk seadanya (klise) . hahaha

wAwA berkata...

perhhh.-.-'

Dr. Amirah berkata...

Cerita kita sama, sebijik, :')

Dr. Amirah berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
laskar pelangi berkata...

saya rasa sejuk hati baca kata kata hati awak.rasa nak akad nikah sekarang jugak....



cecece...hik3^^

qalam_timur berkata...

indah...