Wonderwall


Ayat dia hari ni memang sound lain macam. Gua tengok dia asyik kesat air mata. Muka toye macam nak kena bagi bang-bang sepam dua.

"Ah sial la ni, gua benci tengok dia nangeh", kata gua dalam hati.

"Ha, kau pergilah tinggalkan aku, biar aku mati kat sini, kau bukan peduli pasal aku lagi pun!!", jerkah dia dengan emosi.

Gua rasa nak tampar je. Apahal? Mourning period ke hape dak ni? Takkan sebab facebook, nak jadi macam Empire Strikes Back. Takkan sebab tak dapat beli choki-choki, lu nak emosi melampau? Apa lu ingat muka gua macam choki-choki ke? Kimakkk!!

"Eyyy, apa marah-marah ni, tak syok lah, sampai nangis-nangis, meh aku kesatkan air mata", tutur gua dengan harapan mahu menamatkan tsunami yang melanda.

Muka dah merah. Menahan sedih. Hingus menjejeh. Aaa yang part hingus tu saje wa tambah.

"Dah berapa lama kau dengan aku? Lamaaa kau tau tak! Kau ingat aku nak blah mcam tu je? Tak la. Aku sentiasa ingat kau lah. Nanti aku kontek la kau", gua cuba meyakinkan. Jadi hero. Fakkoof!! Gua geli.

"Kau fikir aku ni apa? Siapa aku bagi kau? Aku bukan kawan kau lah. Jangan buat aku macam kawan-kawan kau sedangkan aku yang sentiasa di sisi kau. Ingat sikit!!", ayat balas dia buat gua rasa terfaktab.

Ah sialan ayat ni, gua wonder, majoriti perempuan akan keluarkan ayat 'siapa saya bagi awak' ni sebagai last-kill shot. Demmm. Terkena gua.

Gua tak reti dah nak cakap apa lagi. Serabut otak gua kalau benda-benda cinta ni jadi bahan. Ah, maderfaker ini semua. Cinta dan relationship je ponn. Apahal nak jadi serius macam Adammaya?? Come on lah.

Last-last gua dah takde arah, gua cakap, dalam kegelian tapi dengan tanggungjawab dan ikhlas.

"Aku tetap cintakan kau walaupun aku bukan yang kau kenal lagi"

Gua berlalu. Sambil mengimaginasikan dengan sendiri lagu Wonderwall.



Today is gonna be the day
That they're gonna throw it back to you
By now you should've somehow
Realized what you gotta do
I don't believe that anybody
Feels the way I do about you now

Backbeat the word was on the street
That the fire in your heart is out
I'm sure you've heard it all before
But you never really had a doubt
I don't believe that anybody feels
The way I do about you now

And all the roads we have to walk along are winding
And all the lights that lead us there are blinding
There are many things that I would
Like to say to you
I don't know how

Because maybe
You're gonna be the one who saves me?
And after all
You're my wonderwall

Today was gonna be the day
But they'll never throw it back to you
By now you should've somehow
Realized what you're not to do
I don't believe that anybody
Feels the way I do
About you now

And all the roads that lead to you were winding
And all the lights that light the way are blinding
There are many things that I would like to say to you
I don't know how

I said maybe
You're gonna be the one who saves me?
And after all
You're my wonderwall

I said maybe
You're gonna be the one who saves me?
And after an
You're my wonderwall

Said maybe
You're gonna be the one that saves me
You're gonna be the one that saves me
You're gonna be the one that saves me

Ulasan

jhnrdzi berkata…
Aku suka lagu ni. Pernah sekali aku dengar malam malam selepas dihentak senior dekat rmc.

Hue hue.
.drakula. berkata…
tiada rugi mengalah...
GR berkata…
"Aku tetap cintakan kau walaupun aku bukan yang kau kenal lagi"

part yang terbaik dalam entri ni. haha
Shahada Fauzi berkata…
"majoriti perempuan akan keluarkan ayat 'siapa saya bagi awak' ni sebagai last-kill shot."

err..aku agak setuju..hue hue hue..
lini hasnan berkata…
erk, yeke girl suka ucap ayat tue. tak perasan plak aku. btw, nice entry!
shimakamal berkata…
bukan semua perempuan melahirkan emosi dengan air mata.dan marah.

tapi gua setuju ayat

"siapa saya pada awak"

..
Fana Hadi berkata…
Dan silap besar kalau dia jawab

"Who you are to me is a bit complicated"

Middle fingaahhhh!
Unknown berkata…
pernah memberi lagu ini pada mr.wonderwall saye yg telah jadi illusion of mr.wonderment aje.
zey berkata…
Ayat yang akhir tuh memang betul wat aq sentap!



"Aku tetap cintakan kau walaupun aku bukan yang kau kenal lagi"
Dunia Mommy Comel berkata…
hahah terbaik..best entry nih
Fatimah Ali berkata…
betul ke tetap cinta walaupon dah berubah? aku ragu2 sikit disitu. hehe
erysweetie berkata…
pedas jugak ayat awek AA ni..
qllmjd218 :D berkata…
ye ye je cerita atas tuuu. hahaaha
zt-zati berkata…
~ sape sy bg awk..??
aku suke ayat ni..
lagi2 ble gado..
coz, mse ni that GUY will explain everything..
;)
cikpia berkata…
walaupun tak berapa diyakini kebenaran citer ni yang nampak TERlalu sweet, tapi aku tetap rasa SOOOOO SWEEEET.. he he... (geli pun ada ekcelinyer)
-XaXao- berkata…
cerita ni same dengan cerita yg gua hadapi sekarang =___+
stuvwxyz berkata…
is it only me or certain parts in the song were bold ?

like this,

There are many things that I would
Like to say to you
I don't know how

Because maybe
You're gonna be the one who saves me?
And after all
You're my wonderwall


guessing it meant something to you .AlexiaAqram, nice .
Syaby berkata…
mcm ni punye gado pun ade er, haha. lawak
Cik Kemboja berkata…
best. (; fav song. heh
sya berkata…
mmg macamtu ke kata2 dalam hati lelaki bila perempuan nanges? sabo je la. ..
bukan boneka berkata…
cehh, betul ke lelaki pikir camtu bila gurl nanges, hampeh giler~

"aku ni sape bg kau?"...giler punye soalan cepumas. aku mmg nak tnye dia dari dulu lagi.
n dah pernah tnye sekali baru2x nih..n aku pun x sure jwpn dia.

cam celake je kalu dia anggap aku nih cam member je, siott la x kan ko bawa member ko kehulu ke hilir cam aku..
Kc Kasedah berkata…
keh keh keh. aku salu bg soalan killer mcm tu kat boipren aku.
Tanpa Nama berkata…
aku benci giler dapat soalan killer mcm tu. celake tol... salah jawab boleh maut wooo!
Cikya berkata…
last kill shot soalan,
serius terbaik..
aku kalau orang tanya-tanya mati kutu nak jawab.. :D
aku kenal lagu wonderwall bila baca Hlovate - rooftop rant, sumpah best.. :D
Lalala berkata…
haha.. ni kali pertama aku boleh bantai gelak dengar kisah couple gaduh.. alexia.. sweet tak sweet tak aqram kasi lagu ni.. haha
AlexiaAqram berkata…
hehehe. terima kasih.
shaerin syazwan berkata…
huish , aku takpernah lagi bawak kwar soklan maut tuh .

buatnya dea jwb lain , tak ke kena kat dri balek ?

hoho . Aku engat aku je gaduh smcm ni upenye ade lg yang gaduh cmnie .

alaaaa, gaduh itu adat r . tp a girl nanges 2 mmg satu kes serius !

anyway , sukaaa gila entry ni . comel . sbb lelaki tu nampak syg awek dea =)

Catatan popular daripada blog ini

Cara Memikat Amoi (Jika Kau Seorang Lelaki Melayu)

Lelaki Suka Pandang Tetek Perempuan?

pengalaman bercinta dengan lelaki melayu.