#Love

A facebook friend of mine, a girl ada text pagi tadi asking ; "Ulii, macam mana nak buat lelaki tak cepat bosan?". Dan aku bagitahu dia yang lelaki tu haruslah 'gila' tentang kita. Dia tanya balik ''Macam mana nak buat?''


Cinta bukan suatu perkara yang mudah difahami. Ramai yang rasa mereka tahu banyak tentang cinta hanya dengan pengalaman patah hati yang agak sukar dilupakan tapi itu tak cukup. Macam aku, ramai yang suka tanya pendapat aku kalau ia ada kena mengena dengan cinta. Mungkin sebab aku tulis banyak tentang cinta dan mereka fikir aku dapat selesaikan semua masalah mereka. Tapi aku pun sedang belajar memahami cinta.

Aku ada banyak scandal kalau nak dibandingkan dengan boyfriend. Nampak macam aku cuma nak fool around tapi percayalah betapa aku nak jatuh cinta. Until I found a guy last year. I thought he was the one for me and I thought my journey ends there. Aku dah jumpa lelaki yang aku cinta, it's time for me to settle down and be happy. But I was wrong. Kebutaan cinta kaburkan pandangan aku dan jadikan aku bodoh sampai aku tak perasan yang... he is a big mistake sebab aku bukan satu-satunya bidadari dalam hidupnya..

Aku luluh seolah-olah ada kematian. Dan ya, someone just killed my heart. Aku rasa sakit hati yang luar biasa dan sakit hati ini cuma boleh dirasa kalau kita benar-benar jatuh dalam gaung cinta tu. Oh and trust me,that gaung cinta is a bitch of a living. Bukan hati aku sahaja yang dibunuh, tapi dia dah tempangkan kaki aku untuk bangkit dan meneruskan perjalanan, dia dah aktifkan saluran air mata aku siang malam.I thought I was going to end up blind like P.Ramlee dalam Ibu mertuaku... ke apa tajuk dia?

Moving on, untuk ceriakan hati aku. Aku cuba buat macam-macam. Until satu hari aku ke Boarders untuk cari buku.. erm sebenarnya aku cari buku pyschology. Untuk dapatkan tips tenangkan diri. How mental is that? Aku baca macam-macam buku tapi tak lut. Aku duduk kat atas kerusi rehat dan keluarkan phone,mengharapkan ada mesej dari dia. Tapi, tak ada. Inbox aku senyap selama 3 hari. Aku makin sakit. Jadi aku cuba cari rebound. Aku text lelaki yang memang dikenali sebagai kaki perempuan atau dalam bahasa sopannya.. dia seorang Ladies Man. Sadly, I was still sad. I ended up crying silently in there until I saw Julia Robert's poster of Eat, Pray, Love. Aku rasa alive sekejap bila baca sinopsis dia. Tapi sekejap aje.

Aku balik rumah dan mula text dua jenis lelaki untuk dijadikan rebound yet i'm still not happy. I want my boyfriend back! Aku niat. Aku wasn't over him at all sampailah aku jumpa lelaki yang aku tak pernah jumpa. Terima kasih kepada Surat Khabar Star sebab pamerkan nama lelaki ni di dalam ruangan 'I heart Twitter' sempena hari merdeka. Aku jadi kurius sebab aku pernah nampak nama dia sebelum ni dekat wall facebook member. Aku cari tahu pasal dia dan aku sendiri tak tahu why the hell aku buang masa aku on him? I dont even know this guy! Apa yang aku tak sedar masa tu, kaki aku tak lagi tempang atau lumpuh. Apa yang aku tak sedar masa tu, aku sedang menjalani perjalanan ke gaung cinta lagi. Cuma kali ni, jalannya lain. Bukan kiri, bukan kanan tapi straight. Apa yang aku tak sedar masa tu, lelaki ni pun tengah mencari aku!

We were finding each other.

When we finally found each other.. ada bad news. Dia duduk dekat America! That is a gazillion miles away from Damansara. Aku sedih sebab I am really, really, really love with this guy. He was asking for my number twice tapi aku jual mahal. Sampai tiba waktu aku tinggalkan semuanya untuk dia. Lepas balik dari sekolah, aku bukak laptop untuk bercakap dengan dia. And my activities is filled with him. He became my favorite subject. It was October, 2010.

One night I gave him my phone number. Dia call 2 minutes after and that.. that was super fast. Call pertama dia declare ; I like you. Aku perempuan paling bahagia dalam dunia malam tu. And 'Will You Be My Girlfriend?' completes my fairytale. Although we fight sometimes, that is the bitter sweet of what you call Love. And we are truly psycotically in love with each other.


Kita semua ada kisah cinta yang amazing. Kita semua pernah ada pengalaman yang menyakitkan tapi kita tak boleh buat macam cerita kita yang paling unik dari semua. Sebab bila kita bercinta, kita sedarjat. Bila cinta kaya, kita semua kaya. Bila cinta makin miskin tanpa cinta, kita semua mati. Cinta jadikan pasangan itu tali yang terikat mati.

So, macam mana nak buat lelaki gilakan kita? No, kita tak perlu buat apa-apa. Lelaki itu sendiri akan didatangi rasa 'gila' bila ada dengan kita, that is when we know love is on the door and it's okay to answer doors from strangers. Because they might be the one.


My secret recipe? Date a crazy man.




Ulasan

Lilo Ohana berkata…
I already got my crazy man ;) And he's TOTALLY out of control :)
Anies Anessa berkata…
saya tak rasa yg saya sedang bercinta dgn lelaki yg gilakan saya sbb saya rasa saya yg gilakan dia sebenarnya
Tanpa Nama berkata…
lelaki yang dulu gilakan kite, finally tak gilekan kite lagi... sedih tak?
Wahida Samsuddin berkata…
"Date a crazy man.". Woah, I like that sentence a lot!! :D :D
abstract motion berkata…
ada lelaki yang gilakan aku. tapi, aku tak gilakan dia. but, aku gilakan lelaki lain. strange love.
dhaya berkata…
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
dhaya berkata…
saya pun rasa saya yang saya lebih sukakan dia dari dia sukakan saya! dia terlebih cool, macam xda perasaan! :(
bukan boneka berkata…
@anies anessa huhu cam senasib..tapi hopefully he would be crazy of me back..cuz if not i'll be MAD.
bukan boneka berkata…
so ape nak wat kalu diri kita yg terlebey gila. while d other side relax jer? patut ke kurangkan kegilaan nih? tapi aku takut kalu aku senyap jer, dia pun lupakan aku. hurm sepatutnye kalu betul cinta, suka, syg..aku x perlu risau pun kan..ish damn gila love ni. susah nak faham.
Tanpa Nama berkata…
wow ,,, just wow,, cuz i am currently in this situation ,, i mean ,, i met a guy i thought he is the one but he is not cuz we stop being crazy fun interesting and he went out with other girl.
rekbing berkata…
tetibe mata jadi kuyu dgar lagu marry me tu. tersentuh dowh

*blom bace entri lagi*
Tanpa Nama berkata…
aku pernah dengan lelaki yg gilakan aku..tp lepas 3 tahun dia dah tak gilakan aku..after 3 1/2 years, kita org clash..sedih gle sbb aku dah start gilakan dia..now aku dah move on..i date with crazy guy..yg ad history dgn ramai girl..tp aku jadi cool sbb aku tak expect lebih2 dgn dia..tp aku lah perempuan plg baik dia pernah kenal..he treat me well..
kaki ayam berkata…
knp dia cari kau?
shimakamal berkata…
sama sama menggila dalam diam aku rasa lebih ok.

tapi aku masih takde sapa2 utk digilakan dan digilai.

:)
crush kan hidup dalam gaung cinta?aku penah jadi.smapi aku dah lali.
PYPY REDRUM ♥ berkata…
baca entry ni. buat aku nak move on and buka hati untuk stranger :)
TheBentPencil berkata…
Ulli, you are the same as I am--searching for psychology books whenever I have a fallout. Sometimes up to a handful of heavy books, till I forgot to touch my study books. But why do I care about study books anyway? When a fallout happens, it's only him we care about.

That Eat Pray Love book...hm...i've been wanting to search for that. I hear it's a true story. Imma sucker for memoirs. heh

nice entry, btw.
Tanpa Nama berkata…
kita sama, akan pergi mancari bku2 psychology unt menenangkan hati. malah buku jenis itu adalah bk fav. last time masa pts cinta, sy beli buku jangan bersedih atau la tahzan. buku itu sangat bagus. bacalah...
dochi berkata…
nice lah ulii .
aku nak juga jadi macam kamu ,
menunggu masa .
Cipina berkata…
tengah date dengan lelaki gila. sabar je lah.
Unknown berkata…
i thout i founded him but skrang, masih recover dari kegilaan dulu.
sedang mula berusaha mencari yang bisa melayan kegilaan aku at the same times gilakan aku ;p
aku pun slalu cari buku mcm ko, mencari ape masalah aku.
Dunia Mommy Comel berkata…
@Rapunzel Cikilolo

sedih gak..ngeri nya bila saat itu harus di lalui semua org..paling mengerikan bila cinta dah xseperti mula2 waktu kegilaan.. damn...
Gadis berkata…
i havent found my crazy man. i havent got a beautiful love story to tell. a few had knocked on the door. But they're not THE ONE. where are u. im tired of waiting.
maksurozana berkata…
aku penah jupe laki yang gilakan aku wpunmasa tu aku ade bf tapi aku tanak sebab aku rasa dia sangat saiko.

but now, aku rasa macam aku je yg terlebih gila dengan bf skrang. hamagad. kne sedar diri sebelum cedera teruk ni.
aggy berkata…
ulii! u and afiq are the most sweetest couple eva!
Nabihah berkata…
I used to date a guy I was crazy about, and trying to make him crazy about me as well was mentally and physically draining, so eventually, I gave up and stopped trying. If he doesn't feel the same way, I might as well find someone else.
Aslina berkata…
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Aslina berkata…
dulu ada yang terlebih gilakan aku tahap saiko dan hampir-hampir membunuh aku. now dier dalam penjara tak salah aku sebab dadah n rogol.

huh. takut gila. worst nihgtmare ever.

then ada lelaki yang tergila2kan aku secara gentleman... buatkan aku cair dan rasa he is the one. tapi tatau mane silapnye terus dia diamkan diri dan aku dapat tahu sebulan lepas tu dia dah bertunang dengan orang lain.

same goes to next guy. jalan cerita yang sama, tapi ni lagi dahsyat sebab new girlfriend dier call aku sambil meroyan macam2 pasal aku. pathetic.

rasanya 5-6 orang aku dapat macam tu. bila tak layan, tergila2kan aku bagai nak rak. hari2 call, sms sampai aku rimas. bila aku accept, bertahan almost setahun lepas tu hilang tanpa khabar. ended up kawen ngan another woman.

just imagine how old i am now but still single.

phergh. sakit gila jiwa.

camne nak move on pun aku tatau.

aku tak pegi borders cari buku psychology ke apa.

aku pegi pasar malam.

ended up aku beli buku ni untuk tenangkan hati.

"40 ayat al-quran menghapus dosa-dosa"

so far memang tenang abes lah.
Fyqa berkata…
kita tak payah nak gila kan org mean syg kan org lebih lebih. bia dia yg sygkan kita gila gila. fullstop.
ewanthology berkata…
cinta itu memenatkan
Tanpa Nama berkata…
br ditinggalkan ngn laki yg pnah gilakan ak..xfhm nape diorg sggp wat mcm2 tk dptkn kite..after 4 years declare n plan to get engaged,he find other girl n leave me alone..:-(xde jodoh..hope dpt more better than him..
Huda Luna berkata…
ulli ngn afiq mmg gila! haha


secret recipe ulli tu mmg nyata best sebab me too date dgn crazy man

tak sabar tgk ulli dgn afiq bertemu empat mata
ak ttp ak berkata…
erm.. knp bl kite fall out kt cr buku ek? me too! ak pun cari buku, cari sebarang penulis, mcm2 la until la i jumpe terfaktab... tp one thing yg i buat tuk recover ialah by getting busy.. jgn sampai ad empty space.. kalo x nnti mesti teringt kt dia kan? pastu i delete his phone no, even thought i remember the no tp at least i xkan hntr msg dlu.. huhu.. setakat ni i berjaya la thn diri dpd send him a msg and remember him n crying.. hopefully dia xkan text me or call me again so that he can help me to forget him..

p/s: i'm still waiting for the right person to take my heart away..
cakap je.. berkata…
gilakan tuhan yg maha esa dulu.. insyaAllah diri akan tenang.. :)
Aisumi Chan Kawa'i berkata…
sangat suka entry nih ;)
yo wassap wassap berkata…
jadi diri sendiri je.


http://duniabloggingblog.blogspot.com/2011/04/tanda-tanda-perempuan-gedik-tak-sedar.html
Tanpa Nama berkata…
gilakan tuhan yang maha esa? Haha kalau tuhan tu tak wujud? Nak gilakan tuhan mana pulak?
Tanpa Nama berkata…
aku curious giller..nape awak sangat macam x boleh hidup tanpa kehadiran lelaki?sunyi sangat ke hidup awak?maybe mungkin awak maseh budak skola..if u dah dewasa ckit,bru awak jumpe bnyk benda laen selain lelaki//bnyk lg yg kite bley explore and more intresting than a men... awak jgn terlalu cari cinta sbb cinta tue akan hadir,kalau ada jodoh x ke mane...
Tanpa Nama berkata…
gila.
rancak sungguh.
pernah mengalami digilai dan menggilai serentak.i mean, saling.
indah.
cukup buat aku stickwifyou-dear.
but as we grow up,
masing2 realise cinta tak boleh bagi beras utk makan.

the passion-it's too much.
cara terbaik,
we still together but we end up jauhkan diri sekejap.
sbb belum smpai masanya.
masing2 study lg.
hey, love is a gift.
depends on who we rely on. :)
Ulii Azman berkata…
Bukan saya tak boleh hidup tanpa lelaki.Tapi bila dah heartbroken.We tend to do stupid acts semata-mata untuk buang rasa sakit tu.

Budak sekolah ke,budak kolej ke,orang dah kahwin ke,orang berkerjaya.Kalau bab bab cinta tak ada yang beza.
Fatin Razali berkata…
yeah. aku dah dapat lelaki gila. in fact, dia lelaki gila kesayangan aku. tapi sayang, kitorang dah putus tapi macam tak putus lagi. still gilakan satu sama lain.

lame-lame boleh gile aku macam ni.
syafeeq faXys berkata…
but there's a limit for the craziness.

terlalu gilakan kita akan buatkan kita sendiri jadi lemas.

Catatan popular daripada blog ini

Cara Memikat Amoi (Jika Kau Seorang Lelaki Melayu)

Lelaki Suka Pandang Tetek Perempuan?

pengalaman bercinta dengan lelaki melayu.