I Love You

Sehari ada 24 jam
Setia 1 jam ada 60 minit
Aku lorekkan 1 per 24 jam setiap hari untuk kau gunakan setiap hari hanya untuk text, skype, chat and whatever medium available to communicate with your so called lovey dovey bf/gf and all.

Dalam masa 60 minit perbualan, text and all, i bet u received multiple counts of i miss you and i love you sentence from your lover. Segala rasa sayang, gersang, ditaburkan. Rasa sensasi yang menusuk kalbu bila dapat tuturkan kata2 so called 'sacred' dekat orang yang tersayang.

All the depressed things and all joy n happiness being shared. Aku paham. Memang teruja perasaaaaan tu. Macam makan steak. Lamb chop barang sepam dua. Bila zarah2 steak tu masuk dalam mulut and bercampur saliva dari mulut lalu dikunyah kunyah jadik kecil untuk dimuatkan ddekat kerongkong yang besarnya ditentukan makanan yang masuk. Sedap, enak, sumptuous, u name it. 

Don't stray. Aku cuma nak menggambarkan betapa enaknya dapat melafazkan kata2 kat atas. Lagi2 bila lama tak jumpa or lama tak contact and all. Kalau gf/bf tu ade depan mata, dah kena makan agaknye. Kenyang nafsu untuk seketika.

Bagusnya kalau perasaan ghairah tu dapat kekal sampai ikatan sah perkahwinan dapat dilafazkan. Lagi cun kalau semua tu kekal sampai mati. Indahnya dunia.

Tapi gwa jarang nampak manusia bahagia lepas kawin. Kalau kawin je masing2 buat perangai tahi. Janji2 nak sehidup semati tu campak je dalam tongsampah, buang dekat lori angkut sampah DBKL. Ptui...
Ni janji pakai buang ke ape? Politician punya janji pon paling bangsat dia perkenankan barang sedapur dua walaupun tak semua dia buat.

Macam pakai pad or condom or anything disposable. Pakai buang.
Ni ape bebel sampai kawin sampai sampah sampai disposable bagai ni?

Ok. enuff with the rants.
Dalam masa setahun 365 hari lu orang hidup tu, agaknya berapa kali lu orang lafazkan or at least text or chat or whatever it takes untuk sampaikan sayangnya lu orang dekat mak bapak lu orang?
Cuba pergi depan cermin, tanya diri sendiri. Jika anda gagal menjawab dengan jawapan yang munasabah, ketuk kepala tiga kali.

Hamboi, dengan gf/bf kemain i love you i miss you. Kalau boleh nak ikat je bf/gf dekat belakang badan taknak berpisah. Tapi dengan mak bapak lu orang pernah buat macam tu? heh

Lepas ni, ikut turutan yang gwa buat dekat bawah ni
1. Ambik fon. 
2. Pastikan fon ade credit. Text awek ade duit, takkan tang ni takde duit pulak. Gwa siku sorang2 nanti
3. Pegi text, inbox, new message. Dah buat belum?
4. Tulis i love you mom/father. Lagi bagus kalau lu anta message tu satu2 dekat depa. Jangan tipu la. Gwa tau mak bapak lu ade handphone sorang satu.
5. Tekan butang Send.
6. Setel
7. Untung2 depa masukkan fulus dekat bank account lu. lulz~

Lu orang agak2 ape perasaan depa bila terima text tu? Confirm depa cakap. Ni ape anak aku salah send message ke ape? Buang tebiat anak aku ni. Kalau dia call, cakap dengan dia lu orang sayang dekat depa. Bagi dorang rasa ape yang lu rasa setiap kali lu orang terima ayat yang sama dari bf/gf lu orang.
Nak malu ape? Depa yang besarkan lu orang dari kecik sampai besar.

Hah. Gembirakan la pulak manusia yang suap lu makan dari kecik sampai besar tu. Depa tak mintak pon duit lu orang. Bagi depa simple things that'd make em smile. Cukup. Sampai mati pon dia doakan lu tau.
Dah, jangan buang masa. P buat ape yang gwa instruct dekat atas nun. Selamat berkasih sayang. haha~

Tak, ni bukan lawak april fool. Apa kata lu orang buat benda bermakna sikit. Kesian orang bodoh kena bodoh bodohkan hari ni. 

Ulasan

Fiffy Hazirah berkata…
slalu parents aku je yg call aku 24/7. kalau aku tetiba call, mesti dia tanya, "ni nape fifi? duit habis dah?"


dem dem dem dem.


aku sayang parents aku, tp ak terlalu ego kot nak confess yg aku ckp aku sayangkan dorg.


just mcm guy yg aku suka. susah tol nak confess. ntahlah. adoi.
Tieah Madian berkata…
HAHAHA.. Tahun ini dan tahun lepas takde pun cakap I Love You kat sape2.. Ngee :)

*Sangat susah nak sebut selagimana tak rasa cinta sebenar2 nye
Tanpa Nama berkata…
memang pun, mak akan cakap 'kantoi anak aku' yeay ~!
Solahuddeen berkata…
tiap2 minggu aku wajib call ayah dan ibunda. kalau tak call mak aku majuk 'nape tak call'. dowang tak call sbb dowang tau aku bz. kalau aku tak balik weekend. same gak. mak aku majuk.



oh mak ayah. sayanggg korang! sayang mak sayang abah.
mimmie berkata…
perasaan cinta tak perlu dilafazkan..cukuplah tingkah laku kita sahaja yg menggambarkan kasih syg tu..aku tak suka nk cakap i love u nie..hahahaha...bila ckp ngan mak i love u mak kata..ammboii....hhuhu
Kc Kasedah berkata…
aku tak pandai nk ckp mcm tu kat mak ayah aku. cuma bila bday dorg,aku rajinkan diri buat kad utk dorang and kat situ tulis i love you. pernah anta sms gitu,mak aku balas balik,"kamu nk anta kt bf kamu ke?" eheh! takpela. hahaha
TeratakAzmi berkata…
sangat setuju!

entri2 kat blog ni sentiasa wat bulu roma meremang la dengan ayat2 yang agak pedas tajam tapi semua tu betul.. huhu..

so kreatif!

well done guys!

;)
Amni berkata…
hari2 cakap sayang kat mak....=P



p/s: jom join segmen ni.. hadiah lumayan.. hehehe....

http://mrsamirul.blogspot.com/2011/03/menuju-puncak-gemilang-cahaya-amir-af9.html
Miss Munighah berkata…
ok fine dah nanges.

mintak mintak mak pon baca terfaktab entri ni dan tahu

mak ayah, munighah sayang kamu
Saya Nina Syakira berkata…
ehem2 tiap bulan bg duit kat parents :)
Abang Zam berkata…
sangat sinis..awesome..pedas berisi
akan abang buat lepas berak
s0kong fiffy 101 percent........
:: cikNuurul :: berkata…
setujuuuu tp CN xbuat lg,.sbb mak ade dpn mate ni haa,..hik3,.
orang kurang rajin berkata…
fuh. menitik air mata! huhu.
~ nisa ~ berkata…
hari2 text mak cakap i love n miss her so much <3
Wadi AR berkata…
harini besday mak aku..aku syg mak tp xterluah plak..xpe,mak aku mmg phm da..ngeeee~
Tanpa Nama berkata…
ni la salah satu sebab aku tak kesah kena dump dengan ex dulu.
HaKim is MiKaH berkata…
pikir2,pelik gak..dengan awek yang tak tentu2 jadi bini yang ntah2 bila kita susah akan tinggalkan kita tu,hari2 nak mesej "ailavyu" tapi kalau dengan dua orang manusia yang senantiasa bersama kita, tetiba aku rasa macam kena bogel..malu tak tentu pasal..

maafkan aku ibu,ayah..
Tanpa Nama berkata…
w0it..
aku tiap2 mlm b4 tdo aq msg ilu kt mak bpak aku..
bkn seme org lpe mak bpak lar
Dunia Mommy Comel berkata…
rindu plak nak pluk cium mak ayah yg jauh dari pndangan mata ..huhu
misZiSya berkata…
sy mmg slalu ckp mcm tu kat ibu.. tp ayah susah ckit.. sbb ayah garang.. btw....I LOVE U BOTH!
ak ttp ak berkata…
ermm.. ak xpernah pun nk ckp kt bf ak i love u.. serius.. bila ak mrh sgt2 dgn perangai dia, ak marah, then ak bgtau sbb then br ak ckp i love u.. selain dpd tu memnag sush ak n ckp i love u dkat dia.. dem serius. dgn mak ak selalu gak la ckp i love u.. tp dpd ckp i love u, ak byk lg ckp i'm sorry dkat mak ak.. dkat abah ak pun sama, byk mntk maaf dpd ckp i love u.. dkat abah blh count brp kali ckp i love u, ak rse ms birthday dia n hr bapa je kot.. xpe, lps ni i'll try utk ckp i love sekerap yg mungkin selagi mereka masih ad..

-thanks hellioz 4 the reminder-
Tanpa Nama berkata…
ak da buat da..:)
first time kot ckp ILY kt ayah..n die reply..mak ak yg xde respon agknye sbb da biase sgt dgr..
kt mak dah selalu, kt ayah x pernah..
ak syg mak ayah ak dua2 tp d sbbkn ayah ak terlalu pendiam ak jd malu..
Zurina J. berkata…
alhamdulillah...sy masih belum serahkan cinta sy pd yg bukan mahram...& masih utk parents.

semoga akan terus²an mcm tu walaupun mgkn 1 ari nnti sy akan bercinta..tp sy hrp sy bcinta tdk tlampau lama smpai bisa menjd fitnah bsr dlm ati sy...Nice sharing...

selamat berkasih sayang...:)
Tanpa Nama berkata…
Semalam , terdetik hati nak call my parents .. dan akhir perbualan aku cakap 'I LOVE YOU , MAMA'. . .

Dalam hidup aku , sesedar aku hanya beberapa kali je aku sebut ayat nie . mungkin tak sampai 5 kali .

then , bila aku cakap I LOVE YOU , mak aku terdiam kejap dan suara die jadi perlahan .

mungkin die xsgka aku akn ckp cmnie..

but i know she's happy and I did cry last night because of it .

now , aku nak call and say I LOVE YOU everday dgn family aku .

(say I Love You ngan BF tpi yg slalu mghargainy ialah parents kte)
Ibu Ammar berkata…
aku ngan parents mmg sayang tapi tak terluah. plus dulu masa aku skola asrama, birthday my dad aku call guna public phone semata-mata nak ucap happy bezday kat ayah aku, then ayah aku kata tak payah ucap2 bagai ni. blaja pandai2 cukup.

then pastu aku dah ter'ajar' supaya tak meluahkan apa2 yg sebegitu. sampai la dah dewasa skang. huhu
Tanpa Nama berkata…
iloveyou hellioz
layla berkata…
if i said "i love you" to my parents, this wud be their respond..

"ni dah buat salah ape nih??"

T___T
Tanpa Nama berkata…
aku time nak kol mak bapak aku ckp aku syg diorang. mesti diorang pikir lain macam. haha.. lagipun. cinta dan sayang kat mak ayah tak perlu diucap. sebab datang dari hati
Tanpa Nama berkata…
sama dgn fiffy. terlalu ego nk ckp syg. even ngan bf pon aku terlalu berat mulut nk ckp syg. aku mmg manusia xde kasih syg kot wlupon dlm hati taman bunga berlalang-lalang sudah

Catatan popular daripada blog ini

Cara Memikat Amoi (Jika Kau Seorang Lelaki Melayu)

Lelaki Suka Pandang Tetek Perempuan?

pengalaman bercinta dengan lelaki melayu.