One Is Better Than Two.

Penah dengar lagu two is better than one? Okay. Ni bukan pasal lirik lagu tu. Skang ni memasing bizi kan, termasuklah kami the terfaktab authors. Sebab tu entri hari ni naik lambat sket. Hehe. Tak kesah la pura-pura membizikan diri ataupon memang betul-betul bizi. Gua pedulik ape. Baru nampak ignorant sket orangnye gua ni. Cehh. =.='

Okay. Sempena hari baik bulan baik, (cuba berfikiran positif dengan mengatakan everyday is a good day kepada diri sendiri) gua nak tules something pasal seorang singlet (baca: peng-single). Gua taktau nak mula celah mana. Jadi, gua redah je ikot suka gua. Kalau lu orang nak butthurt, gua taknak bertanggungjawab. Serius. Sebab gua ngaku yang gua tules ni berdasarkan ape yang gua nampak depan mata gua.

Bagi gua, being single is not the ticket for you to keep playing around with anyone you like. Gua paling menyampah pesen-pesen macam ni. Ya, memang betul bila lu single, lu fikir ikot suka hati lu la kan nak buat ape pon. Tapi, kamon weh. Everything got limits. Termasuk ape yang lu buat. Dan kalau lu memang jenis playgirl/boy, gua nak nasihatkan lu tak payah la nak kapel-kapel bagai. Ape motif lu nak kapel sbnanye pon gua dah tak faham la. Setakat nak ada someone yang steady, yang akan ada when your ups and downs, but at the same time lu puas berseronok (baca: berfoya-foya) dengan orang lain ain't a good thing that you may practice. Then, isn't it one is better than two?

Bukan ape. Kalau lu orang betul-betul not ready yet for a relationship that you may turn that relationshiP into relationshiT, it's better for you to stay single. Being in a relationship is not for you to have someone around only, it's beyond that. Hati manusia ni sbnanye rapuh. Lebih rapuh daripada kaca. It's fragile that you've to handle it with care. So, kalau lu berpotensi untuk menghancurobekkan hati seorang manusia, you'd better stop. I know, feelings aren't something that you can control. But, you can avoid. After all, being single is not a crime no?

And please please please do reflect yourself, for the question 'Am I ready enough to commit in a relationship?' Committing in a relationship is not one-sided job. You may be the beautifoolest/handsomest creature in the world that you think you may break people's heart as you wish, but remember, what goes around never comes in a triangle. It's cliche, yet a fact. So, why not you stay single until you're ready enough to commit? Because if you are not, you will commit as well, commit suicide. Haha. Akal pendek betei.

Ahh. Senang citer macam ni lah. 14 Februari bukanlah satu tarikh yang lu orang perlu tergesa-gesa mencari pasangan kerana takut diejek ataupon takut bakal keseorangan kerana maseh tiada pasangan, lalu lu orang menjadi sangat desperado dan menyauk saje sesape yang berada di hadapan mata lu orang bak menyauk spender basah sebab dah terlambat nak pegi kelas. NO! Take your time. Betul-betul amek masa untuk mencari pasangan yang betul-betul meant to be with you, insyaAllah sampai syurga, kalau kena caranya. Bukan sebab semata-mata nak meraikan tarikh yang menjadi momokan manusia kini.

Dan, untuk mencari soulmate, bukan semudah menyelesaikan masalah 1+1=3, ia lebih daripada itu. Jangan berfikiran cetek secetek banjir di Johor. Fikirlah dalam-dalam sedalam Laut Mati yang kalau lu orang tak pandai berenang pon, kompom lu orang akan mati terapung. Faham maksud gua? Bukan gua menolak hakikat manusia diciptakan berpasangan, it's not the matter. Orang tepat yang hadir pada masa yang tepat dalam keadaan yang tepat bersama perasaan yang tepat that matters. Assalamualaikum. Banyakkan berselawat ke atas junjungan Nabi Muhammad (S.A.W) yang kita cintai sempena Hari Kelahiran Baginda. Sekian.

Ulasan

bukan penggoda berkata…
dah lama tak buat -----> pertamaxxxxx
AlexiaAqram berkata…
keduaxxxx! hik hik hik. hambek kau!

gua nak pergi dengar lagu raihan lah. baru keinsafan skitt.
Tanpa Nama berkata…
ketigaxxx!


(mode menyibuk)<<<macam jilaka.
bukan penggoda berkata…
memasing mcm jilaka. kahkah.
Tanpa Nama berkata…
aku tak kisah au ke berapa.




aku sokong!! haha
M. Faiz Syahmi berkata…
im stay single.

mungkin sebab aku tau aku takleh commit in that kind of relationship.

makan tetiap hari pun wisma pama support., banyak cantekk nak support anak dara orang.?

duhh.
^^nu[dd]yra^^ berkata…
Orang tepat yang hadir pada masa yang tepat dalam keadaan yang tepat bersama perasaan yang tepat ....like ! like ! like !
bukan penggoda berkata…
mc: thx.

ezzaty: fikiran positif tu yg kte mahukan. huuu.

faiz: betul. smpai pama dah x sapot hidup, baru boleh pk nk kapel k?

nuddyra: thanks. :)
nk kapel ngn beautifoolest girl.tp nk kahwen ngn gal yg ade most beautiful iman. :)
bukan penggoda berkata…
roseate-love: ingat, orang tamak selalu ape? pandai. orang tamak selalu rugi. huuu.
Single boleh buat spin-spin single.

Kalau berdua dah kena buat coupling reaction. If salah satu lemah, terpaksa jump out buat single spinning semula (teori kinetik atom)

ha ha ha.

Damn!

Seronok single, sebab aku berjaya jadi singlet semula. Tak mau duplet. LOL!
Sca Ndx berkata…
single bukan tiket play-play around.
seriously true.

aku pun kdg2 bengang orang single suka bagi harapan palsu kat orang single yang lain.
Nadirah berkata…
kalu kwn i baca mesti sentap..
haha..awesome entry!
Loike!
bukan penggoda berkata…
delarocha: i am.

zara: jd octet jela, mahu?

sca ndx: kannnn. tp, at least dia single. ni yg dah x single, tp bg hrpn lg aku rase nk menyumpah!
bukan penggoda berkata…
nadirah: nape dia sentap?
sicKo^ berkata…
sorang ker, berdua ker.. yg penting hati mau baik :p
LiNdA ZaiN berkata…
one is better than two..=)
RastaMat berkata…
3 is better than others..
like coffeemix 3 in 1..
mantap!!!
hahaha...
cnen berkata…
mmg tak celebrate pon valentine day. kite islam kannn.
Miera Aziz berkata…
the best! take time to be with someone :)
misz aisya berkata…
setuju bila u ckp, baik kita berselawat utk nabi kita..xpyh lah sambut2 valentine bagai nih! haha
A.R berkata…
gampeng mmg benarrr.
mentega^^terbang berkata…
single is simple sebenarnya. me tade potensi hancurobekkan hati seorang manusia.

semoga dapat pasangan yang TEPAT di waktu yang TEPAT seTEPAT2nya.. :)

sekarang? naaaaa....
yea, status single bukan tiket nak menggatal dan buat perangai..
kita takkan tahu bila kita akan alami keadaan sama bila kita kecewa atau hancur luluhkan hati seseorang..
Amni berkata…
main sana, main sini tu kononnya nak carik yang betuk serasi...

kelakar sebab baru2 ni kawan aku perempuan ada bagitau ada sorang laki ni macam suka kat dia.. luah perasaan bagai...

lepas tuuuuuuuuuuuuuuu..... boleh plak dua hari lepas laki tu buat bnda ytang sama kat aku.. apahalllllllllll?

masalahnya aku tunang orang. ada plak nak main2 (kalau maina2 la kan. aku andaikan je dia main2) cakap dia suka kat aku..

berapa banyak orang daaaaaa? boleh plak suka sana sini kan?

tu la susah bila lelaki sekarang bijak sana sini... errr... popuan pon ada macam gitu!





p/s: biarlah ko jadi orang pertama komen. aku nak sentiasa jadi orang yang paling panjang komen walaupun aku cakap merapu sekalipun.

hahahahahahah.....

sekian!
bukan penggoda berkata…
sicko: true. tp, x sume org pk mcm tu kan?

linda: it's occassionally actually. huu.

rastamat: bengong lah lu ni. hahahaha.

cnen afi: betul. tahniah kerana berfikiran sedemikian. :)

miss aisya: terima kasih kerana bersetuju.

:D ya iya dong. mmg gampang dong. kehkeh.

me: mungkin belum smpai masa yg tepat. insyaAllah He knows the best. :)

wahida: baguslah bila tiada potensi negatif itu. tahniah! huuu.

amni: klw x mengarot, mmg x sah kan? hahahaha. tp, mmg wujud org mcm tu. jns lalang, x tetap pendirian dan bajet hot. ingt sume org suka dia. ludah.

p/s: aku rase komen aku yg ni lg pjg kan? kahkah!
Fall Nish berkata…
Peh BP nampaknye paling caring skali..
mcm bersemangat je lyn celoteh peminat2..=)
ade ape2 ke ni BP?

Now Playing>>Doaku-Hadad alwi feat fadhil(padi)
Meister berkata…
@Indah Fallen

BP layan peminat (baca: pembaca blog) mcm artis la Fallen...
hikhik..
Cik Bunga berkata…
so agree with the phrase
'everything got limits'
Fatin Razali berkata…
aku lebih rela single bertahun daripada stay in a dirty scandal. :)
bukan penggoda berkata…
indah fallen: ada ape2 ape? aku xphm. serius. aku lyn sbb aku byk ms terluang skg ni. kahkahkah.

meister: artis sgt kannnn. hahaha.

cik bunga: thanks for agreeing. :)

fatin: dirty filthy scandal. hahaha.
TheBentPencil berkata…
teringat statement ustaz dalam ceramah minggu lepas

"orang kapel tak boleh cemburu sebab kapel tu kan bukan ikatan sah lagi."

i say. tak payah kapel. kapel tu kan haram.
tapi flirting-flirting pun tetap haram jugak. apa kes kalau taknak kapel sebab haram tetapi masih menggeletis dalam FB lelaki.

#vdaytroll

sekian.

Catatan popular daripada blog ini

Cara Memikat Amoi (Jika Kau Seorang Lelaki Melayu)

Lelaki Suka Pandang Tetek Perempuan?

pengalaman bercinta dengan lelaki melayu.