Adakah Perempuan Mudah Jatuh Cinta?

ReBlog from RojakStory.

Dan jawapannya YA.


Entri kali ni aku akan menjadi Pakar Cinta kejap.HAHA.
Otak perempuan sentiasa penuh dengan spekulasi yang tak masuk akal. Mereka suka bermain dengan perasaan sendiri. Mereka suka salah faham akan satu keadaan. Itu la dunia perempuan yang agak complicated untuk difahami.

Pendapat aku sebagai seorang gadis; Ya! Perempuan sememangnya mudah jatuh cinta/sayang kat lelaki. Atau dalam erti kata lain ini merupakan satu persinggahan perasaan sahaja. Dah nama pun persinggahan. So, perasaan cinta atau sayang itu tak akan kekal lama.

Contoh keadaan 1: Si teruna hari-hari SMS si gadis. Setiap hari bertanya khabar si gadis. Dan lama-kelamaan satu perasaan suka akan timbul dalam hati si gadis tersebut. Keadaan ini biasa berlaku. Walaupun si teruna seakan-akan menunjukkan dia berminat dengan si gadis tetapi hakikatnya TIDAK. Kenapa TIDAK? kerana si teruna hanya mahu berkawan dengan si gadis. Itu niat sebenar si teruna.

Contoh keadaan 2: Si gadis baru putus cinta. Dan si teruna sentiasa ada di sisi si gadis sepanjang tempoh si gadis meratapi perpisahaan. Dan pada masa itu la perasaan sayang akan timbul dalam hati si gadis. Perasaan ini timbul kerana si gadis mahukan kasih sayang selepas putus cinta. Ala. Kira kurang kasih sayang. Suka diambil berat.


Ok. Sebenarnya banyak lagi keadaan yang menyebabkan kaum perempuan mudah jatuh cinta dengan kebaikan yang lelaki berikan. Untuk menepiskan perasaan sayang itu lebih menebal dalam diri elok la berhenti berhubung dengan si teruna untuk seketika. Kalau si teruna itu benar-benar berminat terhadap dirimu, si teruna itu akan menghubungimu semula. Akan mencarimu dengan sedaya upayanya.

Kalau TIDAK, paham-paham sahajalah. Bahawa dirimu ada ataupun tiada, tidak terkesan terhadap si teruna. Jangan la pula si gadis yang terhegeh-hegeh terhadap si teruna. Bertambah rimas si teruna jadinya. Last-last nak jadi kawan pun payah. Jangan tunjuk diri murah sangat terhadap cinta. Be cool.

Selepas berhenti berhubung seketika dengan si teruna, si gadis akan mula perasan yang perasaan sayang dan suka itu telah mula lenyap dari dirinya. Ha! Tu pasal aku cakap hanya satu persinggahan perasaan. Lama-lama si gadis jadi tak heran langsung dengan si teruna tersebut. Dan perasaan sayang itu akan bertukar semula kepada perasaan sayang kepada seorang sahabat. Kerana minda si gadis telah di-setkan bahawa "KAMI HANYA KAWAN BIASA. TIDAK LEBIH DARI ITU".


Walaupun agak perit pada mulanya nak berhenti berhubung seketika dengan si teruna kerana perlu menanggung seBILLION rindu terhadap si teruna, tetapi percayalah hasilnya benar-benar menjadi. Lebih bagus dari memendam perasaan kan.

Apa-apa hal pun berpijak la di bumi yang nyata. Usah dilayan sangat perasaan yang tiada penamatnya itu. Lebih bagus berkawan dahulu. Kenal hati budi masing-masing dengan lebih lama dahulu. Bukannya lelaki tu layan kau baik, kau terus jatuh cinta dengan dia. Bagi aku cinta sejati hanya wujud selepas kau BERKAWAN dengan pasanganmu dalam tempoh yang agak lama.

Amacam? Yang sedang dilanda perasaan persinggahan ni dah tahu kan apa yang perlu dilakukan. You decide. Dari boleh berkawan dengan si dia terus tak leh langsung berkawan kerana sikapmu yang merimasnya, mana lebih elok?

Ulasan

Maisara Roslin berkata…
tayah text lagi bagus

haaaargh!

- -)"
intan.maisarah berkata…
saya perempuan
saya susah jatuh cinta
:)
lain orang lain caranya kan.
terpulang pada individu
nice blog
Cik SCC berkata…
hurm..
xpayah msj lagi?
cadangan yg bgus..
Ha ha ha.
Betul!

Perempuan mudah.
Tetapi bila perempuan jual mahal dan cuba ego, tiba-tiba lelaki pula jatuh cinta.

Ha ha ha.
Sudah.
Perempuan mudah jatuh cinta dengan lelaki sunyi dan awek jauh dari sisi.

Period.

XD
juliam berkata…
yeke perempuan? bukan lelaki ke? macam lelaki je. hhe. nice entri
Akulah Aqilah Itu berkata…
aku sokong entry ni. kadang2 cinta tu jadi, kadang2 tak. =)
cik ciput berkata…
setuju. haha..

perempuan memang mudah jatuh cinta..

lagi2 yg tak pernah dilayan istimewa..
Kay- berkata…
lelaki, jangan coba bermain kata

perempuan, santet jalan mudah mendapatkan cinta..

hehehe...

angker sungguh~
Amoi berkata…
+10000000000 RT@LORD ZARA 札拉 Perempuan mudah jatuh cinta dengan lelaki sunyi dan awek jauh dari sisi.
kaizen berkata…
kadang2 pompn cepat berubah hati n senang mempermainkn perasaan lelaki....
~Ati_Hime~ berkata…
betul. terima kasih. :)
Unknown berkata…
lelaki pun sama. kita tak rasa apa2, dier plak yg lebih2 >.<
zaheeyah berkata…
ohhh... hehehe. nice entri.
Rina Rossoneri berkata…
kita banyak belajar daripada kesilapan orang lain..kita ni dikelilingi dgn 'minah cepat perasan'..jadi dari situ kita nampak lelaki suka bagi harapan kat perempuan...dan sebab tu,kita ssh nak suka kat ssorang..

mmg betul kalau nak tau ke x lelaki tu suka kat perempuan tuh,jgn contact lelaki tu sekurang2nya 3 hari..kalau dia cari,mmg betul dia suka..hehe
Ekay_Qynn berkata…
lelaki pun samerrr je derr.... cube kne jumpe dgn gurl yg jenis caring.... kn ke mesti sangkut nye lelaki2 tu.... ^_^
Tanpa Nama berkata…
"Bagi aku cinta sejati hanya wujud selepas kau BERKAWAN dengan pasanganmu dalam tempoh yang agak lama."

setuju...hahahaha..ak sbg seorg gadis, dh lalui statement diatas...ak dn si mamat dri form 3 bestfriend..slalu msg2,chatting2 sbb die dok asrama..tp lps dh msuk u,1st year bru ak rsa sayang ak kt dia dh lebih dri syg seorg bestfriend...dia pon dh xguna dah aku kau...haha..nmpk sgt...tp jodoh xpjg..huhu..skang bestfriend blik..still xde beza pon sbb xawkward pon..^_^..ak still syg dia sbg seorg bestfriend.
Lalala berkata…
buat tak tahu je... ada jodoh ada.. tak de takde la
mai meowmeow berkata…
nice entry ,

setuju sgt-2 :D
fatinamri berkata…
nice entry. cakap berdasarkan dunia realiti skang :)
Tanpa Nama berkata…
krew terfaktab tak baca email ke ?
♥ tiah ♥ berkata…
bukan jatuh cinta namenya kalau mudah sangat..
tarikan semata mata tuh :D
Nina :) berkata…
terasa dow. haha. aku da suka, dia lak mcm kasik signals *aku lak memandai interpret* and aku da approach, nothing happened, skrg aku ignore his mere presence (buat bodo). tetiba muncul blk. haa nak wat camne tu?
Cik Bunga berkata…
Apa-apa hal pun berpijak la di bumi yang nyata. Usah dilayan sangat perasaan yang tiada penamatnya itu. Lebih bagus berkawan dahulu. Kenal hati budi masing-masing dengan lebih lama dahulu. Bukannya lelaki tu layan kau baik, kau terus jatuh cinta dengan dia. Bagi aku cinta sejati hanya wujud selepas kau BERKAWAN dengan pasanganmu dalam tempoh yang agak lama.
nagisa_rin berkata…
senang cte perempuan mudah perasan dgn laki yg take care dia lbh2..

tp akhirnya perempuan pun boleh perasan yg dia n laki tsebut hanya KAWAN..

tp apabila ada lelaki yg btl2 syg pada kita(bkn body kita),
perempuan jgn pula ambil ksempatan wlupn dlm hati tiada cinta utk lelaki tsebut..

lyn seadanya..

aku bkn minah perasan sbb aku bakal bkhwin..
huahuahua..
Ms Ikin berkata…
mgkin pmpn lain,,
tp bkn sy.. ://
SHAHIRAH TERMIDI berkata…
MAK AIH,
tersedak aku baca entri kali ni.
mengapakah?

HAHAHAHAHHAAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHHAHAHAHAHAAHHAHAHAHAHA.
*batuk*
mila berkata…
amoi..ko mcm tahu je aku dilanda mslh ni.hehe...ape pon cube untuk bersabar dan ilangkan perasaan ni terhadap dia.
Tanpa Nama berkata…
kalau sedaya upaya cuba berhenti berhubung tapi everyday nampak muka dia kat office camno? ;(
Tanpa Nama berkata…
stuju sbb saya pun mcm tu..hehehehe..mudah jatuh hati pada org yg care.. =)
Suci Dalam Debu berkata…
benda pernah terjadi kat aku...serius memang tepat gile.
lepas aku dah try ngurat dia..tapi dia menjauhi.last2 aku terima hakikat..yg dia just play the game of love......
aku rasa aku tak salah dia yang mulakan tabur janji macam.last2 rasa tak leh handle terus pergi.hari2 aku tngu n pujuk dia..last2 aku bosan dan sekarang perasaan itu hilang.....
tepat gila tafsiran anda...terbaik
~RizaL~ berkata…
kdg2 tu yg masalah jd mcm ni bila dua2 ego.. msing2 nak jual mahal.. tu masalah nyer.. or slah sorg dr diorg rasa malu nk luah kan sbb trase dier xlyak utk org tu.. tp kdaan sbnar nyer mmg agak sakit.. sbb sdg b'main ngan HARAPAN.. ermm..btw, terbaik punyer entry.. =)
meh singgah blog rizal www.hanyaaku91.blogspot.com
baca kisah cinta kat sana plak yer.. perkongsian bersama.. =)
TheBentPencil berkata…
"Abigail gave everything she had to a boy...that changed his mind. We both cried."

-Taylor Swift, Fifteen.
gitarakustik berkata…
nape aku x rse suke even dy ari2 text aku haha
las2 dy yg sngkut ngn aku. dunia da terbalik. mwahaha
Fieza Areyza berkata…
waaa.. dah 2 3 kali persinggahan perasaan ni jadi kat aku. hmm da tau nak buat ape lepas ni klu jadi lagik! :)
Miss Kira berkata…
hmmm..Kira rasa Kira jenis pyh jatuh cinta..
keadaan 1 mmg selalu berlaku..but setakat ini x pnh lagi..
well..lain perempuan lain caranya...
srg ja yg boleh buat Kira angau..until now..but..I still keep it a secret..hahaha
Azliza Mohamed berkata…
em em...aku setuju ar ngn entri ni. ngeh3
Azliza Mohamed berkata…
em em...aku setuju ar ngn entri ni. ngeh3
Tanpa Nama berkata…
true ! saya amat setuju. sayalah salah seorang yg selalu mengalami perasaan singgah2 nie (mengaku kejap) hehehe. buangkan mereka dr perasaan cinta kita dan anggp mereka hanya kawan. itu lebih baik. lebih menyeronokkan. hehe.
Tanpa Nama berkata…
nape perempuan mudah jatuh hati pd laki yg jauh ngn awek die?sedih cz terkena.aku ditinggalkn sbb reason my ex kami jauh n ade gurl len kat die..sbnrnyer reason jer jauh tu..kami da 4tahun bersama..nape b4 dis nk sgt2 kat aku padahal awl2 tau km jauh??huhu..
spesispenunggu? berkata…
guwa setuju 101 pratus... hahaha. perempuan oo perempuan.. haishh. hati banyak cepat cair maa...
Unknown berkata…
Btul2... simple care can make us fall in love... pdhal xda pape pon... ada sorg mamat ni cmtu laa perangai dia... care care care n care tetiba hilang ghaib lesap ntah kmna.. msj xbls chat xbls... kita pon berhenti.berharap... once aku dah berhenti berharap tiba2 dia dtg blek.. story mcm2 kt aku.. ajak aku blek kg dia.. aku cuba egokan diri tp xbole.. bila aku layan blek, once again dia lesap hilang n ghaib... huhu
Unknown berkata…
Pehhh same trkena btg hidung sy La... Seyes trjadi Sekarang.... Sy mudah falling love pd lelaki.. Lgi2 lelaki yg care kita... Last2 rupanya dia anggap kite only bff...sedih menangis atas tikar sembhyg.. Lepas ni memg jual mahal la sikit... Pengalaman semalam cukup mengajar saya.. Tvm blog ni Sgt boleh pakai... ☺
Unknown berkata…
Pehhh same trkena btg hidung sy La... Seyes trjadi Sekarang.... Sy mudah falling love pd lelaki.. Lgi2 lelaki yg care kita... Last2 rupanya dia anggap kite only bff...sedih menangis atas tikar sembhyg.. Lepas ni memg jual mahal la sikit... Pengalaman semalam cukup mengajar saya.. Tvm blog ni Sgt boleh pakai... ☺
Unknown berkata…
Pehhh same trkena btg hidung sy La... Seyes trjadi Sekarang.... Sy mudah falling love pd lelaki.. Lgi2 lelaki yg care kita... Last2 rupanya dia anggap kite only bff...sedih menangis atas tikar sembhyg.. Lepas ni memg jual mahal la sikit... Pengalaman semalam cukup mengajar saya.. Tvm blog ni Sgt boleh pakai... ☺

Catatan popular daripada blog ini

Cara Memikat Amoi (Jika Kau Seorang Lelaki Melayu)

Lelaki Suka Pandang Tetek Perempuan?

pengalaman bercinta dengan lelaki melayu.