Siri Tafsiran Jantan : Perempuan Low-Profile.

Low-profile atau dalam bahasa kampungnya, merendah diri. Sikap merendah diri merupakan sikap tidak menunjuk iaini perempuan low-profile juga bermaksud perempuan yang merendah diri dan tidak terlalu menunjukkan aset, pemilikan dan hak yang ada pada diri. Lawan bagi perempuan show-off ialah perempuan low-profile.

More to silent than a give an attention to people. Prominent and quiet impressive.

Contoh streotype Perempuan Low-Profile.

1. Dia tidak cantik, gemuk dan mungkin berbau. Namun, dia memandu BMW 7series hasil pendapatan dia sebagai pensyarah muda.

2. Dia seorang yang senyap, tak banyak cakap. Namun dalam senyap, dia ada Iphone 4, Android, Samsung Galaxy. Ya, ada 3 telefon bimbit termahal sekaligus. Bila tanya kenapa tak pakai, jawapan yang selalu kedengaran ; "Tak reti sangat nak pakai. Lagipun handset Sabun ni masih elok". Rupanya, ibu dia adalah jutawan MLM.

3. Kurang gemar berfesyen, lebih selesa pakai baju kurung labuh, cermin mata tanpa bingkai, bawak beg laptop, dan memakai jaket track-suit. Namun, bila tengok penyata Maybank dia, ada wang simpanan sekurang-kurangnya RM15ribu!

4. Jangan tanyakan hal ehwal terkini mahupun perkara duniawi seperti ada sale di Forever 21. Dia takkan tahu. Yang dia tahu ialah, kerja, kuliah (buat yang masih belajar), bilik, projek, FYP, berita biasa dalam Berita Harian, satu-dua tempat makan yang sedap, jalan dari rumah ke tempat kerja dan tak lupa susu melangsingkan badan.

5. Bercakap dengan perempuan low-profile adalah seperti bercakap dengan makcik, mak saudara dan kalau kena masa, macam bercakap dengan ibu sendiri. Ini kerana, percakapan dan fikiran mereka bak orang tua, namun kurang arif dari segi hal ehwal terkini.

Kekurangan dan kelebihan bercinta dengan Perempuan Low-Profile

Kelebihan

1. Duit, duit, rezeki, rezeki.
Ya, untung diri seorang lelaki yang biasa paras rupa dan status dapat memiliki perempuan seperti ini. Kelak mana tau perempuan tu free-free hadiahkan Proton Inspira?

2. Beragama dan tidak liar
Selari dengan watak tidak menunjuk perempuan low-profile. Kebanyakkan perempuan ini di kenal pasti mempunyai pendidikan agama yang baik. Bukan setakat ada, malah di praktikkan. Sebab itu, jarang nampak perempuan sebegini berlegging di tengah awam. Hado ke?

3. Tidak kedekut
Pasti ini meriangkan mana-mana hati lelaki. Kajian induksi 2010 oleh Persatuan Wanita-Wanita Kuala Selangor telah menyimpulkan golongan wanita seperti ini tidak kedekut tahi hidung masin seperti perempuan gedik. Malah, takde istilah gedik dalam kamus perempuan low-profile.

4. Penyayang
Perempuan seperti ini ada ciri-ciri ibu mithali dan penyayang pada budak kecil dan binatang-binatang. Mungkin sebab diri mereka jarang untuk orang sekeliling menyayangi diri mereka kerana status low-profile nya itu

Kekurangan

1. Tak lawa, habis cerita.
Kenapa nak pertikai. Majoriti, ok, mungkin 80% dari perempuan low-profile memang tiada kelebihan dari segi paras rupa. Jangan harap nak dapat secantik Fatin Liyana. Paling koman pun secantik Bik Mama.

2. Typical, obvious.
Salah satu masalah perempuan golongan ini ialah mereka tidak terdedah dengan dunia luar. Jadi, pemikiran mereka dalam hal-ehwal semasa tidak berada pada pemikiran luar kotak. Hanya berpikiran biasa saja. Di sini, mungkin terjadi rasa bosan pada lelaki yang bercinta dengan perempuan low-profile.

3. Skema tapi garang
Yup, memang tak salah jadi skema. Bukan nak kata skemaphobia. Tapi, fikirlah. Korang kalau nak bercinta dengan perempuan skema, tambah garang plak tu, mesti fikir masak-masak sampai hangus. Ada tu siap kutuk lagi 'not my taste, not my taste'. Realiti kan?

4. Tak glamour.
Memang tak glamour pun. Tak caya Dr Hazimi Ishak. Dia pun cakap macam tu dalam ceramah 'Cinta Nan Suci' minggu lepas. Bercinta dengan perempuan tudung labuh, untuk zaman kapitalisme macam ni mana glamour.

Hipotesis

Semakin dekat diri kita pada cinta yang ikhlas, semakin dekat cinta kita pada Tuhan.

Perempuan low-profile banyak menampilkan kelebihan dari sesuatu yang tidak dapat di lihat dengan mata kasar dan pandangan rupa. Jelas, memang Tuhan itu Maha Adil. Perempuan tak lawa, tapi lawa hati budi. Perempuan tak glamour, tapi glamour duitnya.

Kan kan kan?

Ulasan

Mr. Swift berkata…
Ok sumpah betul kut.
Tanpa Nama berkata…
kau mengingatkan aku pada yasmin ahmad.


ahaks~ i wonder will be someone appear to accuse "kau jaga port sendiri" or "kau tak layak nak cakap agama sebab ko blablabla"..
hahahah~

ini fakta yg benar , tapi , bukan 80% ye , hanya 40 % kerana perempuan yang cantik dan berlitup ,sah2 berlitup , mane korunk tau yg die tak cantik fizikalnya kan~~~
AlexiaAqram berkata…
@matahari

kita tengok bak datang.

@anis

sebab itu ada FRASA 'MUNGKIN'. lagipun, dari mata lelaki, memang perempuan low-profile bnyk rupa paras biasa saje. kalau dah cantik, mgkin dia ada blog pampang muka besar2 dalam blog. itu dah tak nama perempuan low-profile dah.
Botak berkata…
blog tayang gambo besar² amatlah low profile..
serius low profile..
mehehehehehe...
Ddila berkata…
suka entry ni..fiwwitt..

buat entry best2 lagi eh.
AlexiaAqram berkata…
@botak

ayat makan dalam kan? heheh!
gadis berkata…
ada yang betol. tapi tak semestinya dye tak cantik. tapi yang bab tipikal and garang tuu sangat betol. actually banyak yang betol HAHA. suka suka :D
Husky Pusky berkata…
kau jaga port sendiri!
Husky Pusky berkata…
kau tak layak nak cakap agama sebab ko blablabla
suria lekatlekit berkata…
satu kupasan yg menarik tp kalau blh jgn point nama sesapa lg sedap sebab entri ni memang betul dari segi pandangan & pendapat.
gadis berkata…
the lekat lekit story: saya setuju jugak (:
AlexiaAqram berkata…
kau jangan nak menyibok buat entri kalau tak letak reference macam thesis bla bla.

only qualified person has qualification to qualify this entry bla bla bla.

;P
Tanpa Nama berkata…
"kau nasihat awek sendiri"
"kau letak ppuan gamba seksi besar2"
"header kau ada ppuan tak tutup aurat"

eh.eh. kesian makcik tu walau hiasan semata2.




ahaks~

i really need a life.LOL.
Wan Gerrard berkata…
nak cari awek low-profile gak la =P
AlexiaAqram berkata…
kau jangan cakap pasal aurat kalau agama kau tak betul.

kau akui kesilapan yang kami banyak follower.

series, matahari.

aku nak masuk alam lain lah. berikan aku cermin mata 3D kau boleh?
AlexiaAqram berkata…
@lekat-lekit

aku ada petik nama kau ke?

@wan gerard

cuba try cari awek KUSZA. try ah, banyak woo.
Tanpa Nama berkata…
70 setuju
30 tak setuju
Husky Pusky berkata…
hak alah aqram takyah la nak point nama orang shial. lain kali point nama kambing.

kau tak puas hati jom la damansara kul 9 sok.

oh lupa aku tinggal jb.
AlexiaAqram berkata…
@husky

takpayah petik nama kambing gua, kata ganti diri gua 'pisang'.

besok gua tunggu lu kat kuala lumpur. lu cari gua, gua tunggu.
Husky Pusky berkata…
hah cakap sini memang takde guna bai. aku memang lama dah perati kau ni. perangai macam syiak dow kau ni.kau stenbai je dow.stebai je.
Husky Pusky berkata…
weh pinjam rm50.aku takde duit nak g kl.
KHAULAH berkata…
perempuan plg cantik ialah yg mempunyai ketinggian akhlak nya :)
Husky Pusky berkata…
@NoRjAliLAHmDyUSOP

tipu.perempuan paling cantik adalah audrey hepburn.
Tanpa Nama berkata…
cermin mata 3D? bola mata 3D ada la.LOL.
KHAULAH berkata…
husky: sape plok audrey hepburn?
AlexiaAqram berkata…
gua tau lu bising2 ni sebab makwe lu tak cantik kan? ke lu takde makwe?

kekekeke~~

@matahari

ok, bola kocek. aku faham. LOL
Walaupun encik ni telah disable comment tuk post menjengkelkan perempuan bertudung tapi aku nak komen gak!huahahah

1. Kau yang sebenarnya amat menjengkelkan. Aku rasa, daripada kau duk termenung, fikir entry post pe yang menarik pasal orang lain, baik kau termenung fikir pasal diri sendiri yang kau ni absolutely si SAIKO habis!

2. Ko ni nak kate berdakwah, tapi tak pun. Aku rasa ko pun dah tersesat jauh. Yan ko pi letak nama-nama orang lain tuh, yang mengaibkan orang lain tu apahal???Senang mak bapak kau je, kau cakap kau pilih gambar paling cantik, itupun nak kecoh. Kepala hotak kau agaknya. Kau letak gambar org, pastu kau tulis yang bukan-bukan pasal org tu, tak ke bodoh namanya. Kau pun sama!

3. Aku tak pakai shawl pun, tapi aku suka entri ni sebab kaula antara blogger yang paling Pathetic yang pernah aku jumpa! Kau memang menjengkalkan okeh???!

4. Kau ni, aku nak panggil bangan pun leh gak, kau tau x, ANA RAFALI IMEJ BERBAJU KURUNG kegemaran kau tu, time kuar tv je dia kai baju kurung, kau ingat die kuar rumah pakai baju kurung ke. Aku rasa aku nak labelkan kau ni GILA la sebab kau suka lagi tengok rambut orang daripada orang yang cuba nak pakai tudung!!!

5. Aku ramai kawan free hair, tapi sejak ada shawl ni, ramai yang mula menutup aurat. Oi bodoh, sini aku nak ckp, ko ni nak berdakwah tapi tak de otak langsung. MAK BAPAK KO tak ajar ek???eloklah orang yang mula free hair, tapi dah kai tudung, langkah perlahan-lahan terbaik tuk org blaja tup aurat!Mana tau lepas ni, terbuka lak pintu hati dia nak pakai baju kurung macam IDAMAN ANA RAFALI KAU TUH!!!

6. Yang paling BODOH dan nampak sangat MAK BAPAK KAU TAK AJAR, kau tulis, pakai legging tapi jangan kengkang! HUkaloh, aku rasa ayat kau ni ayat berusur GILA SEKS PUN ADE GAK. Nampak sangat yang kau ni desperate la weyh, ayat kau memang ayat gila seks totally!bodoh2..

7. KALAU BERANI SANGAT WAT ENTRY GINI, konon nak berdakwah (konon), ko tayang la muka kau plak. kesian kau kan?? AKU RASA AWEK KAU PUN TAK LAWA, tu yang ko jeles ngan awek-awek yang ko sebut kat atas,GILA LA KAU NI. saiko habis.

8. YANG KO PI disable comment kat entry tu pahal, panas hati ke org kutuk kau??BERANI KERANA BENAR< BERANI TUNJUK R MUKA WEYH, leh kitowg plak letak muka kau terang-terang kat blog ktowg.

9. KAula orang paling bodoh yang pernah aku jumpa. MInat ana rafali baju kurung yang tak tahan tuh, KAU BUKAK MATA GILA SEKS KAU TU besar2! ANA RAFALI TU pakai baju kurung pun yang jarang-jarang. MEMANG TU YANG Ko SUKE KAN??? gile la ko ni..haha

10. BODOH. MAK BAPAK TAK BAWA KAU PERGI SEKOLAH AGAMA AGAKNYA. ko wat entry gini, tipa kali org doakan kau g mampos dan bdoh, semoga cepatla doa itu termakbul. eih, gila tul org saiko ni.
AlexiaAqram berkata…
BWAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH

ini lah pengomen paling bangsat pernah gua jumpa.

woi, balik buat blog sendiri lah!
PointBlankShot berkata…
im putting on my 3D glasses. got my popcorn too. i'm ready for the action LOL
Tanpa Nama berkata…
LOL. pengomen ini membuatku terberak2 ketawa. kau kena bertanggungjawab, LOL.
AlexiaAqram berkata…
@Husky n Pusky

mana kau dapat icon ni?. #jilaka
sep shialll.
Verdict berkata…
wa.... manyak bising ah itu olang...
Hellioz berkata…
winrar la babi!!!
kah3~

saya teruja tau tak dengan komen awak tu anon.
LMAO~
Husky Pusky berkata…
ಥ_ಥ ...Beautiful.

jeles tak karem?
org yg low profile xwat blog kot.ade ke org yg low profile buat blog?hahah
Tanpa Nama berkata…
tu ikon nangis ke?
Husky Pusky berkata…
(☞゚ヮ゚)☞ tepat sekali
Tanpa Nama berkata…
sheat. mana ko dpt ikon2 tu? O.o
Husky Pusky berkata…
well duhh. google la dowl
AlexiaAqram berkata…
@Husky n Pusky

kau sangat menjengkelkan tau tak dgn tunjuk icon.

berani tunjuk muka la weyh!

HAHAHAH!
"BWAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH

ini lah pengomen paling bangsat pernah gua jumpa.

woi, balik buat blog sendiri lah!"

haha..PANAS SENDIRI KE WYH PANGGIL AKU BANGSAT, org wat BLOG tuk low profile, dapat nama n feymes tuk POST yang baik2, bukan macam KAU BANGSAT!

seyes, MAK BAPAK KAU nangis tak terkata dapat anak pathethic cam kau!

BERANI TUNJUK MUKA LA WEYH!BAGI NAMA FACEBOOK KAU!
Hellioz berkata…
@miSz TiQue

low profile?
nak low profile takyah sibuk2 layan internet.
dok dalam umah,
abes keje balik uma
weekend dok uma
konfem takde sapa tau

itu pendapat saya,

kah3~
Hellioz berkata…
@AKU PUN NAK PUBLISITI MURAHAN

wei pandai
alexiaaqram ni tak tunjuk muka
sebab dia bukan nak pehmes

kalau nak pehmes dia buat blog yg ade 3gp dia beromen
tunjuk muka bagai
gwa pon xtunjuk muka

yang lu kecoh2 sgt kenapa?
nk tetek eyh????
kah3~
AlexiaAqram berkata…
lahhh. sembang lebat dari tadi kutuk segala macam RUPA-RUPANYA NAK MINTAK FACEBOOK AKU?

LOL!!!!!!!!!!
Tanpa Nama berkata…
kegunaan google: レ(゚ヮ゚_) _(゚ヮ゚レ ) レ(゚ヮ゚_) ┃ ┃(゚ヮ゚レ ) レ(゚ヮ゚_) _(゚ヮ゚レ ) レ(゚ヮ゚_) _(゚ヮ゚レ ) レ(゚ヮ゚_) ┃ ┃_(゚ヮ゚レ ) レ(゚ヮ゚_) _(゚ヮ゚レ ) レ(゚ヮ゚_) _(゚ヮ゚レ ) レ(゚ヮ゚_)┃ ┃ _(゚ヮ゚レ ) レ(゚ヮ゚_) _(゚ヮ゚レ )

kena letakkan reference macam thesis ke?
Husky Pusky berkata…
@MATAHARI

jilaka xyah la kantoikan sume.nanti takde unsur saspens
Burungman berkata…
weyh, jom tido... sambung balik sesi komen2 tu nanti...
Tanpa Nama berkata…
@Husky n Pusky
berguling2 atas lantai.

tak boleh tidur sebab kekejangan perut.
Dr Zaira berkata…
LOLLL hahaha :DDDD
Sca Ndx berkata…
demm komen tercemar. dah lepas dah ler. aku nak bace pun tak senang.

ni dah benda lain.
terfaktab betul orang komen yang lepas
ZatiL AqmaR berkata…
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
AlexiaAqram berkata…
@sca ndx

steady je broo. banyak orang butthurt tak sudah2.
AlexiaAqram berkata…
zatil aqmar, aku nampak apa yang kau komen tadi. tak payah delete. kat sini selamat 24/7 okeyh?
siggplus berkata…
bagi je akaun fb kau aqram. dia nak add as neighbour dalam farmville tu. hahahaha

but seriously the mockery like 'mak bapak kau tak ajar ke?' was as lame as 'apa jadah la main bola berebut 22 orang, bagi jela bola sorang satu'

just my 2 cents.

btw aku tak letak referencing dari mana2 mcm thesis sbb aku tak pandai belajar pun takat spm
Zazachan berkata…
wahh..sgt btul entri ni..
erk?knp ttbe ada pengomen dr entri lain? xhbs2 lg ke?.. =_="
Unknown berkata…
poster atas tu...mungkin ni lebih sesuai kot

"UNDILAH CALON TERBABAS!"

He he he... jahat juga aku...
Tanpa Nama berkata…
itu digelar spammer. :P. dah, azan.
MAK CIK 60-an berkata…
betul2 TERBAIK entri ni!
bukan penggoda berkata…
wow! i terlepas the scene lah boss! kehkeh.

where's the fire anyways? huuu.
Tanpa Nama berkata…
ko cam x pueh hati jo kt fatin liyana..
Tanpa Nama berkata…
selalu yg melenting xtentu pasal ni sbb die 'TERASA'.. anda setuju tuan blogger??? mungkin die kanak2 yg baru blaja menaip
Tanpa Nama berkata…
sape yg tgh 'mode exam' tu..silelah study..knape rajen nk bace blog ni..mst rindu kan??ahakk
Unknown berkata…
kahkahkahkahkah!!!!!!!

bape lama lu buat research thesis ni?????
Unknown berkata…
aqram :: meh aku tlg bg kn fb ko kat 'fans' baru ko tuh, nak? xP

ke sana ke sini dok kejar ko!

kahkahkahkahkahkahakkktuih!!!
Tanpa Nama berkata…
suke gile aku bace komen2 nih..wat sarapan pagi..sedap je bace..lg2 ade kanak2 yg belum sarapan melenting2 mcm lipas masuk kain
Elena Reeney berkata…
aduh lawak ah weyh... sehari suntuk gua layan komen komen entry lu je.. gua rasa nak gelak guling guling. tak sangka ada lawak sesuper cam ni. pada gua biasa la, orang femes ramai back up. cantik molek plak tu. cuba kalau minah tu muka huduh nak mencapap. sure dah kena kutuk tahap berbakul bakul. tp gua rasa gf lu lagi 10 kali menawan dan berseri seri weyh. serioussss!!


p/s: gua nak pergi beli reben reben besar ni. tak boleh jadi mcm ni! LOL
PointBlankShot berkata…
hahahha tak pyah pi baca blog lain. baca komen section sini pun dah cukup buat bahan gelak pagi2 kat ofis

ehpik sial! gud job #alexiaaqram! LOL
Unknown berkata…
@PointBlankRambler :: kahkahkahkah!!tuh lar pasal!!!sakit perut aku!!!
Unknown berkata…
@Elena Reeney :: komen lu camtaek wey!!!kahkahkahkah!!!


beli reben tuh lelebeh sket tok aku skali!!!wakakakakakakakaaaa
AlexiaAqram berkata…
@eiffel

thesis ni di inspirasi dari seseorang yang kata qualified-qualified segala macam. alamak, lupa letak reference!

@siggplus

karang gua bagi. bukan dia nak sapu gua, dia sapu alexia. tak nak guaaa.

@pointblank

aku sedang gelak-gelak senyap dalam lab. celaka, ini supervisor aku tau, masak aku. HAHAHA!

@elena

ada orang cakap, pakai shawls macam pakai spender kat kepala. riben besar sangat. LOL!
Elena Reeney berkata…
@eiffel

mungkin gua patut beli secara borong. color campur campur. amacam. gua mmg gila reben ni. tapi minah tudung sekrang memang kretip weyh. siapa pakai reben kat tudung. pakai penyepit apa ntah segala bagai. tak pernah terpikir langsung aku trend cam ni. tak tercapai akalmu lah kata kan. good job good job!

@aqram : awek hang nak reben lebih? gua pakat nak beli banyak ni.
Tanpa Nama berkata…
pinjam riben..nak letak dekat hamper..kakaka
anna mardhiah berkata…
http://farhanamardhiah.blogspot.com/

weyh!ni anna mardhiah bukan ana raffali k .hahaha ..izinkan aku mencapap sekejap . ape kau cakap tu de betol gak .tapi kan tak semestinya perempuan low profile tu tak lawa gemok la pe la ..kau ni suka je petik nama owang.dah2 le tu .anyway,suka habes ar baca kau nyer blog.
lawak! hahaha ... peace !
Tanpa Nama berkata…
oowwhh
langsir umah mak die jd alas kpale
riben hamper CNY d tampal2 kat kpale
jgn lupe boot merah mcdonald skali
hikhik

p/s:'cantiknye' awak
Tanpa Nama berkata…
hehe

http://www.facebook.com/home.php#!/NAJAHTULMohdNor

nak g AJL ke kak??
Unknown berkata…
@AlexiaAqram :: ko agak2 lah kan, ada x yang nak attack ko pasal ko curik picca mak cik tuh???? mana r tahu, mak cik ni pown ada fans gak!low profile kot!!!!!!

kahkahkahkahkahkahkah!!!!


@Elena Reeney :: bek ko cakap ko borong reben smua tuh kat mana...kat mydin kan?!!!aku pown nk stylo gak...letak riben kat tudung!!!tak pown lilit skali kat leher ker, kat tangan ker...barulah urban!apa barang pkai reben kat rambut!so lamme!

aqram, ko pown ptot try...letak kat songkok...jp g nk g solat jumaat...kompom smua jeles tgk ko stylo!!!

kahkahkahkahkah*matik lah aku pas ni
AlexiaAqram berkata…
@aNNa maRdHiaH

aku petik nama fatin liyana sebagai contoh gadis cantik. kalau tak cantik, takkan lah dia banyak peminat. bukan aku petik benda buruk pon. hado?

petik BIK MAMA adalah semestinya. siapa yang suka BIK MAMA? Hado?
Tanpa Nama berkata…
gum-gum:
kenape melatah? kan opinion masing2, dah kat situ terang2 tulis stereotype, maksudnye, apa yg org selalu anggap, kalau ko bukan golongan mcm tu jgn melatah,
lg satu maki org pakai nama makbapak tak baik weh
nohfee berkata…
aku ade kawan. die mcm biase je, tapi phew~~
bukan penggoda berkata…
bos, yg gua x phm nye, nape dorg nk melenting sgt ni? pdhl bkn lu kutuk fatin liyana pon. pelik gua.

gua pon ada je pkai reben2 jadah ni. takyah la nak melenting sgt smpai msok mak bapak. mcm kanak2 sgt tau.

p/s: japg gua pulak la ni kena dgn pengomen plg pjg nt. x sabau rasenye.

hai anon! jemput dtg blog gua ye. kehkeh.
Joy berkata…
tak cantik??kecantikan mereka tu terlindung ngan pakaian yg litup..mungkin lebih cantik dari yg x menutup aurat..
Tanpa Nama berkata…
hai cam sial siot..
masing2~
sonok gak layan menda ni..
free drama
drama...drama...drama...
kalo gini aku jd stalker lg baik..
alexiaqram and da geng..
korang mmg superb!!!
HAHAHAHAHAHAHA!!!<---*gelak guling2*
penulis.sahaja berkata…
setuju sgt taww dgn apa bukan penggoda cakap.
auwww. best tau awak ni.
kehkehkeh hidup bos!
AlexiaAqram berkata…
@bukan penggoda

tu namanya bangsa tak sekolah. ada sekolah pergi bakor! hahahaha!
hoiihoii...mmg ko cr publisiti dgn nama FL..skit2 FL...mmg lawak lh ko nih. bajet baik jer. Bila org tegur, pandai ko hangin satu badan..rilek bro..ko kan jantan...jantan ade kepala otak tapi pakai kepala lutut..hahahahaha...rilek2 brooo...marah ker..panas ker???...begitulh yg org lain rase dgn caro ko tu...
AlexiaAqram berkata…
gua tgh duduk dalam bilik ada air-cond. bila masa gua panas. yang lu ni bebal sangat kenapa? kepanasan? sakit bontot?
Tanpa Nama berkata…
@mulut kau mcm longkang la

mulot ko lg bsuk dr kolam pembentongan najes..
Tanpa Nama berkata…
@Tanpa Nama

setuju 100%
salu yg maen makbapak ni la yg xig makbapak
Husky Pusky berkata…
@Tanpa Nama

kau pulak takde mulut. kau cakap pakai lubang jubo. briefly, kau busuk.
Tanpa Nama berkata…
@Husky n Pusky

setuju..

p/s:aku tanpa nama yg baek..bukan yg mengondem spt mulot longkang lahanat ats tu..hihi
Tanpa Nama berkata…
eeerrrmm..garang tu mcm x betul je...hehehe...
hak aloh..aku nk SEDARKAN KAU! kata ngan FL kutuk belakang, kau tu tah ceruk mana dtg dri dunia ni, BUKAN KAU KE MENGATA BELAKANG> WEYH AMIK SEJADAH< BERTOBAT LA WEY> NAK BETULKAN jalan orang lain, BETULKAN JALAN SENDIRI!...

P/S: ternyata blog ni mempunyai owner GILA SEKS, SELUMBER TYA NAK TETEK. GILE R! HAHAHA
LAGI SATU, KO CKP AWEK KAU PUN TERJEBAK TUDUNG CAM FATIN LIYANA, APA KATA KAU LETAK GAMBAR AWEK KAU, KAU BUAT R CAPTION " ramai orang pakai tudung cam awek aku. bek awek aku free hair cam ANA RAFALI" wth
Khairul berkata…
Could you guys please stop fighting each other?
budak kecik berkata…
terbaik ar entry nih. wee~~
kdg2 ak suka tgk org2 yg low profil sbb mereka2 ni sgt misteri lorh.

*erk tetiba ade komen yg xde kna mengena langsung ngn entry nih. adeyh.
x abes2 lg ke nk gadoh2 ni? haish. si fatin liyana tu pn wat donno je. org ni plk yg lebeyh2. x phm ak...
bukan penggoda berkata…
ok. kte jgn gado2 dah. eh. ble ms pulak kte gado kan? ni kan gurau manja namanye. hehehe.

dah. ni komen last. jgn sesape komen dah.

-end-

hai anon-anon sume! jgn lupe dtg blog gua tau. rawrrrrr~
AlexiaAqram berkata…
ok guys, let's get back work. let's get back to normal.

syuhhh syuhhh.
Tanpa Nama berkata…
biasa la. bgurau2 ni tanda kemesraan tau, kan @bukan penggoda, ahaks~
bukan penggoda berkata…
degil betei tau mike sume ni. aor bakor jugak umah mikeme mikeme ni nt. hikhik.

ye btul matahari. awwwww~ jom gurau manja di blog ai, mahu?
Co-Author on Rehab berkata…
Ah, nyesal pergi berjalan2 tadi. rupanya dah sesak dengan komen di sini.

ok, sebagai seorang yang melihat dari jauh mari saya kongsikan satu cerita tentang blogger low profile wang saya kenal.

beliau menulis tentang entri-entri separa dakwah. entrinya sebahagian tentang diri sendiri dan sebahagian lagi adalah hadith dan nasihat serta pandangan. kadang-kadang ada tentang memasak dan menjaga budak.

ya, dia seorang perempuan. dan dia sangat low-profile. tak ada sebijik pun gambarnya dalam blog walapun rajin tukar layout warna-warni. sayang, followers belas-belas orang je. nuffnang lagilah takde. pendek kata blog beliau adalah blog perkongsian ilmu semata.

namun hari itu saya berkesempatan bergathering dengan beliau. masyallah lawanya muka tanpa mekapnya tu. dahlah lawa, lemah lembut. pakai selamba saja, takde tudung earring bergantung2. suka pula berlawak jenaka tapi tak pernah lawak melampau-lampau. saya tengok dan kagum. sempurnanya wanita ini...

sayang blognya tidak ada siapa mengunjung. kadangkala saya yang komen, kadangkala kawan sendiri komen. tak sampai sepuluh jumlahnya. saya fikirkan, kalaulah dia letak mukanya yang lawa dekat sidebar tu, barang satu pun cukuplah--dia boleh dapat ratus-ratus follower.

tapi saya tahu kenapa dia tidak--mungkin dia malu, dan mungkin dia tidak mahu dijudge dari muka. dan mungkin sekali DIA MAHU FOLLOWERSNYA ORANG YANG MENGHARGAI ISI BLOGNYA SEMATA-MATA.

lihat maknanya sekarang?
kalau kita mahu dipandang tinggi sebagai blogger, berikan penulisan yang ada ISI. nasihat-nasihat ada isi. maki-maki pun ada isi walaupun mulut perlu dibasuh dahulu.

tapi blog ada isi lebih baik dari blog yang bercerita kisah makan minum shopping dan hanya dipenuhi gambar-gambar yang menunggu dieksploitasi. biar follower segenggam dua, tetapi follower yang ikhlas follow kerana mahu berkongsi ilmu.

oh kenapa saya tuliskan di sini?
kerana rupa blogger itu, di dunia nyata macam FL. serius, tak tipu.

salam. jangan marah. sebagai co-author, saya tutup ruang komen ini boleh?
TheBentPencil berkata…
heh?
sapa bukak balik post ni? aqram lettew...hish2

pada pendapat saya ini, tak semestinya kena tunggu jadi baik macam malaikat baru boleh tegur orang

andaikata Alexia ni bertudung labuh dan berpurdah, dan beliau tegur FL atau sesiapa di sini tentang aurat, boleh anda terima?

double standard tak?

nasihat datang dari mana-mana bahagian kawan. Saya pernah dinasihat pasal aurat dan sikap sopan santun daripada wanita freehair. saya terima. seperti kata kawan lamaku,

you don't kill the messenger just because you don't like the news. cheerios.
kekwa berkata…
mohon share entri. :)

i link it to your blog
maria farida berkata…
kalau betol2 nk jd blog yg berguna pd bangsa dan agama..

bincangkan saja pasal isi2 al_Quran.. blog dr Tuhan sendiri tu.. bole wat usrah online..

tak berguna la kite gado2 just psl perempuan/lelaki.. kedua2 dicipta sempurna oleh Tuhan.. nak debat ape lagi.. drp lihat yg buruk baik bincangkan kebaikan dan ingat mengingatkan..

bytheway..saya x bertudung pon.. tp niat tu ada..doa doakan.. wassalam wabarakatuh
TheBentPencil berkata…
@maria farida

nak reply entri ni tapi tereply entri lain pulak eh. adui!

anyway, blog ini tak berniat jadi blog usrah atau isi alquran. menulis tentang agama tidak semudah copypasting daripada iloveislam. ia memerlukan kefahaman yang mendalam, rujukan buku yang betul dan semakan semula oleh ustaz yang diiktiraf.
bukan sesiapa boleh bercerita pasal agama. tanggungjawab berat tu beb.

sebab itu kami cerita apa yang kami tahu. kami adalah manusia seperti anda. kami juga ada pengalaman cinta seperti anda. dan pengalaman ini membentuk pendapat dan prinsip diri kami. oleh itu kami kongsikan ia untuk pengalaman bersama.

waalaikumussalam warahmatullahi wabarakatuh.
Tanpa Nama berkata…
@AKU PUN NAK PUBLISITI MURAHAN

bukan men kau bek up fl. die knl kau pun x.

Catatan popular daripada blog ini

Cara Memikat Amoi (Jika Kau Seorang Lelaki Melayu)

Lelaki Suka Pandang Tetek Perempuan?

pengalaman bercinta dengan lelaki melayu.