Siri Tafsiran Jantan : Perempuan Show-Off

Perhatian : Tafsiran kali ini lebih berat, serius dan bakal mengundang kontroversi. Maka bacalah dengan serius.

Pengenalan

Show-off (atau kata terjemahannya, menunjuk) dalam pemerhatian adalah merujuk kepada penyerlahan gaya, lifestyle, aset dan fashionitas yang ada pada diri kepada mata umum.

Intipati yang ada pada perempuan show-off adalah berbeza dengan perempuan nakal seperti dalam tafsiran lepas. Bahkan, perempuan show-off langsung tiada kena mengena dengan perempuan kekwat dan pontianak harum sundal malam, tetapi separuh dari perempuan show-off boleh bertukar menjadi perempuan liar. Dan subjek tafsiran perempuan show-off ini lebih di tumpukan pada perempuan berbangsa Melayu secara subjektif. Bangsa lain, tidak valid.

Defiance, unstoppable, and more demanding in various lifestyle.

Lazimnya, lelaki amat tergila-gila mahu menjadikan perempuan show-off sebagai teman wanita kerana tarikan keseksian, namun bila sampai bab perkahwinan, akan ada sedikit keraguan bila menyentuh hal-ehwal berkaitan kerohanian.

Mengenali stereotype Perempuan Show-Off

1. Berbikini secara two-piece di pantai dan kolam renang adalah perkara biasa, bergaya, super-natural dan wajib dalam kamus perempuan show-off. Perilaku yang seringkali dilihat dalam aksi kolam renang ialah men-DADA-kan diri sewaktu berjalan di hadapan pengunjung lelaki.

2. Dalam prinsip berpakaian, di terapkan pepatah "Less is more better". Iaitu, berpakaian kurang kainnya adalah lebih baik, menonjol, tertawan, dan senang di pakai kerana tidak merasa panas di tengah kota serba panas di Kuala Lumpur. Tahan sejuk walau dalam air-cond mahupun hujan kerana mungkin lapisan kulit yang cerah dan gebu mereka tebal seperti beruang kutub utara.

3. Perfume yang di pakai oleh perempuan show-off adalah lain daripada yang lain. Berdasarkan pendapat ahli kimia Dr Norazlin Jaafar dari Over The Sea Science University, gabungan perfume dan pheromones yang ada pada perempuan show-off adalah unik dan berbeza dengan jenis-jenis perempuan lain. Seolah-olah, untuk mengenali perempuan show-off, ada bau-bauan tertentu yang mewakili diri perempuan show-off. Hanya mereka yang mempunyai deria hidu yang kuat sahaja mampu mengenali inner-esteem seseorang perempuan show-off. Tidak hairan jika di lihat, perempuan show-off lebih kedepan dalam bersosial kerana pheromones mereka adalah jarang di temui berbanding jenis-jenis perempuan yang lain.

4. Bila menyentuh emosi yang ada pada perempuan show-off, para pakar lebih cenderung mendefinasikan sebagai unpredictable to secure. Ini kerana, berdasarkan kajian kes-kes semasa dari tahun 2002-2009. Golongan perempuan show-off adalah yang paling banyak terjebak dalam kes bunuh diri. Emosi mereka banyak di lampiaskan dalam ringgit kasorga, after-party, muzik boom-boom, plastic drugs, sex in the city, dan yang paling popular, halucination by an alcohol.

5. Sukakan arena nyanyian dan tarian. Hasil titik peluh latihan intensif di kelab-kelab malam terkemuka pada hari rabu dan sabtu. Rancangan tv kegemaran semestinya American Idol, American Next-Top Model, Glee dan tak lupa juga Blogger Boy. Mendambakan Sazzy Falak, Fazura dan Juliana Evans sebagai idola di Malaysia manakala Victoria Beckham, Scarlett Johanssen dan Tyra Banks sebagai monopoli dambaan idola luar negara.

Kelebihan dan kekurangan bercinta dengan Perempuan Show-Off.

Kelebihan

1. Glamour dan serba Illuminiti.
Natijahnya, populariti seorang lelaki akan mencanak hebat secara total bila bercinta dengan perempuan show-off. Rasa bangga itu tidak di nafikan ada pada seseorang lelaki yang berjaya mengkambing hitam kan perempuan show-off apatah lagi kalau lelaki itu kurang kacak dan sering menjadi bahan ejekan dalam perbualan masa lapang. Ini seiring dalam perjuangan Illuminiti yang mahu menerapkan nilai populariti lebih dari nilai cinta berdasarkan buku "Protocol Lifestyle To Bring Glory of Secret Society" karangan J.Eusobio Mason.

2. Menuju ke arah kebebasan mutlak.
Relatifnya, istilah kebebasan merupakan satu idaman para lelaki. Kebebasan mengaplikasikan apa yang di tonton dalam porno. Kebebasan mengamalkan prinsip yang di di utarakan Barney Stinson dalam How I Met Your Mother. Mahupun kebebasan melakukan apa yang di larang dalam norma timur seperti two-ways flirting dan scandal post-relationship. Ini semua boleh di lakukan bila berteman-wanita-kan perempuan show-off. Easy come and easy go.

3. Medan ujian menguji kelakian sebelum perkahwinan.
Faham-faham saja. Belum try belum tahu, dah try belakang cerita. Ini semua berlaku kerana kesan dari kehangatan dan kerupawanan perempuan show-off. Bagaimana seseorang itu berjaya memancing perempuan show-off ke medan ranjang. Masih dalam kajian intensif dan akan dibentangkan dalam tafsiran lain.

4. Sesuai untuk lelaki yang dalam fasa rebound.
Nah, ini lah peluang untuk berfoya-foya dan menjerumuskan diri ke lembah maksiat tanpa had yang di hasut oleh Satan&Friends Ptd Ltd. Seseorang lelaki itu boleh menghanyutkan perasaan kekecewaan itu dengan siri-siri adegan berkasih sayang gaya eropah yang jarang-jarang di tunjuk dalam filem-filem Melayu melainkan dalam video "Dia Pilih KLCC Dowhh".

Kekurangan

1. Kurangnya nilai kejujuran.
Bak kata Penulis.Sahaja. Cinta plastik. Cinta yang hanya di pandang dari segi luaran sahaja, tak lebih tak kurang dan digunapakai seperti tisu wanita pakai buang. Tiada erti dalam konteks setia mahupun komitmen dan tanggungjawab bersama. Ayat yang popular di mana sering di guna pakai oleh perempuan show-off kepada lelaki yang gagal memuaskan permintaan mereka ialah, "Kalau takde duit nak sara aku, go fuck yourself dan gentel lah telur tu sendiri sampai mampos!" ataupun "Mana ada berusehe (berusaha), jual burger je macam mana nak dapat duit banyak?"

2. Penyakit luaran dan dalaman terhadap lelaki.
Bukan sekadar untuk memungkin-kan diri terkena siflis, HIV mahupun Gangren. Penyakit dalaman atau penyakit rohani lebih kronik. Tiada lagi sejadah. Dan ada satu penyakit dalaman baru yang paling kritikal telah di jumpai kini iaitu cari penyakit, yakni suka berlagak tak kena tempat, cakap besar dan suka-suka hati untuk nak rendah-rendahkan teman wanita orang lain sebab mentang-mentang teman wanita dia tak cukup kain. Cari penyakit adalah penyakit yang akan merasa sakit sebab di belasah. Eksyen tunjuk juara bak orang utara kata.

3. Pintu neraka on-call 24jam.
Allah Maha Kuasa, Manusia Takde Kuasa. Allah Tak Lupa, Manusia suka buat-buat lupa. Allah itu wujud, tapi lelaki yang barua buat macam Allah tak wujud. Allah itu maha perfect, tapi lelaki yang bongok selalu kata kat perempuan show-off "U memang paling perfect bila seksi".

Fikir-fikirkan lah dan selamat beramal.

Discussion yang boleh di buat dari tafsiran ini ialah ; Terpulang pada seseorang lelaki itu untuk memilih perempuan mana yang elok untuk di bawa nya bertemu ibu bapa dan yang penting untuk di pertemukan dengan Allah. Nak bawa perempuan yang serba cukup kain atau yang tak cukup kain? Nak bagi Tuhan dan mak bapak happy atau murka? Ayat mudah, iman tak kuat, jangan bercinta.

Muaxx!

p/s :semua gambar di cedok dari beautifulnara dan mencapap dot blogspot

Ulasan

Tanpa Nama berkata…
Ni chara! :P
b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata…
salam
gua tak kesah..tengok aje
TheBentPencil berkata…
bak kata orang, yang slut buat main, yang baik buat bini.

gyahahahaha
Hellioz berkata…
can you be my wingman?

haha~
Rebelle berkata…
style giler idskusi ni!
2 thumbs up!
(:

ow..
terasa macam gembira sekejap..
(:
Tanpa Nama berkata…
yang slutty lah reoowww buat bini. nanti laki tak carik lain dah sebab bini dah mengancam gila.
AlexiaAqram berkata…
masalahnya, yang slutty bukan sekuntum cik joyah oi. bersepah. bersilau mata lelaki nak kejar. hehe..
Unknown berkata…
gile mnarik,...
cikpia berkata…
two thumbs up untuk ini!!
Tanpa Nama berkata…
kenapa semua gambar sangat laaa &$&^*@%^$^....

agak2 la bro...

peace... ^_^
SaSa berkata…
"Dia Pilih KLCC Dowhh"

..make me laugh

^_^

haiz..mcm2 org skrg ni..hm:)
Que berkata…
Gambo2 menguatkan lg mesej yg ingin disampaikan..gud job

Hot News Malaysia Ranking ke - 142 Dunia | Juara Piala Suzuki AFF 2010
zizie berkata…
ala....biasa la tu....
mcm tak pahan2 je org malaysia ni....
XIX Dragunov berkata…
"Dia Pilih KLCC Dowhh" - sumpah bangang
+luvly ada+ berkata…
aku setuju !
mmg cm2 majoriti nye ,

aku pernah dgr kawan ak ckp ,

"cm2 ko nak suruh aku wat bini ?
mmg xlaa wehh , wat men sudeyy "

demm!
Tanpa Nama berkata…
salam.. aku suka penulisan kau.. sangat setuju.. tapi, jangan la letak gambar perempuan yang over sangat.. kalau betul kau hargai perempuan tu, tak kisah la sape2 pun, da namanya perempuan, kau tutup la jugak aib diri dorang.. okay.. cuba kau letak gambar adik perempuan kau berpakaian macam tu, kau rasa apa?? jadilah lelaki yang hormat akan kaum hawa..
nrl dya berkata…
indeed! mmg cam ni org buat touch n go@ toll gate girl je...(major kwn2 laki aku ckp la)

i'm not perfect too....x mo ckp lebeyh2..kang kene kat btg hidong sndri@family....

tp ikut pengalaman aku, ppuan cam ni jd sbb mlalui fasa "terfaktab"..sbb kdg2 dorg xdela struk ni sblum ni+ kengkwn yg show off + akal letak kat boobs( bak kate hellioz, if im not mistaken)
Tanpa Nama berkata…
Salam...Saya sokong kupasan bro mengenai wanita "showoff"...pasal bleh buat bini atau tak,kita pun blom tahu..kaum wanita mengenali spesis mereka dgn lbih baik... sekeras-keras mne pun mrk,kalau d lentur dgn baik dan istiqamah maka akan bentuklah dia... mmg baik kalau kita cari perempuan yg beragama jadikan isteri..tp sesetengah kaum lelaki lbih menyukai wanita sebegini kemudian membentuk mereka..d situlah trletak cbaran,ketbahan dan ksabaran seorang lelaki...isteri sy pun dahulu lbih kurang bgini cra hdupnya..namun hati dah berkenan,niat d psang, sy dekati hdupnya dan membentuk dia perlahan-lahan..3 thun berkawan..lepas 2 tahun dia brtudung..alhamdulillah slepas brnikah terus berpurdah...kepuasan di hati sy hanya tuhan sj yg tahu... hormati kaum hawa...sifat dan perasan ialah makhluk yg hdup.. dgn izin Allah skelip mta sja ia bleh berubah..masyaAllah... mmglah sekadar brtudung pun sudah memadai tutup aurat wanita, tetapi belum tentu wanita yg bertudung mahu berpurdah..tp bgaimna seorang yg red haired n shor skirt bleh berubah hingga memakai purdah...wanita menjadi kotor krn lelaki,wanita menjadi bersih pun kerana lelaki... kita smua hamba Allah, jgn kita hina hamba lain,sbaliknya doakan hidayat Allah utk mereka...pilih wanita yang anda suka,yg penting niat d hati...tepuk dada tnya slera,jgn tepuk dada ikut slera org...takrifkan lelaki yg mcm manakah kita ini dan perempuan yg mcm manakah kita mahukan..klau diri msih lmah dan kurang ilmu sy nsihatkan jgn mencuba cara sy,silap jln mungkin anda yg akan terbabas..belajarlah dlu shingga anda rsa yakin anda boleh menepis dugaan yg akan dtg...barulah mencuba...sekian

Catatan popular daripada blog ini

Cara Memikat Amoi (Jika Kau Seorang Lelaki Melayu)

Lelaki Suka Pandang Tetek Perempuan?

pengalaman bercinta dengan lelaki melayu.