Dari Pejabat Terfaktab

Hello guys and ladies!

We hope you all berada dalam sihat sejahtera bersama yang tersayang. Ok, this is only a short notice from Terfaktab Squad about a special week that we would like to share with you all.

Next week, starting on 10th January, we all di Terfaktab akan mengadakan satu minggu special untuk para readers sekalian. Minggu yang di khaskan untuk para author mencungkil bakat penulisan masing-masing bagi di kongsi to all Terfaktab lovers. Minggu itu di kenali ;

MINGGU 'I DUMP YOU, YOU DUMP I'.

Yes guys. A week to dedicate all the cases, info, tafsiran, cerpen, letter and many more about 'DUMP' topics. Hence, is all about clash, break-up and definitely not a rocket science. Haha!

So, stay tune with Terfaktab and yeah, give a good feedback agar boleh di kongsi bersama. Jauhkan diri dari kebencian, no more hatred, but say yes to sarcasm, always be in love and harmony.

Before that, we would like to share a good quality video, which it could give positive perception about marriage. And yes, it's sooo sweet. Yummy!. That's all for today. Thanks for your time and see u again. Muax!


Radzi & Alia from John Hafiz on Vimeo.

ThesisReference(sarcasm) : Lovely, John Hafiz

-AlexiaAlwaysKlasemen

Ulasan

faten falina berkata…
nais.

err. pertama?
+__+
Fathi Roseli berkata…
err....2nd..???org phg ni...td ade nmpk jambatan gantung sg lembing
shahirahkhairudin berkata…
aaa.. no 3.. suke.. suke minggu dump men-dump nih..
_aliahwafa_ berkata…
yeay! msti best. :)
MegaBlue berkata…
tharu dol..tgk video tuh..
hhehehhe..
ain berkata…
encik, saya kena dump dengan boyfriend saya. tiba2 je padahal kami baru date itu hari. sedih sangat. hari tu saya ada kata kat dia, saya nak berubah. nak lebih dekat dengan agama. mula2 dia kata okay, dia pun nak berubah gak. then entah macam mana, sebulan lamanya dia tak contact saya. saya call tak angkat. mesej apatah lagi. kat facebook, bila saya on, dia off. tiba2 satu hari dia text, dia cakap dia dengan saya tak boleh. sebab kami tak sesuai. mak aihh. couple punya nak dekat setahun sekali itu je jawapan dia. first2 tu saya susah gila nak terima. saya merayu kat dia, tapi dia tetap nak putus. saya delete dia dari fb. tapi dia still text saya, kata nak jadi kawan, macam sebelum kami couple dulu. mula2 tu saya terima lah jugak, tapi bila saya tengok dia dengan perempuan lain, saya sakit hati sangat2. jadi saya pun jauhkan diri dari dia. dan Alhamdulillah, saya berjaya berubah berkat bantuan kawan2 saya. tapi saya masih ingat dia cuma tak lah sayang macam dulu. then sekarang ni, dia cari saya balik. saya terima balik sebab malas nak gaduh2. lepas tu, ada sorang perempuan ni add saya kat facebook. rupa2nya minah ni kawab baik ex saya ni. dia pun cerita, sebenarnya ex saya tu dump saya sebab dia nak saya berubah betul2. dia tahu, selagi saya couple dengan dia, mustahil nak berubah sebab kitorang dah biasa pegang2 ni semua. then dia kata, dia tak layak untuk saya sebab saya cemerlang dalam study tapi dia ni sosial yang amat. dia nak saya berjaya dalam hidup, dan kalau saya dengan dia lagi, saya mesti takkan boleh. dia sayang saya, cuma dia tak nak rosakkan masa depan saya. dia rasa bersalah sebab drag saya buat maksiat ni semua. sebab tu dia lepaskan saya. terharu saya encik. tapi saya dah mula suka dia balik. cuma masalahnya, dia pulak yang macam jauhkan diri dari saya. saya tengok dia, makin liar sekarang. semakin mesra dengan perempuan. masa new year hari tu saya jumpa dia. terkejut dia tengok saya dah bertudung dan berbaju kurung. sedangkan dia masih dengan kehidupan lama dia yang sangat sosial tu. hmm saya nak tolong dia berubah tapi saya takut.
Husky Pusky berkata…
@ain

sila hantar karangan anda ke emel terfaktab@gmail.com

atau post di forum terfaktab

http://terfaktab.blogspot.com/p/forum.html


terima kasih
ain berkata…
ouh dan lagi satu cerita pasal dump2 ni. dulu sebelum saya couple dengan ex saya ni, saya ada couple dengan lagi sorang mamat ni. saya dengan dia lagi aktif. macam2 dah kami buat. sebab saya liar jugak kan dulu. kami cuma sempat couple beberapa bulan je. dan ya, dia yang dump saya sebab saya kata tak nak bagi dia sentuh saya dah. just sebab tu je encik. maknanya selama ni dia just nak geli2 je dengan saya.
Sca Ndx berkata…
masih memperkatakan aplikasi thesis dalam setiap entri. HAHA
Husky Pusky berkata…
@ain

ye saya pun ada kawan(perempuan) macam tu. siap terserempak turun kereta nak ajak bertumbuk. tapi apa yang paling penting, belajar dari kesilapan. it's ok to repeat the same mistake twice. Thrice however, all i can do is giving u a big, big facepalm.
AlexiaAqram berkata…
belum mula pun lagi minggu dump, dah ada orang confession pasal dump?

wah, ini series ni.
Tanpa Nama berkata…
x pernah terjebak dgn perkara2 sebegini..hehehe...
Mrs Nurul berkata…
KECEWA TAK DAPAT KOMEN KAT ENTRI LAIN YANG DA TAKLEH KOMEN !

CIS CIS CISS


CHECK ENTRI MANTAP NI :
# TWITTER ARTIS MALAYSIA ! #
# STICKER KERETA YANG LAWAK#
# NAK PINDAH WORDPRESS?? #
Sca Ndx berkata…
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Sca Ndx berkata…
ok nak tny pasal video
adakah itu alia
awek dlm hooper n ahli muzik ea?
Tanpa Nama berkata…
serius. aku nampak perkataan thesis aku bantai gelak.

ehem3. waiting for yu olls. ahaks~
hentakbelipat berkata…
peh..menarik gua tunggu
TheBentPencil berkata…
@si lampu neon:
harap maaf. itu kerja tangan saya.

@ain: apasal tak masuk forum eh? panjang tulis. kalau saya tulis gitu streamyx saya reset balik dan semuannya hilang. ahaks.

anyway, saya paham kes geli2 ni walaupun saya tidak pernah menggeli-geli. fahamkan dik, bahawa couple ni tak ke mana, kalau setakat untuk mencari orang dipegang-pegang dan dibelai-belai. lelaki yang baik takkan suruh perempuan buat apa yang dia tidak suka.

dan perempuan yang baik juga takkan menyerahkan diri untuk membuat dosa!

@Alexia: yeay! saya dah sediakan dua post dah pun. tengah timbang2 mana satu lagi kontroversi. hehe
ain berkata…
maknanya saya perempuan jahat lah eh. hmm takplah yu ols. i nak buat thesis jugak ni. i pun nak exam. demam pulak tu. okay bye. semuga yu ols berjaya dan gembira.
Alexia Aqram berkata…
@ain

nope. tak semestinya. lebih tepat. kitaorang faham maybe u jadi mangsa. mangsa dunia. just dont give up babe. ada masalah boleh share.

Catatan popular daripada blog ini

Cara Memikat Amoi (Jika Kau Seorang Lelaki Melayu)

Lelaki Suka Pandang Tetek Perempuan?

pengalaman bercinta dengan lelaki melayu.