It's About LOVE not GENDER



Manusia dilahirkan pelbagai. Pelbagai sifat, sikap, keinginan dan juga nafsu. Sama juga dengan cinta. Seperti yang telah hangat serta gembar gembur diperkatakan dan juga sudah lama dipetik petik oleh para pembaca, hari ini aku nak berbual tentang 'Hubungan Cinta Telarang'.

Seperti yang kita tahu, terdapat 3 jenis Sexual Orientation yang utama iaitu:

- Heterosexual : keinginan terhadap berlawanan jantina
- Homoseksual : keinginan terhadap jantina yang sama
- Transexual : lelaki/wanita yang menukar jantina mereka, tertarik kepada kaum sejenis 
                        (Gender Identity Disorder)

Dan yang semakin berleluasa dan mendapat banyak kutukan dan juga kemunculan para #serbanistas di Malaysia ini ialah Gay, Bapuk, Pondan, Lesbian dan Pengkid.

Pada aku, melalui pengalaman aku yang lepas, aku pernah bercinta dengan 2 pengkid dalam tempoh beberapa tahun. Yang pertama, bertahan hampir 2 tahun. Yang kedua, dalam kiraan hampir 4 tahun dan still counting. Aku bukan hendak membuka pekung di dada atau memperjuangkan benda yang memang takkan menang. Aku sekadar berkongsi pengalaman hidup.


Aku sendiri memang tiada isu atau masalah dengan lelaki. Aku respect mereka seadanya dan kadang kala mereka sahaja yang kurang respect kaun hawa. Tapi itu bukan pointnya. Aku juga dulu pernah memandang serong kepada kaum Gay, Bapuk, Pondan. Tetapi setelah aku bercampur dengan mereka, aku rasa tiada yang berbeza antara mereka dengan orang orang straight lain. Ada juga yang lebih baik, berbudi pekerti dan lebih menyayangi kawan dari rakan normal yang lain.

Aku hanya merasakan mereka yang ada hanya bersikap prejudis dan hidup dalam melabel orang orang seperti ini. Sama juga seperti makhluk normal, ada sesetengah dari golongan ini yang kurang menyedapkan mata yang memandang. Yang menimbulkan rasa meluat, sakit hati menyampah dan sebagainya. Aku juga begitu. Ingat tak ada ke segerombolan pengkid dan lesbian, bapuk gay dan pondan yang aku ANTI, yang aku menyampah dan kalau boleh aku nak tanam hidup hidup? 

Tetapi apa yang dipertikaikan ialah kenapa golongan sebegini sering dilayan seperti kelas bawahan? Adakah mereka sebelum lahir telah merancang untuk jadi sebegini? Mengikut kajian ini terjadi mungkin kerana permasalah kromosom atau mungkin masalah sosial. Yang mana ianya terjadi atas pengaruh persekitaran. Pada aku, perhubungan yang dijalin bukan dasar nafsu. Ianya lebih kepada perkongsian dan pemahaman. Pernah dengar kan nafsu yang pelbagai? Ada orang mempunyai keinginan terhadap kanak-kanak 8 tahun ke bawah, ada juga pada bayi, ada juga pada binatang. Contoh : 


NECROPHILIA

-keinginan bersetubuh dengan mayat. IShhhh.. ni memang betul betul gila.

OPHIDICISM
-kegiatan seks ransangan dari haiwan haiwan reptilia seperti ULAR. Damnnn!!

GYNOTIKOLOBOMASSOPHILIA
-Tidak kisah kalau anda tak boleh mengeja istilah super panjang dan rumit ini.yang penting anda tahu ertinya,bahwa orang ini mempunyai kegemaran seksual memasukkan anunya ke dalam telinga pasangannya,cukup tidak cukup. perghhhh..
Semuanya pelbagai kan? Aku just tak nak orang asyik menilai. Orang asyik ingin menjadi Tuhan, menentukan kau, kau kau dan kau ke syurga. Yang lain ke neraka. Aku tak pernah berniat nak menghalalkan cara, tetapi aku percaya kepada perubahan dari dalam. Aku yakin semua yang terjebak sudah tahu baik dan buruknya perkara tersebut, jadi aku harap kita bersama sama berdoa agar semuanya mendapat hidayah yang cukup.




Pada aku, jangan layan mereka semua dibawah telapak kaki. Point utama hanyalah setiap insan ingin mencintai dan dicintai. Tidak kira apa pun, masing masing ada cara sendiri. Ya, golongan tersebut kalah pada segala hadis serta hukum hakam tapi harus sampai bila? Bagi mereka peluang untuk hidup dan terus bernafas di bumi Allah  ini kerana Dia sahaja yang berhak melimpahi dengan hidayah dan Nur-nya. 

Siapa KAU, KAU dan KAU yang berhak menetukan yang KAU lebih MULIA dari DIA, DIA dan DIA? 

Aku malas nak terpekik terlolong memperjuangkan apa yang ada. Aku hanya berdiri untuk menyuarakan pendapat daripada kawan kawan aku yang berada di kelompok yang serong sana tu. Mungkin kawan kawan aku yang lesbian itu lebih bahagia daripada isteri yang menjadi mangsa kekejaman suami dan mungkin juga kawan kawan gay aku itu lebih setia daripada suami mu yang berskandal tanpa pengetahuan isteri. Aku cuma rasa kita semua manusia dan di sisi Allah kita semua sama, tiada yang berbeza melainkan yang benar benar beriman kepadaNya. 


Dan sesungguhnya CINTA membuat kita buta tanpa mengira jantina, agama, warna kulit, umur, kedudukan dan sebagainya. Aku taknak kau semua sedap melalak dan alpa mendabik dada, esok lusa kau juga yang bermain bontot. Salah siapa? HAHA *gelak evil*

Yang beragama Islam, jangan nak menggedik terpikir nak 'GAY MARRIAGE' sangat. Kau nak kena panah petir ke apa?


*mampos aku kena tempeleng secara beramai ramai ni*

Ulasan

Tanpa Nama berkata…
ye maybe depa lg baik, lg syg menyayangi...

tp ingt la yg hubungan camni harommm..
Tanpa Nama berkata…
nice entri elena.. :) cinta memang macam tu. mengosongkan akal yg waras.
Tanpa Nama berkata…
Sebab tu perlunya mencari cinta Tuhan dulu baru cari cinta manusia.. :)
Kc Kasedah berkata…
nice entry.

*aku sendiri naik heran nape nak hina golongan seperti ini? apsal tak tunjukkan jalan yg baik kpd mereka? apa yg payah nak bergaul dgn mereka? apa mereka mmg tiada hak utk berkawan seperti orang lain? tiada hak utk punya rasa cinta seperti orang lain?

bila tiba nanti saat mereka mahu berubah,berikanlah bimbingan. nie da berubah,macam-macam kata pahit diberikan lagi. sendiri pikirlaaa :)
jiwekacau.blogspot berkata…
nice entry la...well done....p gua bukan nk good good la p bg gua sume nyer dtg dr ati msg2...myb btol de yg dsebabkn faktor persekitaran sume bt still kte kne pkir la...klu da jahil ngat agame pon lu org ley pkir based on logiv=c an....mmg la psgn sme jantina lg memahami n respect bab da nme pon korg tu same2 jantina....tuhan cipte lagi bpasangan n pompoan so dat kte akn cube blaja cmne nk memahami pasangan msg2 n belajar bnd baru..so pkir2 la weh....gua cyesly xkesa mmb ngn pengkid,gay sume2 bab bg gua sume mmb...p gua try nasihat slgi boley la...sori klu de trkasar bhse....
Princess Rain berkata…
nice entri...:-) for me..tu hak memasing..:-)
redballerina berkata…
jangan senang2 mengata. jangan senang2 cakap mereka bodoh. kita membesar dengan persekitaran yang berbeza. yang dah terhindar tu bersyukur.yg terlibat tu mesti ada sebab.
AQLIS ZAMIA berkata…
Iman ade?? Islam ade?? Leh je nak wat ape je.. berbalik pada hukum..
aku sayang kau ER.

Meh memuah sikit~

XD
Hellioz berkata…
jgn risau.
gwa ada.
papehal roger je gwa.
kita pekena kopi sembang sampai lebam ok. haha!
.drakula. berkata…
kalau setan sudah merasuk semuanya dibelasahnya,harap-harap jgn lupa pada akal ok.
Lalala berkata…
aku macam ER.. ada member.. lagi2 boleh nak jadi bi pulak dulu.. tapi alhamdulillah kita ada akal jadi tahu baik buruk.. takleh nak condemn dorang sangat sebab pengalaman juga yang buat dorang macamtu.. kita cuma mampu berdoa bagi guideline untuk dorang berubah.. ye semua sama yang beza keimanan kita je
TheBentPencil berkata…
Anda lupa letak, ER....

BDSM: kecenderungan kepada pemakaian pampers (oleh orang dewasa) untuk fetish seksual

Furfag: pemakaian kostum haiwan untuk fetish seksual.

Looner: penggunaan belon untuk fetish seksual.

tu baru sikit. belum lagi bondage, latex, bdsm. manusia ni semakin lama semakin kreatif dalam kecenderungan mereka.

nampaknya yang straight dan normal macam saya dah makin kurang.

foreveralone.jpg
Cikya berkata…
adeh!
diskriminasi, kadang-kadang mereka lagi bagus dari yang normal..
cuma, sebagai hambaNya, someway somehow, ada reason kenapa Dia uji kita macam tu..
lenturkan rasa dan nafsu sebetulnya..
wallahua'lam..
Cob Nobbler berkata…
oh hi elena reeney!cool!
Linlin berkata…
bg peluang bila diorg nak kawan. bagi sokongan, jgn lari.

jd mcm ni pun bukan dipinta, ada sejarah silam, pengaruh jiran ke etc..

ad masa akan berubah insyaAllah..
Leng Chai berkata…
ahahaa lawak sial blog ko..
statement last tu best.. nak kene panah petir pe.. hahha ^^
zey berkata…
bagi rasa je r...last2 balik pada yang berlawanan jantina. well, memang lumrah alam kot~
zullaiha zee berkata…
back to basic lah kan.agama.aku bukan arif sangat pasal agama tapi juz ingat Allah n mak bapak n bersabar dsmping berusaha nak berubah.n jangan buat bende yang haram tuhhhhhh.:)
Tanpa Nama berkata…
golongan camtu memang la tak patot dilayan dgn burok.tapi,sebagai seorang kawan mereka yang nantinya akan turut disoal di akhirat kelak,kite tak sepatutnye biarkan depa camtu dgn alasan kununnye kite paham keadaan depa ataupon alasan bukan depa yang mintak jadik begitu atau punyai naluri begitu.

allah tak ciptakan naluri kepada manusia supaya manusia asek ikot je naluri tu,,tapi allah nak tgk manusia tu lagi patuh kepade naluri ataupon kepade allah.dan kadang2 orang konfius antare naluri ngn nafsu.

ye.kite bukan tuhan.tak berhak nak menentukan dia salah atau tak.dan kite jugak tak sempurna manepon.but again,thats why lah kite yang berkepale otak waras ni wajib mengingatkan perihal dose pahale kt membe2 kite yg terpesong tu.

ya.mereka manusia dan perlukan layanan samarata.but,fikirkanlah..kalau kita semua berterusan menerima sahaja perlakuan mereka,tanpa cuba menanam sifat takutkan dosa dan takutkan tuhan dalam jiwa mereka,tak mustahil golongan sebegini akan semakin berkembang komunitinya nanti sebab depa pikir-SAYA GAY DAN SAYA OKAY.
Tanpa Nama berkata…
But what I hope most of all is that you understand what I mean when I tell you that even though I do not know you, and even though I may not meet you, laugh with you, cry with you, or kiss you: I love you.

With all my heart.

I love you.

-Valerie, (V for Vendetta).
Unknown berkata…
GYNOTIKOLOBOMASSOPHILIA

erk..baru first time tau wujudnye perkara begini... erk..~horror~
Fit berkata…
respek kat kau sbb berani mengaku penah becinta dgn pengkid..dan tujuan untuk berkongsi sambil memberi pengajaran dan moral itu sungguh aku kagum..
aniskittle berkata…
love is a beautiful thing..but..
values are permanent and DO NOT CHANGE... and WILL NEVER CHANGE..what changes are the conditions in which people live. klu dulu gay and les ni taraf tak sah even in western countries..tapi sekarang sume dh berubah..but then mane nilai values tu klu boleh diubah sewenangnye??? we subject ourselves to values not the other way round, that is to human lusts/desires. gay les ni sume kerana lust and desire.. ade sebab kenapa Allah ciptakan lelaki utk perempuan and vise versa..

Catatan popular daripada blog ini

Cara Memikat Amoi (Jika Kau Seorang Lelaki Melayu)

Lelaki Suka Pandang Tetek Perempuan?

pengalaman bercinta dengan lelaki melayu.