Trial And Error

Dan semua orang pun berkata bahawasanya hubungan antara lelaki dan perempuan itu adalah eksperimen yang tiada penghujungnya.

Pembolehubah yang dimalarkan adalah ketetapan. Antara Lama atau tidak. Berkahwin atau tidak. Bersama atau berpisah.

Bercinta memang salah satu eksperimen yang paling seronok kerana ia melibatkan perasaan. Perasaan tiada indicator yang kekal. Lain manusia, lain penentu hubungan.

Jealousy
Anger
Lust
Heartbreak
Affection
Serenity
+ all the feelings involved.
Gwa syak gwa pernah tulis pasal benda ni long time ago.

Relationship memang eksperimen. Ada orang kata, semua orang mempunyai satu titik pertemuan. Titik pertemuan tu diakhiri dengan cinta. Kasih sayang. Tapi gwa tak setuju langsung dengan pendapat tu. Sebab semasa berkasih dan sayang, ada lagi seribu satu fasa and level yang kau kena lalui sampai kau betul2 selesa antara satu sama lain.

Masa ni toleransi adalah di tahap kemuncak and kau dengan dia mampu memberi dan menerima dengan hati yang terbuka. Kemuncak klimaks memberi dan menerima ni la penentu kepada sejauh lama kau boleh bertahan antara satu sama lain. Kalau setakat nampak gf/bf kau borak dengan opposite gender yang cantik/hensem dah mintak break, maksudnya, kau belum lagi faham and memahami atau sanggup untuk memberi dan menerima dalam hubungan tu.

Oleh itu, Kalau anda rasa ragu2 untuk meneruskan atau tidak meneruskan sesuatu perhubungan, anggap je ia satu eksperimen yang perlukan satu kesimpulan. Kalau kau rasa kau perlukan hubungan tu bertahan untuk kekal sama sama, jangan tarik diri. Cuba sesuaikan diri.

Tapi kalau kau rasa Kau dah tak sanggup nak menghadapi semua eksperimen yang kau dah lalui walaupun kau dah beri yang terbaik untuk memberi dan menerima, tarik diri.

Tak semua benda yang tuhan cipta sesuai untuk kau. Mungkin dia lagi sesuai dengan aku. kahkahkah~

Ulasan

K berkata…
haha,betol2. terbaik!
AlexiaAqram berkata…
gua rasa nak bagi lu Ijazah Sarjana Muda Sains Cinta (Horns) kt lu lah helly.
syahid berkata…
trial and error. method yang sebenarnya berlaku tapi tak ramai yang perasan. tapi bagi aku la kan, secara peribadi aku tak sampai hati kalau nak bereksperimentasi dari satu lepas satu. serius ini masalah peribadi aku. aku harap abang/kakak terfaktab bantu aku dalam hal ni.

plus, aku rasa aku prefer trial n error to one girl i love.
Mashe berkata…
hahaha... betei2
CtZ berkata…
good advice here.. (^_^) tq

Catatan popular daripada blog ini

Cara Memikat Amoi (Jika Kau Seorang Lelaki Melayu)

Lelaki Suka Pandang Tetek Perempuan?

pengalaman bercinta dengan lelaki melayu.