We Only Share One Thing In Common...


Assalamualaikum. 안녕... *melambai dengan penuh semangat dan sengihan lebar terukir*

Rase macam dok obesi pon ada jugak bila tules tajuk dalam bahasa omputeh. Miahahahahaha. Saje je nak nampakkan yang aku pon boleh tules dalam english walaupon sekadar tajuk. Kikiki. *blushing*

Recently (kemaen!) kalau yang ada like page terfaktab, mungkin ada yang perasan kot aku selalu up status yang bajet aku tengah angau kat seseorang kan. Sbnanye aku bajet jettew. Yela. Nak menghayati watak sebagai admin terfaktab yang tak pandai menggoda ni ingat senang ke? Selama ni aku macam tak berusaha je kan (memang pon), so kali ni aku cuba mengaktifkan diri supaya aku dapat jugak la tandingi sape-sape yang patot. Hukhuk.

So, memandangkan kerajenan aku mengapdet entri bagai burung mati kena langgar, (haaa nampak tak betapa tak kerapnya aku update sebab aku jarang tengok burung mati kena langgar) so kali ni aku nak tules tentang apa kemungkinan yang mungkin berlaku dalam pasangan yang memungkinkan mereka dimungkinkan dengan kemungkinan yang aku nak tules ni yang memungkinkan korang rase macam nak memaki aku dengan kebanyakan perkataan mungkin yang aku dah tules dan membuatkan aku lupe apebende yang aku nak tules tadi. Okay, tipu je.

Okay, okay, serius eh. Korang penah dengar tak, 'Opposites attract'? Ape? Tak penah? Okay, sebab aku gadis yang baik, aku dah gtau korang dan korang mesti dah dengar kan (bayangkan aku berbisik di telinga korang dengan suara yang paling halus di alam nyata. HAHA). Kenape wujud eh frasa ni? Bagi aku, sebab kita memang biasanya akan tertarik dengan orang yang berbeza dengan kita. Ada jugak yang kate kalau sama, cepat bosan.

Ada yang berbeza tu sampai tahap, takde satu pon benda yang korang boleh cari persamaan dorang. Bagi aku, pasangan yang macam ni still boleh hidup bahagia sebab dorang belajar untuk terima perbezaan dan kelainan pasangan masing-masing and in a way try to adapt well. Lagipon, dorang mungkin tak kongsi persamaan hobi, makanan dll tapi dorang tetap rasa satu perasaan yang sepunya. Perasaan dalam perhubungan adalah yang terpenting. Kita bukan mencari persamaan antara satu sama lain sebab persamaan tu biasanya hanya kita akan gunakan untuk gain more interest. Tapi, kalau dah ada perasaan sayang, apa pon boleh. Serius.

Biasanya kalau kita found out yang kita share minat yang sama, kita bukannya nak buat apa pon tapi kadang-kadang itulah yang akan jadi topik perbualan. Berkongsi minat yang sama boleh mengeratkan lagi hubungan. Tapi, kalau tak punya minat yang sama pon, bukan takleh eratkan hubungan. U try apa yang I minat, I try apa yang U minat. Bagi aku, takde masalah pon.

Kita mungkin berbeza bagai langit dan bumi, siang dan malam, anjing dan kucing, nokia 3310 dan iphone 5 dan banyak lagi, tapi kita masih kongsi satu perkara yang sama. Bukan katil, bukan bantal, bukan baju tapi hati. Sbnanye aku pon taktau jadah apa yang aku dah carotkan sepanjang-panjang aku tules ni. Serius aku rase bersalah kat korang sebab terpaksa baca bahan bacaan yang diakui tak ilmiah ni, tapi tulah, nak delete sayang. Kehkehkeh.


notakakikudiperutmu: Sape kate batuan magnet je yang boleh tertarik antara satu sama lain? Kita pon sama apa, awak kutub utara dan saya kutub selatan. Saya malu sbnanye nak tules cenggini. Tapi, tulah, nak delete sayang (awak). Mwahahahahahaha. Annyeong~

Ulasan

AsyieqiN Rkey berkata…
rasa nak ggt je BP nie...hahahaha.....berebza itu adventure...advanture itu best..hehe
bukan penggoda berkata…
asyieqin: gigit la. gigit la. *begging buat muka comel mata kelipkelip* hikhik.
SaBiHaH berkata…
tapi kalau semua benda tak sama sampai setiap masa nak bergaduh payah gak kan?
bukan penggoda berkata…
@SaBiHaH

u got tha point! sbb tu kena pandai adapt. :)
SaBiHaH berkata…
mamat ni btl2 annoying la....memang dia ni mental
Eyka berkata…
ololololo..omeynyer opposite attract ni..keh keh keh :P
bukan penggoda berkata…
@SaBiHaH

sila hantar ke hospital mental SEKARANG!

@Eyka

ala... ingatkan ittew yg omey. hukhuk.
Unknown berkata…
heheh rasa BP ni comel la . . jom delete sayang . .
bukan penggoda berkata…
@cik yuki

huish. mane boleh delete. kan sayang! hahaha.
rekbing berkata…
eii cubit pipi kanggggg, tapi sayanggg

;p
erleena berkata…
hahaha geliewww la youu aha :P
Eyka berkata…
mnee adee itew lagi omeyy! wekk! keh keh keh :P

Catatan popular daripada blog ini

Cara Memikat Amoi (Jika Kau Seorang Lelaki Melayu)

Lelaki Suka Pandang Tetek Perempuan?

pengalaman bercinta dengan lelaki melayu.