Sex Appeal is Something Much Better Than Your Well-Shaped Face.

Assalamualaikum


Happy day, human.

Dari dulu-dulu, hingga lah sekarang-sekarang, rasa nya masih ada yang mempersoalkan beberapa keadaan dengan ayat "WTH? ADA BEZA KE CANTIK dan COMEL?" Actually, yes memang ada.

Dan kalau kat formspring pula, memang ada sorang dua yang suruh aku list kan contoh-contoh awek comel, cantik, manis dan innocence. Tapi, aku bab nak listkan ni susah lah sikit. Maklum lah, perempuan zaman sekarang ni ramai sangat yang comey-comey. Kalau nak pilih, memang berpinar lah mata ni. Mana tak nya, dah la cantik, comel, cute, ayu, manja, gedik, innocence-face, manis pula tu.

But, there is something yang lagi penting dari comel, cantik serta bla bla whatsoever di atas. What? Duit? Yes, duit tu amat penting. Tapi dari fizikal, yang penting adalah Sex Appeal. Yeah, sex appeal.

Sex Appeal? What the fuuu is sex appeal?
Sex appeal ni kalau korang guna Google Translate, dia akan kasi result "Daya Tarikan Kelamin." Wait... What the fuuu is daya tarikan kelamin? Nevermind.

Actually, sex appeal ni adalah benda yang orang lain nampak kat korang. Dan ini tak bermaksud ianya sama dengan sexual attraction. Dan, ianya juga bermaksud korang tak semestinya perlu menjadi cantik untuk jadi Miss Universe (Seperti Justin yang tak perlu jadi perempuan). Dan juga seperti korang tak perlu jadi comel untuk ada ramai boyfriends serta skandals. Yes, ianya bermaksud korang tak comel secara fizikal, tapi korang ada something Wink Wink yang membuatkan korang special dan di gilai ramai. Sebab tu lah korang tak patut garu kepala sambil berkata :

"Weh what the fuuu perempuan tu. Dah la tak comel, hitam pula tu. Tapi apasal ramai yang suka kat dia hah?".
Atau pun:

"Naik sial market mamat tu selepas nyanyi kat Battle Of the Band semalam"

Ya, ini mengingatkan aku pada beberapa tahun lepas bila ada seorang mamat yang tak handsome langsung, rambut mengerbang macam afro. Tapi dia boleh bawak lagu screaming. Dan keesokkan harinya, aku dengar budak-budak perempuan cakap pasal mamat tu seperti "Tu lah abang yang nyanyi semalam kan. Tak handsome tapi nampak sweet je" Well, korang rasa, kalau dia tak pamerkan suara dia di Battle Of The Band di hari sebelumnya, ada tak awek yang akan cakap macam tu? No way.


Sex appeal work with "Beauty is in the eyes of beholder." Maksudnya, lain orang, lain pendapat dia tentang kecantikan dan daya tarikan korang.  Korang tak perlu jadi cantik untuk dapat suami yang handsome. Korang just need some Sex Appeal. Sex, not sexual. Which is, something yang tak ada kat orang lain.

Aku kasi contoh, my Lisa Surihani. Lisa tu aku rasa dia ada sex appeal paling tinggi di Malaysia. Kalau kita tengok balik, antara Lisa dan Fazura, rasanya comel Fazura lagi. Tak pun, Comel Fasha Sandha lagi. Tapi kenapa Fan page Facebook dia lain gila mencanak? Lagi pun dia... Okay fine korang dah bosan dengan Lisa.

"Sometimes, people are born with some sex appeal."

Pernah tak korang jumpa someone yang nak kata lawa tak ada lah lawa. Comel pun tak der sangat. Kalau yang lelaki tu, handsome pun tak. Tapi rasa macam nak tengok je muka dia. Tengok sekali tak puas. Tengok dua kali pun tak puas. Rasa macam... macam nak tatap lama-lama je muka dia. Bak kata orang tu Cinta Pandang Pertama lah kononnya.

So yeah, anda tak lawa, tak comel, tak handsome, tak ayu? Well, don't give a shiii. Sex appeal is way much better than that. This sex appeal gonna brings you your So Called Prince Charming.

How the fuuuu can i have that Sex Appeal?
Guess what. What? Yeaaah. Hampir semua orang ada sex appeal. Dan ianya tak datang dengan kecantikkan. Screw the face. Screw your face. Lagi pun, cantik tak cantik ni semua korang yang kasi grade, kan? "Perempuan tu comel, lelaki tu handsome". Tu semua korang yang tentukan sendiri tapi dalam dunia ni, tak pernah wujudkan pun standard untuk seseorang tu mendapat title Cantik atau Comel serta Handsome. Kan?

So, this is why, korang akan rasa pelik bila "Weh, aku rasa aku lawa, comel. Tapi kenapa tak ada sorang pun nak tackle aku?" Why, because you are beautiful and that is the only thing you got. You got nothing special except for some well shaped face.

Things you need for some extra sex appeal. 

Attitude & Body language.
Di UiTM Lendu dengar cerita awek-awek dia comel-comel semuanya. Dah la comel, gebu pula tu. Dan andaikata, masa tengah makan, a bunch of awek-awek comel tengah bergossip (Girlsss biasalah *rolling eyes*). Masa tengah gossips tu, sure akan gelak-gelak sakan dah macam attention whore dah diaorang semua. Dan most of the boys, aku boleh bet yang rata-rata akan tak suka kat that type of girl. Ya, dan ini bukan pasal dalaman semata-mata.

Andai kata that girl tu muka biasa-biasa. Dah la muka biasa-biasa, penakut, kat dahi pulak ada dua bijik jerawat. Tapi dia lone ranger. Pakaian pula biasa-biasa je, tak over, tapi kemas (or uniquely selekeh) . Tak bergantung pada orang lain. Makan pun sorang-sorang. Itu membuatkan aku rasa that type of girl abit special sebab lain dari orang lain. Serta unik. Aku suka that type of girl. Dan bila pandang je, rasa macam nak pandang lagi. Tak tahu lah kenapa. Rasa tak puas je nak pandang. Why? SEBAB SHE GOT PLENTY OF UNEXPLAINED SEX APPEAL.


Tapi, variable ni bergantung kepada benda-benda lain yang kecil seperti cara berdiri, cara berjalan, cara bercakap, cara makan, cara ignore haters, cara pukul lelaki gatal di celah kangkang dan everything. EVERYTHING. And yeah this sex appeal is way much more than so-annoying first impression. Screw the first impression. Saying "It's my first impression on you" is just another way to start up your grading session.

Self love & Self confident.
For your information, I got no self confident and Im not really love my self. But why the hell we must love ourself? Sebab dari situ lah kita boleh EARN some confident. Someone (Lelaki) with high confident akan mudah di sukai ramai di tambah pula dengan perangai dia yang perasan bagus dan sarkastik. Begitu juga dengan perempuan, tak confident dengan lelaki tak apa. Tapi jangan lah tak confident dengan segalanya.

Confident akan membuatkan korang di sukai ramai sebab bila korang ada high confident, secara automatiknya korang akan ada eye contact bila bercakap. Plus,  high confident akan membuatkan korang lagi tenang. Kan? Macam mana nak tackle awek kalau tak tenang. Kan?

Outfit & Appearance

"Adakah bila seseorang tu badan dia BMI 21 dia akan surely dapat title seksi? "
"Adakah bila dia ada extra large assets of 'spect mata', dia akan dapat title badan paling menarik? "

Oh nonono. No way. Begitu juga dengan muka. Adakah bila dia putih, gebu, dahi licin kalis rintangan angin, mata besar dan pendek dia akan mendapat title comel? YA! Errr... I mean, maybe ya. Tapi untuk sex appeal, benda-benda lain juga penting.


Aku kasi contoh. Di tempat praktikal aku, ada seorang kakak comel. Umur dia 24 tahun. Muda lagi. Kakak tu bukan slim. Kakak tu chubby gila. Memang chubby. Kalau kira BMI, rasa nya boleh cecah 28-30 kot. Tapi, dia super duper cute. Dia masuk je kilang aku, semua lelaki tanya, "Weh siapa kakak comel pakai baju hijau tadi." Dan start dari hari tu, dia mendapat title Kakak Comel dari semua para lelaki yang ada kat situ. She got high confident yang tak over, nice looking dan macam-macam lah even dia chubby gila.

How the fuuu this Sex Appeal works?
Aku tak pasti samaada sex appeal ni boleh di nilai melalui level macam mana atau pun tak. Tapi apa yang aku tahu, bila seseorang tu ada sex appeal yang tinggi, korang akan tertarik dengan dia. Kalau korang duduk di depan mall yang crowded, orang yang ada sex appeal yang tinggi adalah orang pertama yang korang akan nampak dan tertarik.

"You know that you don't have enough sex appeal when you can't flirt. Because to flirt, you need some sex appeal."

"Sex appeals, the things that make you special."

Apa yang aku tulis di atas, adalah based dari apa yang aku baca dan yang aku tahu. So, kalau korang boleh clear it out, feel free to do so. Dan kalau tak faham juga, boleh rujuk website How To Have Sex Appeal.



Ulasan

Raihana Izzati berkata…
hey,, mystery juga slh 1 daya tarikan la.

mystery itu sexy.haha.

but gmbr llki pki speck 2 tggi sex appeal lah kot.

asyik scroll tgk je.hoho.
Nabila berkata…
Yeah sokong raihana ni. misteri itu salah satu keunikkan. lagi misteri lagi kita nak tahu siapa dia tu. :)
Nabila berkata…
Yeah sokong raihana ni. misteri itu salah satu keunikkan. lagi misteri lagi kita nak tahu siapa dia tu. :)
A.I berkata…
erkk, seryesly i gain some confidence by this entry!

yess sex appeal emm can i say it... hmmm natural talent? bukan talent la pon, natural attraction? hmmm?

neway, yes by this one sex appeal, tak kesah la saper pon anda di muka bumi nih, u are special.

but, tak semua org paham menatang2 macam nih. normally people give a special look to those yang attractive at first sight! and i can say that only org yang paham erti hidop, paham internal specialty yang akan pandang sex appeal nih. cth: makan sorang2..

ehh panjang sudaa. seryesly i love this! hahahak. nak share kat fesbuk laa. boleh kan? tehee.
Khairul berkata…
@Aisha - Sure :)

And nice one raihana. Probably you are right.
luckiey berkata…
ahah....n ko mr.K sex appeal ko org ssh nk nmpk....sbb ko punyer kt blog... xD
Tanpa Nama berkata…
high confident with moderate attitude is the best sex appeal... i think :)
maksurozana berkata…
i think i got what u said 'sex appeal'. hihi.. aku tak lawa, tak cun, tak putih, tak genu, tapi rase macam market je. KAHKAHKAH
vampire's lovex berkata…
sex appeal. hmmmm . menarik !!! kencang2 gi web tu..hhee
siwon malaya berkata…
aku tenga layan novel Hlovate(rooftop rant) and dis sex appeal thing aku rasa boleh disamakan bila Lekiu usha2 Trisy yg laen drp pompuan laen kat KMS.
btw,Mr.K pon pembaca novel Hlovate kan?HAHA
Ain Asrar berkata…
sex appeal?? herm nice! hOhO
monsterblog berkata…
pakai je susuk weyhhh.. haha :P
fn berkata…
oh. sex appeal la yg aku rasa selama ni.
patot la kalu member aku kata dia itu hensem/cantik aku x rasa apa2 pon.
btw tinggi itu seksi.hihi
Pencinta Seni berkata…
patut la mcm menarik je rupa-rupa nya mr.k...hehehe..nice entry... ^_^
mentega^^terbang berkata…
juz be urself...
tak yah jadi org len.itu dah menarik kot...

(tak pandai nk judge bnda nih..huhu)
Nusra berkata…
kawan aku selalu cakap, ke mana je dia pergi, orang akan pandang dia pelik sebab dia selekeh (dia rasa). kalau di office, dia selalu ada masalah dengan staff perempuan, tapi staff lelaki selalu tertarik dengan dia. aku kata, "kau ni terlebih estrogen nih. macam magnet, perempuan dengan perempuan menolak. Lelaki jer yang kena tarik."

rupa-rupanya itu adalah sex appeal. oh...
zey berkata…
ok, skang ni barulah aq paham kenapa aq suka tengok dengan mamat yang..hurmm, entah, yang semua org kata tak hensem! hoh~





well, he got the highest 'sex appeal' in my esyes, i guess... =)
miss P berkata…
aku balik klinik, mlm doktor sms "u da tido ke?"

aku blk balai polis, inspektor kol bsok "sy dpt no.u dr kwn"

aku baru bukak mulut 15 minit, bangla karpet "bole bagi no.phone? kita kwn2"

untuk semua urusan, aku bg kwn do the talking...naseb ada kwn
Tanpa Nama berkata…
huhuuu~ sokong sokong sgt kot wehhh~ kecantikkan dan sex appeal seseorang berbezaaaa. :))
Tanpa Nama berkata…
Don't worry. You stated that sex appeal is in the eye of the beholder, so if you are not appealing to some people, others might find you appealing, kan? You'll be with the one who attracts to you. So, chill la! hehe.
Tanpa Nama berkata…
Don't worry. You stated that sex appeal is in the eye of the beholder, so if you are not appealing to some people, others might find you appealing, kan? You'll be with the one who attracts to you. So, chill la! hehe.
Tanpa Nama berkata…
No pains, no gains.
Tanpa Nama berkata…
hahaahaa, da lama follow this blog,
cuma baru skrg jari miang nk conteng2 wall. Haha!

baca entri yang ini, wat aku mcm ade masalah emosi je, Mr. K senget r.. hahaa!~

Pendiam, Misteri.. tu sume leh jadi sex appeal uh,
but it depends.

widdy~ ツ
Kya Von Misteriusha berkata…
nice entry lar bro
suker.suker :)
ezzara berkata…
student dari UiTM Lendu.. haha.. :)

Catatan popular daripada blog ini

Cara Memikat Amoi (Jika Kau Seorang Lelaki Melayu)

Lelaki Suka Pandang Tetek Perempuan?

pengalaman bercinta dengan lelaki melayu.