[Troll awek] : Jenis lelaki yang awek suka.

I know I have a long hibernation from writing on Terfaktab. The last post I wrote was on August. I am so busy with my college stuff for the whole month actually. Until today. When I am taking shower the idea came to me. Voila! Ok stop all the crap Amoi and all your broken English writing here. Back writing in bahasa kebangsaan. - lol.

Jangan percaya kepada awek yang kata macam ni :
"I tak kisah dapat laki yang tak berapa nak hensem asalkan dia sayang I. Jujur dengan I dan caring terhadap I. Miskin pun tak apa. Janji I bahagia dengan dia."
Will you fucking believe that? No. I won't. Girls normally will said those cliche to an ordinary guy like you. Yes you. Who are reading this.

Because girls normally will like this kind of guy. True story.

Kenal laki kat atas ni? Aaron Aziz. Yang mempunyai wajah yang kacak sejak drama Nora Elena dia meletop macam gunung berapi. Sebelum Nora Elena tayang, kau kau semua perasan ke Aaron Aziz kacak unless kau memang minat Aaron Aziz from his beginning of his career. Because now you girls fantasize Seth Tan in Aaron Aziz body. Girls. Said it that you want a guy that is exactly just like Seth Tan which is a fictional character. Seth Tan who just look like Aaron Aziz. You want a guy who have a good personalities value just like Seth Tan in Nora Elena. Am I right now?

Tak berminat kepada Aaron Aziz? Now look at this.

This is Park Si Hoo. Pelakon Korea. Disebabkan tak jumpa gambar separuh bogel Aaron Aziz macam Park Si Hoo, maka gambar Park Si Hoo akan digunakan. Girls. I know you want guy who have this kind of body. Auuummm. At least kau tak nak lelaki yang perut boroi macam mengandung 3 bulan kan? At least you want a guy who have a flat stomach.

Now is Lee Min Ho turn.

Tahu tak tinggi Lee Min Ho 185cm. Kalau tengok drama City Hunter, you will noticed that his body shape is really nice. I mean damn nice. Perempuan selalunya nak lelaki yang lebih tinggi daripada mereka sendiri. Jangan nak cakap orang tua-tua cakap perempuan yang dapat lelaki pendek murah rezeki. But by the end of the day, you still wanna a guy who's tall like Lee Min Ho or Park Si Hoo yang mempunyai ketinggian 187cm. At least tall than you right.

Persamaan antara 3 jenis lelaki kat atas ini ialah mereka semua kaya. Berduit dan mampu belikan kau 10 handbag jenama Gucci. wakakakaa.

Dan percayalah seorang awek sedang ikhlas berterus terang dengan kamu bila dia cakap macam ni :
"I kalau boleh muka you tu kena lah iras-iras Aaron Aziz. Sikit pun jadilah. Tak ada body macam Park Si Hoo pun tak kisah. Janji tak buncit macam mengandung 3 bulan. Tak tinggi macam Lee Min Ho pun I tak kisah asalkan tinggi 3cm dari I. Miskin sikit dari Mark Zuckeberg pun ok tapi ok lagi kalau you kaya dari dia kan."
If you said that to a guy right now, YOU ROCKS BABE!

Apa pun, jenis lelaki macam ni ialah Mr.Right kepada semua perempuan tapi kita tak akan dapat sebijik apa yang kita impikan. Kita kena berpijak di dunia yang nyata kan?

Ulasan

C'chanteque Manes berkata…
xsemua mcm tu..cukup sekadar sesedap mata memandang n budi pekerti yg baik..muka ensem, body tough..prangai cm sampah...xgune gak...huhuhuuuu~
Mashe berkata…
hahahaha! aku suka nih!
Miss FZ berkata…
perasan aaron aziz ni lama dah..b4 nora elena lagi~ aku minat dia since tengok emil emilda kot.hehe.

p/s:yeah, kalau bole nak cakap mcm tu dekat lelaki. tapi sedar diri tak seberapa.huhu.
Melin berkata…
Haha nice! Jujur gilaa :D
red gitarputeh berkata…
terfaktab dah tak tulis posted by siapa ek??

sebab entri ni dari amoi kan?
semperit sedap berkata…
naaa bukan aku -.- not my type at all -_-
hawa1011 berkata…
ok ok.. nie pengakuan jujur

selama 24tahun aq bernafas di muka bumi ni aq tak pernah kapel. xpernah lelaki datang kat aq ckp suka kat aku. xtawla kenapa, maybe bab aq badan besar kot. tapi lets say andainya ada lelaki yang suka aq n mahu jdkan aq girlfriend/isteri kan biarlah lelaki tu sayang betul2 n terima kita seadanya. xkisahla rupa paras dia mcm mana asalkan sedap mata memandang n mempunyai kehidupan yang stabil ja (ada kerja, mampu beli kerete n rumah n bole menyara ibubapa n adik beradiknya).hensem tampan semua tu xkekal..20-30 akn datang badan ketak2 tu last last boroi n menggeleber jugak. ntahla..taste ppuan lain2. tapi yang paling kasih sayang tu penting. kalau bf hensem gedabak macam edward cullen or yusry KRU tu pun tapi kalau kasih sayangnya tu xikhlas xguna gak.
NFE. berkata…
betul.dan semua lelaki kat atas nei aku suka.Hensem gila.wakaka
Ziera berkata…
Aku kenal Aaron Aziz je. Xtgk plak cite Nora Elena tu melainkn first episode. Ceitt. Tp klw ko bg cth Takuya Kimura ke, aku setuju lah gak. Hehe..Aku kenal Aaron Aziz je. Xtgk plak cite Nora Elena tu melainkn first episode. Ceitt. Tp klw ko bg cth Takuya Kimura ke, aku setuju lah gak. Hehe..
Ziera berkata…
Alamak, terdouble la plak. Admin tolong delete eh..

Apa pun, aku kenal Aaron Aziz je. Yg lagi 2 xterkesan kat aku.. :p
Tanpa Nama berkata…
tak kenal & tak minat 3-3 laki dalam entry.

taste aku:
- tak selekeh, tak hensem pun takpa, asalkan sedap mata aku nak tengok & hadap tetiap hari sampai aku mati.
- asal dari keluarga miskin, tapi ada usaha untuk ubah nasib keluarga & masa depan diri sendiri & keluarga.
- jujur.

laki yang ada segala2nya (rupa, harta) tapi kalau takda point last tu (jujur), tak guna jugak.

*just my 2cents.
zzzz berkata…
PARK SI HOO!! IM WATCHING YA RIGHT NOW IN PRINCESS MAN! ><

LOL tetibe excited. HAHA.

p/s: thiz iz only a troll guyzz, dont take it seriouzz.
Nisa berkata…
aloo tadek hyun bin punn
Eyka berkata…
okei dah ckp..

dy kate fineeeeee

bye :P
Tanpa Nama berkata…
amoi, u rock babe!!
Nadea Nadal berkata…
I strongly agree on Lee Min Ho bebeh ;)
Lee Min-Ho!! **drooling** (^^)
Tanpa Nama berkata…
Amoi grammar lu tunggang langgang. Lagi best faktab dlm bahasa. Kan lebih indah bunyinya
fatinizzati berkata…
aku tak macam tu rasanye :P
Tanpa Nama berkata…
muka ok hensem tp gaya ntah hape2 pun hazab jugak..ex aku hensem iras muka kokesen ada rupa tp gaya haktuihh..bagus lagi takder rupa tp berbudi..takpayah lah memilih sgt dah dpt yg layan kita dgn respect dah ok dah tu..ada rupa tu kira bonus
amira_hasrori berkata…
well, hey, kenalah aim for the stars kan. kalau tak dapat stars pun awan pun jadilahh. hoho.
AsyieqiN Rkey berkata…
kakakak...at least perut tak buncit cam mengandung 3 buln+lebeh tggi dan ade duet..well said...

dah laki je ke nk yg nice2 ye dak?pompuan pon nk jugekk
.drakula. berkata…
omak...ramainya pompuan ...keh3
Siti berkata…
"You may fall in love with the beauty of someone but remember, finally you have to live with characters, not beauty...."

dan aku berpegang kepada ini..peace!
azuwa berkata…
aku suka tom kaulitz je.

mamat2 korea ni tak main lah. ahahaha XD
Tanpa Nama berkata…
A.Aziz bole lagi...

mamat2 korea tu?? euww.... macam couple dgn sejantina pulak... maskulin la sikit..!
Cakap pasal boroi tu agak haish.

XD

No judgmental, most guys yang aku kenal pun ada perut juga di depan. They might spent masa lama dengan kerja sampai terabai skit aspek kesihatan.

Tapi again, terpulang masing2. Aku ok je. (Tetiba mengaku ok kenapa ni?)
sYafIk-wAy berkata…
sdg menuju ke arah gym . muahahaa
Honey IsyQi berkata…
yup sooooo true...HENSEM, TINGGI, KAYA...time remaja2 mmg pikir mcm tu je..hehee..klo xdpt ok..tp kalo dapat laaagiiii ok...rezeki...=p

Actually kan TERFAKTAB, bkn itu pun yg gurlz nak dlm idup dia.. ada bnda lain yg tsirat...once u ready for comitment, all those thing dah xpnting...ni FAKTA!!

btw i LUV Aaron aziz sejak azali lagi..peace
Balqis Riza berkata…
hahaha kelakor dowh..

aku kalau org tanya suka laki cmne, aku ckp yg sebijik mcm taylor lautner! hahahaha

bl mak aku tanya aku nk laki cmne as suami sbb dia nk carikan *aku ni pemalas nk cari..aku dh bg green light kat mak aku awal2 suruh dia yg carikan*, aku ckp aku nk yg hensem..jujur kan? hahaha
Unknown berkata…
ala..mcm puan tue cantik nk dpt lelaki perfect..apepun entry sengal..hehe
Ibu Ammar berkata…
kalau dapat LEE MIN HO sapa nak tolak kan..

tapi back to reality la.. macam la kome pempuan cun sangat, cantik sangat, body lawa sangat nak dapat tahap lee min ho?.. LOL
namasayatihah berkata…
nice babe...entry ini mmg awesome..ya, mostly we r afraid to admit that we r looking forward for a perfect guy...btl2...;)

my opinion, when it comes to man...don't judge book by its cover...what lies beneath the eyes can be deceitful..;D
miss lily berkata…
sebagaimana lelaki mahukan perempuan yg cantik utk menjadi temannya, begitu juga wanita...sama tiada beza...yg penting, saya mahukan lelaki utk berjalan bersama saya ke syurga.... :)
little.pingu berkata…
laki nak gf yang muka cam lisa surihani or hanis zalikha, salah ke girls nak bf yang rupa aaron aziz or remy ishak?

laki nak gf yang badan 36-24-36, salah ke girls nak bf yang well-build body?

harapan je la nak dapat semua tu..kalau semua pn dok tunggu stok-stok camtu, memang statistik andartu and anbujak mencanak-canak naik..

beringat-ingat la kejadian diri sendiri sebelum nak list-list ni..takkan dapatnye..
yaya berkata…
oh gile. aku mmg suke gile lelaki cmni. but. kene sedar diri. idup kene bepijak di bumi yang nyate. pastikan kau hot, baru kau carik laki cmni. btw. nice entry. =)
aljambz berkata…
benda ni subjektif untuk dibincangkan. lain orang lain pendapat dan citarasa.

gua harap lu teliti balik benda ni betul-betul.
Cob Nobbler berkata…
Kalau aku perempuan - sekor pun aku tak minat.

Semua takde ciri kelelakian yang kental.

Kalau aku gay pun sekor aku tak rasa confident boleh memuaskan aku.

Kalaulah. tak tau la korang. kahkahkah!

p/s:Chuck Norris, Kurt Cobain, James Dean, Jet Li atau Jim Morrison ada ciri-ciri lelaki yang sejati. Bertaubatlah wahai kaum wanita.
zey berkata…
aauumm!!!

setuju sangat!
MinahSpekMerah berkata…
aku setuju ngn pengomen pertama.

ak dah kenal ramai laki muka jambu,hensem,kaya, belanja makan bayar guna kredit card, style ala2 artis korea tapi perangai hancur.teruk.
sia2 duh muka jambu,poket lebat tp solat tak jaga, tambah lg mulut bau longkang.xreti respect org.

muka dn duit x menjamin la.spe y demand tggi2 2, nmanya belum bersedia utk hidup sebagai manusia y dah berkahwin.sume 2 adalah org y still nak have fun dgn kehidupan.manusia y still hidup dlm dunia khayalan.

ak ckup sekadar nak seseorang y bole bimbing ak,respect ak, dan kepala masuk air cm ak.haha.rezeki nnt akn dtg sndiri sbb sume dri Allah S.W.T gak.bukan dari kita.bukan dri mak bapak kita.sekian.
Nour Eyza berkata…
saya kenal Aaron Aziz sejak irst time dia belakaon dekat Suria channel lagi. drama Cinta Bollywood. msa tu dia kaku gila! hahhaa.. sekarang dah jadi abang long dahhhh...


tanak lelaki terlalu gojes sbb mereka susah nak jaga. (jaga = jaga perasaan, jga dia dri org lain, jga kewanganya dan jaga stylenya)
Unknown berkata…
cayalar....
tinggi ala2 187cm tue mmg pakej tue... hensem pastu akya...
terbaik kalau dapat tue...;p
nurulnadiaroslan berkata…
gua tak minat minho. gua minat onew. hik3
Unknown berkata…
aku pernah ckp cmtu kt xbf aku . . punca je gado beb ! gurau pn payah ! haishhh . .
kentang berkata…
Walaupon aku tak faham post ni either sarkastik or luahan jujur dari sanubari. Ape yang aku nk cakap adalah "Awesome".
Unknown berkata…
betui. tengok orang melayu dulu dulu. taste orang melayu dulu dengan sekarang berbeza. dulu,handsome sebab nampak kemas,berkerjaya,bertanggungjawab. melayu sekarang kena handsome dari luaran sebab dah terpengaruh dengan media. mesti nak kena sama macam artis.
mushroom berkata…
SAYA PEREMPUAN.. TINGGI SAYA 175CM.. ADA TAK LELAKI YANG LEBIH TINGGI DARI SAYA? KALAU X DE SAYA REDHA JE. HAHA
Pert Doherty berkata…
Kah kah kah... seronok..
fyfazzo berkata…
the coolest one! hahahaha cukup comel the characteristics.
Akulah Aqilah Itu berkata…
dalam impian buta mungkin, tapi dunia realiti,muka sendiri macam kuali, ada niat nak pilih2 yang macam putera?

Isk isk. Realiti itu pedih.

sob sob..

So at the end, settle for the 2nd best. =) Pasrah.

Haha. Pathetic kan.
Aku la tu.
Akulah Aqilah Itu berkata…
dalam impian buta mungkin, tapi dunia realiti,muka sendiri macam kuali, ada niat nak pilih2 yang macam putera?

Isk isk. Realiti itu pedih.

sob sob..

So at the end, settle for the 2nd best. =) Pasrah.

Haha. Pathetic kan.
Aku la tu.
nida tecit berkata…
memang itu ciri-ciri lelaki impian kami; perempuan.

tp kalu kami da jato cintan dgn seseorang. tak kirelah die boroi ke, die. er boroi je yg boleh terima. hoho. i think sometimes boroi is sexy.. u rase tak? kah kah kah
Unknown berkata…
ceh. high taste gila. DISLIKE.
Tanpa Nama berkata…
haha tak betul langsung. rasenye perempuan yang tak memilih paras rupa. 95% lelaki yang pandang rupa aka memilih. just my humble opinion :)
reenapple berkata…
yeah.. agree...hahaha
but like u said.. berpijak d alam yang nyata.. =)
ʓʏяα ακαмɛ berkata…
perempuan mana tak nak ciri-ciri laki cam gitu.(actually perempuan tu aku.hehe)
memang semua yang tersenarai tu semua lelaki idaman aku. aku pulak memang suka ngan lelaki2 tinggi lampai ni.
tapi bila aku makin dewasa, serious aku cakap, ciri-ciri kat atas tu semuanya tinggal angan2 je. sampai satu masa, kau dah tak pandang semua tu.(kalau dapat memang rezeki kau lah.haha)

once kau dah jatuh cinta kat seseorang tu berdasarkan characters dia, secara autonya semua yang ada pada your special one tu kau rasa handsome. semua nampak comel. semua adalah terbaik!
dan paling penting, kau akan terima dia seadanya. :)
Norshazlin berkata…
aku mmg minat park shi hoo.hensem sgt.hehe.tpi of course la pempuan nak laki lgi tinggi dari die.lagi2 aku ni tinggi.xbest la kalo dpt laki rendah.hehe.
Norshazlin berkata…
@Balqis Riza

setuju!!aku penah suh mak aku carikan tpi die xnak.die kate hensem kat mata die,x ensem kat mate aku.susah nanti.hehe
Tanpa Nama berkata…
demmit~ stuju ngn ko doh.. btw, aku ni pelik skit kot.. tertarik kat laki yg beautiful (handsome tp more to beautiful).. know wht i mean..? like heechul from sj~ or jang geun suk.. kfine aku pelik T_T tp tu dr segi rupa lah.. kalo prangai fminine mmg aku tanak ah.. >< ohya, btw tktau knpa aku tgok guys kalo ada ponytail mcm semat gila.. like srsly suka gila tgok laki style cmtuh.. keke~ tp mmg xde pon aku ltakkan syarat nk rupa cmtu.. haha ohmai aku pon muda lagi weh~ biarlah brfoya2 dulu.. keke

Catatan popular daripada blog ini

Cara Memikat Amoi (Jika Kau Seorang Lelaki Melayu)

Lelaki Suka Pandang Tetek Perempuan?

pengalaman bercinta dengan lelaki melayu.