Cara Detect Fake Facebook Awek-Awek Comel.

Assalamualaikum


Hello awek-awek comel yang fake sekalian. What's up?

Aku bet yang korang semua ada Facebook kan? Aku bet ramai diantara korang pernah terserempak dengan Fake Facebook Profile yang kurang kasih sayang yang menyamar jadi orang lain kan? Tak kisah lah owener fake facebook tu lelaki ke, perempuan ke, pondan ke, still, korang mesti pernah jumpa kan? And, why the hell dieorang wujudkan profile facebook palsu? Kenapa nak menyamar?

Well, bukan setakat menyamar je, mengurat pun ada. Contohnya, si lelaki. Dia pakai gambar Aaron Aziz and then tackle plenty of fish in the seas. Nak tackle fishes tu, bukan sebarang tackle. Dia tackle yang comel-comel je. Tapi tu yang bestnya, bila kita tengok facebook dia, mesti semuanya di kalangan awek-awek yang comelll belaka. Secara tak langsung, kita boleh usha tau. Mana tau kot-kot ada yang berkenan ye tak?

Untuk si perempuan pulak, bila faking the profile, mesti nak pakai gambar taraf Hamis Jalika and then tunggu pancing mengena jejaka-jejaka kesunyian yang kekurangan belaian. Iye lah. Dah la lawa, comel pulak tu. Sure tanpa buta apa-apa, akan ada jejaka datang tackle kan? But why? Adakah kerana bilangan lelaki terlampau sedikit sehinggakan semua perempuan menjadi desprate untuk mendapatkan boyfriend sampaikan perlu menyamar jadi gadis 'cantik'? Relax girls, there are plenty of boys in the land. You just need to err... errr... you know... comelkan diri, merahkan bibir, cantikkan muka, licinkan dahi, hilangkan jerawat, kerenggakan badan and pooofffff, sure ramai jantan datang tackle. Never failed... Yeah.

Antara Top 3 gambar awek-awek comel yang di gunakan untuk fake facebook
Elly Tran Ha (Model)
Honeykyuki (Unknown)
Heliza Hilmi (Pelakon)

So, berbekalkan pengalaman aku menyamar jadi awek-awek comel di Facebook yang... er... errr i mean berbekalkan pengalaman aku meng-add awek-awek comel di Facebook, aku... err.. erm. Hey, what? You can't blame me. I just being a man you know. And berbekalkan pengalaman aku being a man, aku ada beberapa tips on How To Kesan Fake Facebook User dengan jayanya.

Tip 1 : Real awek biasanya akan malu-malu bila di puji gambarnya.
Pernah tak korang lepak di Facebook awek-awek comel? Sure akan ada ramai yang komen gambar tu kan? Iye lah, kalau perempuan lawa dan comel, bukan je lelaki yang akan suka. Perempuan pun akan suka. And mostly, perempuan akan kata:

"Wow, comelnya Kak Ariana." 

Then the owner akan jadi tak tahu nak jawab apa. Most of then akan jawab

"Eh tak ada lah. Lagi pun awak lagi comel. Saya nampak comel sebab kebetulan angle tu cantik :)"  

But, as for the fake facebook user, dia akan cuba sedaya upaya untuk tak kata yang gambar tu dia punya. Most of then hanya akan buat smiley senyum or apa-apa je lah. Tapi tak boleh blah bila still ada fake facebook user ni yang mangaku yang tu gambar dia. Tak malu. But obviously, mudah gila nak detect seseorang yang pakai fake picture orang lain. Korang sendiri akan perasan bila bertanyakan pasal gambar tu.

Tip 2 : Too much horn for the horny creature?

Pernah tak masa korang dok chat-chat dengan awek comel or jejaka auummm, tetibaa korang perasan ada satu notification di Facebook. Korang bukak ah and then tengok-tengok ada awek pakai baju sarung kelapa yang tak cukup kain yang add korang. Apa respond korang? Untuk most of lelaki mesti korang akan kata "Wah awek seksi add aku weh. Happy gila aku.". Then terus approve kan? Tapi aku tak. Approve friend invitation Facebook semata-mata sebab dia berpakain seksi dan tak cukup kain? That is so not me. Korang tahu apa aku buat? Aku buka gambar-gambar dia dulu. Then cari muka dia. Kalau lawa baru la approve. HAHA.



Cer korang tengok gambar di atas. Ya, gambar di atas adalah gambar profile Facebook seorang awek comel yang aku ragui keaslian jantinanya. And... Tak ke korang rasa yang gadis ni overhorny? YA! Y U SO HORNY, HUNNY? How old are you? You are on the wajib kahwin stage already? Oh-oh what? You lessbian? Y U LESBIAN? What so special about girls? Errrr. Okay fine girls are cute and smell nice. Make sense kalau ada girls yang jadi lesbian. BUT! But, jangan ar doe. Sedih aku tengok awek-awek comel yang dah di kebas dengan penkid.

But seriously, aku rasa semua owner Facebook yang ada gambar tak cukup kain tu mostly mesti lelaki dan gay. Iye lah, bila lelaki normal tengok ada awek comel, dia mesti add / approve / accept Facebook invitation kan? Bila dah jadi friend, sure dia akan geli-geli kan? Then sure gay tu dapat apa yang dia nak which is geli-geli dengan lelaki lain.

'Real' Lesbian = Lelaki. Fake Lesbian = Juga lelaki. Tapi gay.


Tip 3 : Google email dia.
This is the easiest trick to be done. Bayangkan, korang ni lelaki. Dah lah tak handsome, perangai buruk, otak pun tak bijak tapi ada awek comel nak add Facebook. Tak ke korang rasa curious dengan situasi ini? Mesti ada something yang tak kena kan? Begitu juga dengan perempuan. Tak ke pelik bila tengok ada lelaki yang tak dikenali add korang di Facebook? Dah lah mutual friends ada sorang je. Tak ke korang rasa macam something tak kena?


Yea, so bila korang rasa pelik, cepat-cepat mintak email dia. Kata lah nak add YM ke, Skype ke, webcam ke apa ke. Dia mesti bagi punya. Kalau dia tak nak bagi, check je kat Info Facebook dia. Biasanya as the default setting Facebook, dia punya email akan shown up. Then bila dapat email dia, terus Google. Selepas Google tu, korang akan tahu identiti sebenar si dia melalui Social Network yang lain. Ya, bila korang Google email dia, korang mungkin akan sampai ke Twitter, Friendster or Myspace dia. Dan dari situ lah korang akan tahu sama ada dia tu lelaki, or perempuan. Or gay. But, if dah google tetapi result tak memberangsankan, tu maksudnya dia baru create email tu which is probably bermaksud yang itu ada satu fake Facebook account. Peh-lis. Zaman sekarang setiap orang dah ada email at least kan?

Tip 4 : Gambar Facebook dia tak banyak dan putus-putus.
Don't you think yang ianya amat pelik bila gambar user tu hanya ada satu atau pun dua gambar je? Ya, the less is more. Semakin sikit, semakin tertarik. But, seriously perempuan yang hot-hot (termasuk yang perasan hot) akan suka  letak gambar dia banyak-banyak di Facebook. Aku tak pasti kenapa. Tapi seriously any perempuan in fact suka letak muka dia di Facebook. So, kalau korang nak detect tu Facebook palsu or tak, just check gambar-gambar dia. And then, make sure gambar dia tak putus-putus. Pastikan yang tak ada gambar dia yang sekejap di Langkawi. Then Melaka. Then Langkawi balik. Then Melaka balik. So, kalau korang nampak gambar dia macam terlampau sikit dan tak ikut flow, then memang sah lah ianya adalah fake Facebook account. Experience talks. 

Tip 5 : Always single. Always available. 


No offence but aku rasa ada jenis-jenis user yang buat fake Facebook ni doe antaranya adalah kekurangan kasih sayang dan dia inginkan lebih perhatian. So, dengan kata lain, dia akan jadi amat-amat cheap dengan jantina yang berlainan. Dia akan layan semua jejaka yang gatal dan mesra alam dengan sesiapa sahaja. But how? Well, bila dia buat account fake Facebook yang menggunakan gambar dan profil awek comel, sure di akan mendapat perhatian dari jejaka-jejaka Malaya kan? Perhatian macam mana tu? Ya, perhatian seperti sekali on YM, 10 lelaku buzz. And then surely dia akan feeling-feeling dengan perasan yang paling girls suka which is perasaan ketika di-mengurati oleh lelaki. You girls mesti suka bila ada lelaki kacau and swiiiiiiit swiiiiiiiiit kat korang kan? Eleh, macam la aku tak tahu.

Well. Actually, aku menggunakan gambar dR Rozmey yang handsome sebagai DP Facebook aku. Aku ni kekurangan kasih sayang sebenarnya. Ada sesiapa nak volunteer kasi sikit kasih sayang? Girls only.

 ***************

Aku rasa lah kan. Kebanyakkan owner Fake Facebook profile ni biasanya dia curi gambar kat Google je. Tak caya, try Google Image dengan menggunakan keywork "Awek Melayu Comel" or "Awek Melayu Sexy". Dan kalau bukan dari google pun, mesti dia curik gambar manusia-manusia yang hot yang dia nak jadi tapi tak mampu, kan?


Good news, you boys boleh detect fake facebook awek-awek comel. Bad news, now those 'awek comel' (and lelaki gay) akan tahu cara untuk tak kantoi bila buat fake Facebook bila baca entry ni. Damn.



Ulasan

'ilie.R berkata…
kata ada top 4 awek comel yg slalu di 'fake',mane 1 lagi~~
TheBentPencil berkata…
Honeykoyuki unknown? *lempang Mr K*
sampai hati tak kenal dia tahu. saya suka tengok video beliau di youtube walaupun tak bukak volume. eh.

btw gambar DP facebook saya ialah gambar kepala Mr Bean dengan badan Andy Ska X dari Sarkasis. Dan saya letak in relationship sebab saya malas nak buang status tu walaupun kami dah lama break. Haha, kan saya dah jujur.
Wadi AR berkata…
aku tau yg top 4 tu. len kali mcm gua. identiti dirahsiakann
TheBentPencil berkata…
@illieR

rasanya lagi sorang tu mungkin Maria Ozawa atau Mia Sara. Mia Sara banyak awek ambik. Maria banyak lelaki perasan lesbo ambil. #myobservation
Ibu Ammar berkata…
guwa tak amik port sgt pasal awek2fake FB ni.. cuma teringat gak dulu kes blogger fake, gambar kat FB dia tanak kalah, kematsalehan semuanya pastu bila kena puji siap respon tenkiuwww. poorah.
Ceiler Mun berkata…
aku baca intro pn dh tau ni mesti mr. K yg taip ni.. haha..

errr.. ko kata top 4.. tp nape aku nmpk ada 3 je? hehe..



emmm... aku selalu jumpa fake acc lelaki2 macho.. slalunya dorang private kan info dan photo dorang.. so, bila dorang add, aku approve dulu.. check ape yg patut, then remove bila dh sure tu adalah fake acc.. hehe.
Unknown berkata…
halemak..pic profile aku byak gmbr kucing la..caner ni..=p
Tanpa Nama berkata…
sy nye gmbr ade 1 je dlm FB.. kre ake account jgk ke? haha.. malas la nk letak gmbr bnyk2.. 1 pun ckup la skdr org knl owner account tu..
Khairul berkata…
Woi woi. Gua typo la. Tu 3 je sbnrnya. *Cover*
Tanpa Nama berkata…
skrg dah x heran laa fake fb..
skrg org tgk fake blogger / tweepler je
❤~Emma Abduh~❤ berkata…
haaaa...yalaa..sllunya fake fb ni juz bg 1 pic je...huhu
rangjey berkata…
pernah dlu ada org fake fb kazen aku..dah la dua orang kazen aku tu,...terlampau lawa kot..ahaha,,,n those fakers siap claim tu gmbr drg n put it as profile picture lg...mmg x malu...aku xtau pa faedahnya la drg wat camtu....kalaupun x lawa,syukur la ada muka yg sempurna dari xde langsung.haisshhhhhh~~~tak phm manusia zmn skrg.
maybe cara terdekat nak dpt bf kot...ehehehehe...
sayA tonaH berkata…
tak paham la kenapa orang ley terpikir nk wat fake facebook ni ea, memg terover kurg kasih sayang sgt da ke~
Pencinta Seni berkata…
hahahhaa..selepas di perli, bru post entry yek mr k..hehehe.. =P
little.pingu berkata…
ade gak yang buat fake account sebab nk kantoikan spouse/partner..nk test mengenyam ke tak kalo ade y add..
Aslina berkata…
wey takkan aku pon kategori fake jugak...

ramai cakap aku comel...

tapi fesbuk aku adelah fesbuk betul dan memang sikit gile gamba aku dalam tu... semua pesen letak gamba orang lain je lebih2...

uwaaa...
Chair Daily berkata…
best ar entry hg ni..lawak pun ada tapi bg pngajaran pun ada..^_^
Tanpa Nama berkata…
sume org dok ushar brader leplep je kat fb..aku mls laa nk brebut2 ni..ahaks..gua tgu lu mr.k..bl laa lu nk muncul kat fb..tp xde jgk..=,="
Tanpa Nama berkata…
https://www.facebook.com/profile.php?id=100001398530323&sk=wall

walaupun picture dia banyak giler tapi aku tetap curiga dengan beliau...haha trang tang tang dia guna fake picture..tapi ramai orang yang still sangap dengan dia... bhahahaha
Siti Khatijah berkata…
ada haritu sorang awek ni cun jugak ah, add aku. pastu aku approve. aku tengok gambar dia sikit gila. DP lain, dalam album lain.. sampai satu hari tu, aku tanya lah dia

"gambar DP tu betul ke tak ? "

aku tanya sebab curiga dengan minah ni.DP kemain cun, macam awek korea pun ada.

lepas aku tanya tu, dia tak reply. dia terus deactive.
RELOAD & TOPUP berkata…
yeahhhh agreee..ni da komen tanpa pikir da :)
Izzaty Ishak berkata…
Okeh thanks. Lepas ni Zaty nak buat fake profile.


AHAHAHAHAHAHAHAHA

Catatan popular daripada blog ini

Cara Memikat Amoi (Jika Kau Seorang Lelaki Melayu)

Lelaki Suka Pandang Tetek Perempuan?

pengalaman bercinta dengan lelaki melayu.