SELFISH!!

Hai,


Artikel ini di share dari blog Green Apple. Thanks kak D sebab bagi permission. 


Untuk iktibar dan perbincangan. Bukan untuk menjadi 'judgemental'.




Eiiiiiiii aku tak faham dengan kawan aku yang sorang ni.
Dulu aku pernah beberapa kali buat entry pasal dia yang sanggup ditipu so many times dengan boifren. Dari dulu lagi aku cakap laki ni tak boleh pakai. Tak boleh pakai. Tak boleh pakai.
Layak pakai buang je.
Tapi dia tunggu gak laki ni.

Ok la fine.
Cinta itu buta.
Aku pun pernah alami jugak kebutaan terhadap cinta ni sampai kena belasah pun aku dok jugak stay dengan laki yang sama.
Tapi, setelah beberapa kali dihentak, aku akhirnya sedar jugak relation aku dengan boifren aku tu takkan ke mana.

Yang kawan aku ni pulak dah 8 tahun dah dengan boifren dia ni tapi still tak sedar-sedar jugak.
Laki ni sebenarnya laki orang.
Masa dia cerita kat aku dia bercinta dengan laki orang (tapi sebaya dengan dia), aku nak mara pun ye jugak, tapi aku taknak komen apa-apa. Sebab benda ni sangat sensitif. Kot-kot la esok jadik kat keluarga aku pulak.

Cuma aku bagitau dia, kau bercinta dengan laki orang, risiko sangat besar.

Risiko tu citer lain.

Kalaupun dapat kawen pun esok, kebanyakkan benda takkan berpihak pada kau.
Dah nama jadik nombor dua kan, of cos la segala-galanya akan jatuh jadi nombor dua untuk kau. Takkan jadi yang pertama sampai bla-bila pun.
Nak pulak kalau isteri pertama tak tau laki dia dah menikah lagi.
(eh tapi boleh ke menikah lain tak minta izin isteri pertama?)
Sorry la kau nak merasa bahagia.
Boleh la kot merasa bahagia, tapi lagi banyak derita la dari bahagia.

8 tahun dia bercouple dengan laki orang ni, memang aku nampak laki ni sayang kat dia. Kalau kawen, anak dah masuk darjah satu dah pun.
Itu kalau dah kawen.
Masalahnya sampai skarang tak kawen-kawen!

Aku tak nafikan laki ni sangat baik.
Dia layan kawan aku macam isteri.
Segala keperluan kawan aku, dia sediakan.
Everyday dia call/sms.
Everytime berjumpa, dia pastikan keperluan kawan aku ni cukup.
Memang sebijik macam suami isteri la.
Cuma tak kawen-kawen sampai skarang.

Bila aku tanya kawan aku laki tu tak pernah ajak dia kawen ke?
Kawan aku cakap, laki tu nak kawen dengan dia tapi dia takut kalau kerana dia berkawen lain, kebahagiaan dia dengan keluarga dia skarang akan hancur.

Laaaaaaa.
Bahagia rupanya kau dengan bini kau?
Aku ingatkan tak bahagia.
Habis, kalau dah bahagia, apakejadahnya kau bercinta dengan kawan aku?

Takdir.
Cinta tak mengenal siapa.
Cinta itu buta.

Ok la.
Betul.

Sometimes kita sendiri tak sedar yang kita berupaya untuk sayang 2-3 orang dalam satu masa.
Itu bukan persoalannya pun.
Kau nak bercinta dengan laki orang ke, nak bercinta 4 orang serentak ke, itu cerita lain. Bak kata Norman Hakim dulu 'Soal hati dan perasaan ni susah nak diceritakan'.

Yang aku soal sekarang ni kenapa taknak kawen-kawen dengan kawan aku????
Kau dah 8 tahun bercinta.
Kau layan dia sangat-sangat baik.
Masing-masing happy, bahagia.
Apa masalahnya sekarang???

Hanya kerana kau sayangkan isteri and anak-anak kau, kau takut keluarga kau pecah-belah, kau takut makbapak ipar duai pandang serong, kau malu dengan jiran-jiran and kawan-kawan, maka kau jadikkan kawan aku perempuan simpanan forever???

Gila selfish kau kan?

Kau sorang je nak bahagia ada anak cucu?
Habis kawan aku?
Esok dah tua humbankan kat Rumah Orang Tua-Tua?

Dah berapa kali aku cakap kat kawan aku, ajak dia kawen, ajak dia kawen (tiba-tiba aku jadi peng-keji sebab sokong kawen dengan laki orang).
Memang kalau boleh aku taknak dia di-cop perampas sebab aku tau kawan aku takde niat nak rampas pun laki tu. Cuma entah la eh, kita susah nak jangka la benda-benda macam ni. Mentang-mentang kita kawen dengan lelaki bujang, maka kita boleh kutuk orang yang kawen ngan laki orang. Tup tup sok laki kita buat perangai yang sama. Kan??

Niat aku cuma nak laki tu be fair dengan kawan aku.
Korang dah saling sayang.
Daripada kawan aku di-cop pengikis harta laki orang, baik ko kawen je dengan kawan aku. Sah-sah dia dah jadik bini kau sok, memang tanggungjawab kau sara dia.
Kalau laki tu tak tanggung kawan aku skarang pun tak jadik hal, sebab kawan aku memang bekerja, professional field lagi. Duit tu insyaallah takde masalah. Tapi dah kau nak tanggung dia sangat kan, silakan.

Bagi aku laki ni sangat-sangat tak fair, malah sangat kejam buat kawan aku macam ni.
Walaupun pada zahirnya laki ni baik, tapi bagi aku, dia kejam secara halus, tanpa dia sedar.

Kau hari-hari balik rumah kepada keluarga kau, anak bini kau, ada orang masak untuk kau, tido berteman, hujung minggu keluar berjalan sama-sama.
Habis kawan aku?
Gundik je la kan?

Kawan aku dah 3 kali mintak putus sebab mak dia nak terima pinangan orang.
Tapi laki ni merayu-rayu jangan tinggalkan dia.
Dia cakap bukan dia taknak ambik kawan aku sebagai isteri, dia nak sangat kawen dengan kawan aku cuma dia mengharapkan miracle berlaku.

Miracle what????
Apa yang kau expect?
Kau expect bini kau mintak cerai?
Kau expect bini kau ditangkap khalwat dengan laki lain so kau ada alasan nak kawen lain?
Kau harap bini kau mati?

Plis la babi.
Jangan pikirkan diri sendiri je boleh tak?
Kau nak kawan aku jaga perasaan kau, tapi kau ada jaga hati kawan aku?
Ada fikir perasaan makbapak kawan aku?
Kawan aku tu perempuan.
Of cos makbapak dia risau dia tak kawen-kawen lagi.
Of cos makbapak dia nak pastikan sebelum diorang mati, anak perempuan dia ada orang jaga.

Dijaga oleh suami!
Bukan boifren!

Lain kali, kalau kau tak boleh nak berlaku adil, jangan commit!
Jangan tamak, semua kau nak. Yang sana kau nak, yang sini kau nak.
Kau suruh kawan aku bersabar dan serahkan semua pada takdir.
Kalau kau tak berusaha, nasib tu takkan berubah.

Yang kawan aku ni pun satu hal.
Dah lama sangat dia tungggu laki tu kawen dengan dia, sampai bila nak tunggu??
Dah la...
8 tahun dah pun.
Dah cukup nak buktikan masing-masing sayang each other. Tapi kalau macam ni je takde kesudahan baik kau blah je la.

Aku kan jahat.
So 2-3 hari lepas aku search nama laki tu kat twitter. Tapi aku tak tau bin apa, so aku search atas nama dia je. Kawan aku ni pulak anti-sosial. Dia patut satu geng dengan En Wan. FB takde, twitter takde. Frenster pun dia tak tau menatang apa.

Search punya search sekali jumpa, sebab dia letak avatar gamba dia.
Aku baca tweet dia.

"Cuci kereta with anak dan isteri. Baling-baling buih. God, I love them so much!"

"Jogging with my beloved wife. Now it's mamak time. Just the 2 of us"
 

"Melihat isteriku tidur, syukur Tuhan. Terima kasih atas anugerahMu"



Bahabiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.

Memang puki.

Aku tak marah dia tweet kebahagiaan dia.
Itu memang wajar.
Sebab itu anak bini kau. Keluarga kau. Memang patut pun kau sayang.

Tapi yang aku marah tu di mana hati perut kau?
Kau pernah terfikir tak, masa kau tweet kebahagiaan kau ni, kawan aku tengah buat apa kat rumah?
Pernah tak terlintas kat fikiran kau, waktu kau tenung bini kau tengah tidur, kawan aku tengah tengok gamba kau baru dia boleh tido??

Pernah kau fikir tak babi???!!!!

Fine.
Kawan aku salah sebab bercinta dengan laki orang.
Tapi benda ni takkan jadi kalau laki tu tak bagi dia harapan!!

Ulasan

Wadi AR berkata…
babi gak salah. kesiann
oda narwida berkata…
sumpah puas aku baca! good job lah siapa yg tulis ni
RaNee berkata…
-"mengharapkan miracle berlaku" what?? ok lelaki mcm ni mmg babi!
-bila dia masih memberi harapan & biarkn gf dia menunggu..kompen dia ni seekor jantan!
-dia lebih risau pandangan org lain kalau dia kawen lg..fine. dia takde telur!

lelaki selfish seperti ini bole dicop sebagai:
BABI JANTAN TAK BERKOTE

kalau keluarga kt rumah dah cukup membahagiakn..jgn suka2 nak MEMBABI kt luar..bg harapan kt pompuan lain.sekian.happy lunch
Tanpa Nama berkata…
mmg betol2 babi pya jantan ni..paling benci jenis2 lelaki cam ni..asyik nak bagi harapan tp tak dpt commit,menggatal ja lebih..
NFE. berkata…
aku taknak salah kan babi tapi lelaki mcm nei memang celaka.kesian perempuan tue.harap perempuan tue akan nekad utk putuskan hubungan dan cr kebahagiaan yg dia berhak dapat.
Tanpa Nama berkata…
aku harap perempuan cepat2 sdr lh yg laki tu cuma nk berseronok dgn dy. laki ni btol2 xbersyukur. dah hidup bhgie ad ank bni yg dy kacau nya ank dra org lain sampai 8thn tu. perhhhh bkn skejap tu. 8 thn tu bdk da masok skolh. hurmmmm..
diya jamal berkata…
mari lah kita sama2 doakan perempuan berkenaan bila bangun tidur esok, dia sedar yg dia dah buang masa 8 tahun dengan lelaki celaka lahanat tu dan terbuka hati untuk kahwin dengan orang lain. jum doa ramai2 weh!

ps: aku pun rasa puas hati gila2 dapat baca post ni. humph!
AsyieqiN Rkey berkata…
pompuan yg cinta tahap gaban nie akan degil..ckp ape pon die xkn dgr punye...

yes..laki tu selfish gile..tamak sume die nak...

rubi:setuju..kite doa ramai2 bia pompuan tu sedar..pasal laki camnie setau sy...klu isteri die wat pape kat pompuan nie..mmg terkontang-kanting la ko di biarkan..kan?
Tanpa Nama berkata…
mungkin lelaki tu betul2 syg kwan si writer..cuma....yea,,commitment! dia ada family untuk dijaga..

kalau x syang dan just nak main-mainkan, xkan lah sampai 8TAHUN..banyak sangat membazir tu..

TAPI.....

kesian dkat prempuan tu..entah laa..life is cmplicated,,begitu juga love..

doakan y terbaik untuk mereka..

p.s : ksian jugak dkat si wife kat rumah tu..anak anak lagi..

haihhhh......
Tanpa Nama berkata…
-jap, nak tanya, ni cerita betul ke tak nie.

SAYA MENYERU SEMUA KAUM WANITA UTK MEMBANTU KAWAN AWAK NIE.

1. try search isteri kwn boyfriend aw ni punye account fb/twitter or ape2 je
2. fwd artikel ni kpd isteri die dengan bukti

SERIUOSLY. SAYE SAKIT HATI BACA. INGAT DIE LELAKI DIE BOLEH BUAT SESUKE HATI. 8 TAHUN BEB!! bukan 8 hari. saya bukan nak meruntuhkan rumahtangga orang, tapi apa yg dibuat oleh sisuami merangkap boyfren kawan aw ni AMAT JAHAT.

we have to help her.

(tanduk syaitan sy keluar)
saya bukan nak tolong mereka agar kahwin, saya nak merosakkan rumahtangga sang suami kerana mempermainkan perasan hati seorang wanita selama 8tahun. sy nak die bercerai atas dasar isteri die tak boleh terima sang suami yang mempunyai perempuan simpanan dlm diam sedangkan sang isteri cinta sang suami separuh mati.

-komen emo dihari selasa selepas lunch-
senorita25 berkata…
Cam syelakenye lelaki ini..pernah terjumpak jugak orang macam ni..tapi Allah tu Maha Adil, last2 terkantoi sendiri..and isteri yang bekerjaya n ada duit sendiri xlapar pon laki camni..so babai je la..xpuas nak menggatal..sayang bini tapi gatal kat luar jugak WTF
fatin syahirah :) berkata…
eff. dasar jantan tak berapa nak berguna. macam ni lah jadinya. ptuihh
hangat hati baca berkata…
nak je aku lempang pempuan ni. bagi dia sedor diri sikit yg mamat ni laki orang.

laki ni pun satu. nak makan pelempang seliang. gua hangin nih! jangan sampai gua lempang laptop gua!

isk. semoge Allah tunjukkan jalan dan bagi kesedaran kat pempuan ni. semoge ade lelaki lain yg datang menggembirakan dia, bimbing dia.

kalau pecah tembelang laki tu, dua-dua pempuan pun hancur hati. yg minah tu frust menonggeng, yg bini dia pun same frust sebab rasa dikhianati.

kuwang ajor punya lelaki.
FARA berkata…
heishhh , ape nak jadi la manusia sekarang neh . berbuih dah mulut si writer nasihatkan kawan nye tuh , tapi dia susah nak terima .

Miracle yang laki tuh tunggu mungkin dia nak sampai Tuhan tunjukkan kat anak bini dia ape yang dia buat belakang dorang kot .
mimmie berkata…
apa akan jadi kalo wife laki tu tau ek....ermm..
mimmie berkata…
apa akan jadi kalo wife laki tu tau ek....ermm..
|| A r a W a n i || berkata…
Buih pun boleh habis bila dh smpai lapan tahon asik nasihat mmber mcm ni..

Hailah~
TUHAN, tolong tunjuk jalan yang terbaik untuk watak yang terlibat.

TUHAN, tolong jauhkan aku, kaum keluarga ku, sahabat sahabatku, saudar saudaraku yang lainnya dri melakukan khilaf yang sma.

Amin.

Agaknya apa perasaan babi bila mereka diBABItkn sma dengan masalah yang derang xterlibat pun. Kesian.
aszhanie berkata…
huuuhhh so damn ok!!x tau la nk ckp kesian ke kat ur frenz or nk ckp die tu so stupid ke..life so complicated...lebih2 lg bile mlibatkan ht n prsaan....seseorg kne buke mate ur frenz tu...
8thn beb..bkn tempoh yg sngkat....
cinta mmg mmbutakan mata hati die....bkn semua prcntaan berakhir ngan prkahwinan....kdg2 kite kne berkorban wpon bnda tu mnyakitkan....
Tanpa Nama berkata…
babi gileeeee aaaaaaaa..siyes babi!!
Flying Fish berkata…
babi la aku pon ikut emosi baca entri ni T_____T

boyssss~~~
Tanpa Nama berkata…
aku ada kwn yg mcm ni..tp aku xsalahkan lelaki.. aku salahkan membe aku yg gurl ni.. sepanjang aku kenal dia dah 4 5 laki org dia kapel.. aku pun xtau ngape dia berkenan sgt dgn laki org. bf dia yg bujang pon dia tggal..
Faaein Talip Roy berkata…
mohonlah dijauhkan dari hal2 macam ni.. kawan awak.. moga dia banyak2kan berdoa pada Allah.. mohon petunjuk..lagi pun baik ikut je cakap mak dia.. buat apa tunggu harapan dari seseorang yang belum tentu akan jadi milik dia.. semogalah kawan tu fikirkan seluas-luasnya hal ni..
Tanpa Nama berkata…
Aku tak salahkan perempuan tu kenapa masih setia dengan lelaki tu. Since aku start keje aku banyak kene deal dengan suami orang yang mulut manis.aku faham kenapa banyak perempuan jatuh hati dengan suami orang. Sangat susah nak resist. Lagi lagi bila diorg dah target nak perempuan tu jgk. Pada aku lelaki tu memang tak guna la sebab buat perempuan macam tu. Tamak.
fashionobsession berkata…
Leave the douchebag. Move on. Huh~
terima kasih banyak2 kerana siarkan entry ni... benda macam ni pernah terjadi kat saya, cuma dia tidak terikat dengan ikatan perkahwinan. dalam menjaga hubungan kami, saya sentiasa dipujuk rayu oleh lelaki ni utk terus kekal bersama dia, walaupun dia dh ada steady girlfriend. saya memang sedar diri saya siapa malah pernah minta putus empat kali dengan dia, tp dia tetap datang balik kepada saya dan sanggup merentasi laut china selatan semata-mata ingin bertemu dengan saya. dia malah sanggup dengan hati yang kejam memfitnah girlfriend dia sendiri bahawa perempuan itu sdh rosak "ditebuk tupai", padahal perempuan itu sangat baik. sumpah memang lelaki ni teruk, walaupun dia dianggap sebagai lelaki yang bertanggungjawab dan cukup bagus oleh orang2 sekelilingnya. saya xtahu macam mana seorang lelaki seperti ni boleh tergamak buat fitnah dan siap bersumpah dengan segala kata2nya. namun tuhan maha adil, memberi petunjuk kepada saya utk berhenti daripada meneruskan hubungan kami. kepada lelaki-lelaki di luar sana, tolong jangan permainkan hati dan perasaan kami. kalo dh berpunya tu dan ternyata dialah satu2nya buat kamu, tolong segera berkahwin dan hidup sebagai suami isteri yang sah di bawah keredhaan Allah...jangan hanya kerana nafsu, kamu sanggup bermain api dan mempergunakan perasaan perempuan lain untuk melunaskan nafsu kamu. jangan sesekali lupa kepada qada' dan qadar....jangan sesekali memandang remeh dengan hukum karma, kerana doa orang2 teraniayai pasti akan dimakbulkan oleh tuhan.
Adib berkata…
ouh..aku igt aku jek kenal dgn babi...rupanye ada lg org lain kenal dgn babi..lg teruk pulak tu..
Tanpa Nama berkata…
Lelaki memang tamak.. itu memang sifat azali mereka..
Kc Kasedah berkata…
Bagi aku, ada baiknya perempuan itu angkat kaki aje drpd masih lagi menagih cinta suami orang. well, lelaki kan mmg terkenal dgn mulut manisnya, walaupun single, kawen dan beranak pinak pun, kalau dah suka tetap suka. sengaja nak cari pasal *okay tak semua laki camnie la*

8 tahun, bukan tempoh kejap-kejap. lama kot! apa lagi yea boleh membuktikan kat lelaki tu? aku tak faham keajaiban apa yg laki tu tunggu? mungkin dia nak tunggu sampai bini dia tahu dan segalanya da musnah, dan dia boleh re-build dgn perempuan neh. mungkin. hmm.

Salah seorang kena mengalah la. ini soal masa depan lagi da. bukan lagi soal hati dan perasaan. hmm.
Tanpa Nama berkata…
Apak iyeee!! 8 tahun, masa yg sangat lama, adn patutnya, perempuan tu, patut sedar apa yang dia dah hadap, apa yang dah jadi.

Tapi, dalam hal macam nii, kita kena fikir diri sendiri kita dulu -- sebagai perempuan. Kan tk manis bila jadi macam keadaan skrg?

Nama buruk, family kita, kita dll. Lelaki tu, tak sedar dek untung. Dah bahagia, nak bahagia lagi. Tuhan tu kan adil. Dia nak semua orang bahagia. Kesian kat perempuan tu. Seksa dalam hati dia, menanggung derita si lelaki.

Pd pandangan aku, perempuan itu harus back off dari si lelaki tu. Masing2, bwk diri masing2. Kena laa ade give and take. Susah kalau macam ni, sampai bila? Perempuan tu kena sedar, sampai bila hubungan dia dgn lelaki tu? Kalau lelaki tu keep on tangguhkan semua menda baik.

P/S :
Kalau lelaki tu boleh tanggung sekali dua, dan dpt kebenaran bini yg 1st, proceed. Carilah bahagia tu. Tapi, aku yakin, tk akan mampu bertahan. Berumah tangga dgn bercinta bf gf ni, lain komitmen dia.
Shiela Rahim berkata…
kawan aku yg sorang ni pon sama gak kapel dgn laki kwn dia sendirik...
little.pingu berkata…
kalau lelaki2 yang tak sudah2 gunakan alasan kahwin 4 as sunnah sebagai benteng pertahanan die even in a joke, aku dh rse pathetic gile lelaki tu tapi lelaki ini (or should we say sissy) lagi low dari lelaki2 kahwin-4-sunnah-nabi..

he is such a coward..why? sebab tak nak kesalahan rumah tangga die porak peranda due to his affair with another women, sebab tu die tunggu the so-called "miracle"..he doesn't want to be blamed..so if the "miracle" happen, at least die trlepas dari tuduhan main kayu tiga..

lame..loser..dick..coward..sissy..(sila la tambah sendiri ape-ape gelaran mengikut darjah kebencian anda pada lelaki ini)..

p/s: where's the guys? nape takde yang nak komen? what say u guys?
Tanpa Nama berkata…
hmm thoughtful indeed..

but camne lak ngan pmpuan yg da de bf tp still bole jatuh cinta kat lelaki lain? lets keep it to bf/gf relationship.. what does this imply?
aza yunalis berkata…
lelaki mcm nie x layak nk berumah tangga...

miracle kepale kau... tolong... miracle tak kan terjadi kalau kau tak berusaha...

kalau ak jumpe lelaki mcm nie buat kat membe ak... ak kasi penerajang satu kali...

dan ofkos la membe ak nie kne skali... 8 tahon babe... 8 bln pon dh lame...

mcm mne la dia hidop agaknye... kesian dkat bini dia yg tak tau yg laki kesayangan dia maen kayu 3... 8 tahon tu... bkn sekejap....

TOLONG LA SEDAR!!!
miss lily berkata…
semoga wanita itu diberi petunjuk olehnya, dah dia perlu kuatkan hatinya utk meneruskan kehidupan, kesian wanita yg bergelar isteri kepada wanita itu kerana tidak mengetahui siapa lelaki itu sebenarnya dan tahniah kepada lelaki itu kerana berjaya menyembunyikan semua perbuatannya, tetapi miracle apa yg dicari?terkantoi dgn perbuatan sendiri?masa tuh masih bahagiakan walaupun isteri mampu melahirkan kata maaf dimulut dan meneruskan perkahwinan atas dasar kasihan kepada anak2?dan masih mampukan wanita bergelar gf itu utk meneruskan kehidupan setelah dipermainkan perasaannya selama bertahun2?fikir-fikirkanlah....
Tanpa Nama berkata…
sokong! nk salahkn salah sorang pun xblh. dlm hal ni dua-dua la slh. sbb merelakn dri dicintai. perh kemain. kahkahkah tp itu la lelaki pun satu dh tau pmpn ni jns ske berharap jgn la bg harapan kat pmpn. tahu tak yg pmpn ni suka bila lelaki caring pasal dia. babi btul la. geram gila.
Huda Luna berkata…
in first place masa awal awal diorang kapel perempuan tu tau tak die tu lelaki orang?

kalau die tau. mksd nye die salah. then bila dia tau dia patut blah bkn duk dgn laki tu smpai 8 thn

then kalau dh nekad nak putus. putus je la. lantak ah nak merayu ke ape laki tu.

haihh.
selipar biru berkata…
ni betul2 babi.
kalau dah tak mampu nak jaga dgn serius, sila lah lepaskan perempuan tu celaka.

memang aku mnyirap btol
nourabel berkata…
fuck!!!!! aku benci jantan mcm ni..
sbb aku pnh kenal ngan jantan mcm ni.
even die bkn laki org,, die ckp bia 1 dunia tahu die ngan pompuan len, tp kat hati die ttp ade aku.. nak aku still ngan die forever.. wtf!!!

pndgn aku, bek ko blah je..angkt kaki..
x guna buang masa ko..
move on la! ko layak dpt laki yg lg baek..
Ibu Ammar berkata…
perbuatan lelaki yg tahap syial syelaka vavi. selfish tahap gaban.

kawan ang tu please ah blah dari laki camni.. please ah. jangan stay dengan laki camni. PLEASE.
Tanpa Nama berkata…
please lah. aku ni couple almost 5 years dgn boyfriend pon rasa lame gile, apetah lagi 8 years??? aku even dah penat nak couple lame2, kalau boleh, before cecah 7 tahun couple dah nak langsung dah. tunggu habis belajar je ni. 8 tahun weh. 8 TAHUN! go get married with someone else lah dear. unless you have lost something valuable to him, then you should force him to get married!
Unknown berkata…
kena ada someone lain yg lagi hensem plus kaya plus baik pendek kata semua benda plus lg dr laki org 2 pikat that girl kot..then baru dia xpndg laki org 2 dh...
hehehe.. :))
nurulnadiaroslan berkata…
haish, mintak2 benda camni tak jadi kat aku. huk3
sohai_loser berkata…
awesome !!! mmg puas sgt2 aku membaca ..
mushroom berkata…
woooo... that is very the babi.. yeah! memang jantan xde telor.. esh, ngek tol lah jantan tuh.. meh aku bunuh dia.. sial la (maaf, sy geram)
qalam_timur berkata…
pandangan saya pulak..

kawan sedari itu yg perlu diberikan kesedaran,bukan babi atau lelaki tersebut.....Kawan sedari ada hak dan fikiran untuk menentukan hala tuju masa depan dia dalam sebuah hunbungan yg tiada kesudahan.Lelaki itu jatuh level no 2 dan babi out of list.

terima kasih.
linda berkata…
Apa kata miracle tu cik g lapor kat bini die..
miracle jugak kan? soo ade la kesedaran diri laki tu..

Kesian kat bini die.. mungkin ada yang lebih bagus menanti bini jantan tu .. huhu
nida tecit berkata…
yup. he's being cruel. plis leave him. tp ckp mmg senang. bukan kite yg alami. kembali kepada fakta; perempuan kalu da sayang bwt ape pon boleh. tolong lah hargai kami2 ni wahai lelakii! benci! kenape aku perlu syg lelaki? emo lak kan. ehem. alhamdulillah aku masih straight.
Vicc berkata…
alahai babi.. kau jak yg salah kan.. :)
kesian dgn bini and anak2 dia.. kalau dorang tau mesti dorang sgt kecewa.

Catatan popular daripada blog ini

Cara Memikat Amoi (Jika Kau Seorang Lelaki Melayu)

Lelaki Suka Pandang Tetek Perempuan?

pengalaman bercinta dengan lelaki melayu.