Jejaka Perasan

Gua sangat yakin perkataan "perasan" ni mesti orang selalu guna. Kalau lu tak pernah guna mesti lu ni tergolong dalam spesies baik,pergi umrah pun dah dua tiga kali. Tapi apa yang menyebabkan kita dicop oleh orang lain sebagai perasan? Pernah fikir tak? Pernah perasan tak? Untuk entri kali ni,gua akan cerita bagaimana seorang lelaki itu boleh menjadi jejaka perasan.

Bila lu tengok semua makwe yang cantik,semuanya lu nak ngorat,semuanya lu nak poke dalam fesbuk,semuanya lu nak like status fesbuk dia,semuanya lu nak chat dengan dia dan akan mulakan perbualan dengan cara paling hambar sekali macam,"hai,u buat apa tu?" sambil kasi smiley bajet comel. Cilake,Johnny Depp pun tak buat perangai macam ni tahu? Lu bajet lu hensem sangat? Perasan!

Bila lu berjalan kat mana-mana dan ada makwe tengok lu,lu mula berkelakuan gila. Betul-betulkan rambut,betul-betulkan kolar baju,kalau ada cermin tengok cermin dan lu akan approach terus makwe tu. Eh,macam tu ke eja approach? Ahh,pergi meninggallah dengan ejaan. Apa lu bajet semua makwe yang tengok lu tu suka lu? Dia tengok sebab lu jalan kemain mendada serupa ayam jantan,bukannya sebab dia tertarik kat lu. Perasan!

Bila lu berbual dengan mana-mana makwe,semua topik lu sapu. Semua benda lu paling terer. Semua benda lu paling power. Orang cerita pasal Jerantut,lu sembang pasal France. Orang cerita pasal Myvi,lu cerita pasal Lamborghini. Orang cerita orang dapat ikan 3 kilo,lu cerita pasal lu dapat ikan 30 kilo. Kalau power sangat,pergi masuk Who Want To Be A Millionaire la,sembang dengan makwe bukan boleh dapat duit. Perasan!

Lelaki perasan ni mudah dikesan kat tempat-tempat yang ada ramai makwe,kalau dia blogger dia pergi gathering blogger,kalau dia syaitan twitter dia pergi twtup,kalau dia orang kerja kerajaan dia akan pergi Family Day. Kalau lelaki lain lepak dengan lelaki lain kat event tu,lelaki jenis ni lebih banyak melepak dengan makwe-makwe dan sibuk bercerita pasal diri dia. Apa lu ingat kisah diri lu tu happening sangat sampai semua makwe nak beri perhatian kat lu? Perasan!

Ok,gua syak baik gua hentikan kriteria-kriteria lelaki perasan ni sebelum ada yang terkena pada diri gua. Tapi gua bukan perasan,gua ultra konfiden!kahkahkah!!Gua akhiri entri ni dengan sebuah lagu yang paling sesuai buat semua jejaka perasan di luar sana dengan ucapan,kalau lu rasa lu kacak,akan ada seribu kali orang yang lagi kacak dari lu,kalau lu rasa lu hebat,akan ada seribu kali orang yang lagi hebat dari lu,jadi diri sendiri dan lu akan jadi satu-satunya lelaki seperti itu.





Ulasan

Unknown berkata…
Bahaha.
Epik siot lagu lu! Kahkahah.
Bak dagu sikekk!

Eh jangan nak perasan gua suka dagu lu je.
Kikkikiii
Sasuke berkata…
Ah~aku tak kira aku nak perasan jugak,walaupun makcik jiran aku tegur aku ni rajin basuh motor,LOLLL
maksurozana berkata…
bab ultra konfiden tu gua memang setuju dengan lu leplep. lu memang.. memang... memang!
IM TYPING berkata…
jalan kemain mendada serupa ayam jantan ! HAHAHAHAHA. Aku ada kawan sorang macam tu, sangat tertarik utk tengok dia jalan mendada. mcm wtf :D
atien rashidi berkata…
yaawww gua bace entry nie sambil dgr lagu tu . membuat kan semangat gua pon ikot rentak .. lalala
izuddinrahim berkata…
perasan imam muda boleh tak? kahkahkah
annur kardashian berkata…
lagu yang lu tujukan tu sangat membuatkan gua nak menari-nari. HAHAHA
Atiqah Wadiah berkata…
x suka laki yg bila kita tgk dia,sebok duk betol2 kan rambut,baju bagai..bajet machooo~huhu
Akim Iqbal berkata…
hahahaha, leplep rupanya
ErnieFaizal Siti berkata…
hahaha...OMG!!memang perasan... :D
Yuyu Ali berkata…
gua rasa ari ni ari ahad 18 arbln tp knp entry lu ari senin 19 punya..pitam gua pikir.
AsyieqiN Rkey berkata…
like la leplep.....sape ckp pasal pasan imam mude tadik?yg tu pon like juge...>.<
fatin syahirah :) berkata…
lu lupa lagi satu leplep.

up status kencang kencang kat terfaktab biar ramai girls datang comment and like. huahuahuaa
Pa'tam berkata…
nice post. dah klik nuff awak. mohon share.
ciri2 tue mmg tepat sekali..thumbs up, mmg terbaiklah entry dia..(^___^)

~fuhh 1st time dgr lagu tue..huhuhu..
little.pingu berkata…
benci mr.know-it-all..igt die tu ensiklopedia bergerak ke ape..pastu salah plak tu kasi info..bile org ckp salah kemain tak ngaku lg..haih..
nohfee berkata…
wahhh.. lagu mantoppp. hhahaa
Ibu Ammar berkata…
lelaki perasan boleh bla
abstract motion berkata…
Bhahaha! Lawak la sial entry ni! Tersenyum aku baca spnjg entry. Hahaha!

Catatan popular daripada blog ini

Cara Memikat Amoi (Jika Kau Seorang Lelaki Melayu)

Lelaki Suka Pandang Tetek Perempuan?

pengalaman bercinta dengan lelaki melayu.