Cara Mudah Bila Baru Putus Cinta

Assalamualaikum


Hello gadis-gadis yang kena dump sekalian. Whats up? Menangis lagi? Olololo.

Pada hari yang indah nan mulia ini. Abang K dengan rajin dan baik hatinya ingin menolong kaum-kaum lemah perempuan sekalian memulihkan hati nan luka tersebut. Mana tak nya, Abang K kesian tengok korang asyik kena dump je kan? Dengan itu, Abang K mewakili semua Dumpers di seluruh dunia, memohon maaf andai kata anda semua terasa dan merana di atas pen-dumpian tersebut. Dan lagi-lagi maaf jikalau anda semua di dump even anda semua dah setia gila kat boyfriend(s), husband and skandal(s) anda sekalian.

Sebenarnya, sebelum ini dah banyak sangat Abang K terima pertanyaan perihal per-dumpian dan Tips Untuk Survive Bila Putus Cinta termasuk Tips Lupakan Boyfriend / Girlfriend / kekasih. Tetapi entah macam mana, baru sekarang Abang K terasa nak buat tips ini. Biasalah, sebagai lelaki sejati, mana bisa tengok gadis bersedih lelama ye tak?

So girls yang wangi sekalian. Apa yang perlu korang buat bila dah kena dump oleh seseorang yang korang gila-gila sayang?

Cry.
First thing first, CRY. If you really love him and you cant forget him and you really want to cry then cry. Cry out loud. Get yourself a room, bathtub and whatsoever and cry. Cry memang tak boleh selesaikan masalah. Korang menangis macam mana sekali pun, boyfriend korang tetap in love dengan gadis lentik di tempat kerja dia. Korang nangis keluar air mata darah macam mana sekali pun, suami korang tetap bermanja-manja dengan janda anak lapan di kampung sebelah. So yes, menangis tak boleh selesaikan masalah TETAPI, memangis boleh membuatkan korang sedikit lega.

Why the hell in earth menangis boleh buat korang berasa lega? Well, if I not mistaken, kandungan dalam air mata adalah Manganese which is satu bahan yang boleh kasi efek kat kita punya mood. Which is, akan meningkatkan ketenangan dalam diri kita. Sebab tu lah menangis tu bagus tau.   


Cakap pasal menangis, aku ada sedikit tips untuk korang yang kekurangan kasih sayang lelaki ni. Ya, tips dia adalah perihal menarik lelaki handsome untuk terpikat kat korang. Macam mana? Senang je which is menangis di public. For example, korang cari la pelusuk or penjuru di dalam semua mall, then korang menangis lah comel-comel kat situ. Aku bet, nanti sure akan ada jejaka yang gentleman yang datang sambil menguhulurkan sapu tangan sambil bertanya "Awak perlukan bahu untuk lean on?".  Tapi kalau tak ada juga lelaki yang hulur sapu tangan kat korang, then tu maksudnya korang tak cukup comel dan tak cukup cantik lah. Oh oh, lupa nak bagi tahu. Ni tips untuk gadis cantik dan comel sahaja. Hihi.

Delete all of social networks and contacts.
Yaaa. Dunia dah maju. Siapa lagi yang tak ada account social network ye? Eh ada lagi ke makhluk yang tak ada social networks? Ada? Bullshit. And, aku bet yang kat social network tu sure banyak gila kenagan manis zaman cinta korang tengah mekar dulu kan? Yesss, di Facebook misalnya, sure korang pernah bermanja-manja kan? Share itu, share ini. Then bila ada stalker pandang, buat-buat like dan sebagainya. After all sure akan rasa suwit kan? Lagi-lagi sweet bila setiap hari, si ex asyik kasi quote ayat-ayat manis dan lagu jiwang kat wall Facebook korang. Somehow korang mesti akan rasa cair dengan kenangan ni kan?

But don't! Don't cair! You want to forget him, then you need to be strong, girl. And a strong girl akan boleh block Facebook dan delete nombor orang yang dia sayang. And korang mesti tertanya-tanya

"Apasal pulak nak kena delete and block Facebook, Twitter dan nombor phone dia?"

Well, the answer for this stupid question is easy which is, you still in love with him but he is not. Which is you bertepuk sebelah tangan which is not good. Which is why not good? Which is because you gonna be a stalker. Which is you gonna stalk him. Which is you gonna stalk his Facebook and when you find out yang dia tengah bermanja-manja dengan kawan baik korang, korang akan rasa seperti belakang badan korang ditusuk dengan benda tajam. Dan korang tahu kan penghujung cerita ni? Yeah, korang akan menangis again di dalam mall dan tak akan ada jejaka gentleman datang untuk hulur sapu tangan sebab korang tak cukup comel.

Motivasikan diri korang untuk move on. - Don't cry depan dia.
This tips adalah about to make you forget him. Bukan dapatkan dia balik dengan simpaty yang membuatkan korang nampak macam hopeless pathetic girl. So, bila korang dah kena dump tu, korang nak merayu-rayu lagi buat apa. Dah orang tak suka, nak buat macam mana.


So, andai kata dah 5 bulan that boy tinggalkan korang, korang jangan la buat muka sedih dan mengharap simpati bila korang berjumpa dengan dia semula. Buat seolah-olah dia tak penting bagi korang. Contohnya, ex korang adalah budak sama kelas dengan korang semasa sekolah menangah. And then, dia akan datang masa reunion pada minggu hadapan. Tapi korang takut untuk pergi sebab korang tahu korang still sayangkan dia. Korang takut yang korang akan menangis bila korang nampak dia. But don't! Cari la mana-mana lelaki yang tough, handsome dan ada kereta untuk dipergunakan. Ajak dia pergi ke reunion and tunjukkan yang korang happy tanpa ex korang.

Tapi kan, aku ada satu taktik jahat khas untuk kaum perempuan. Andaikata la reunion tu dibuat kat shopping mall or tempat-tempat public dan ex korang yang dump korang tu ada kat situ, korang boleh laju-laju pergi kat dia dan sepak celah kangkang dia. Jangan risau, bila seorang perempuan tampar or pukul lelaki di khalayak ramai sambil buat muka sedih, sure orang sekeliling akan anggap yang si lelaki tu dah curang. Thus, korang boleh walk away dengan tersenyum riang. Nice kan? Nice kan? Yaa, I know I'm good.

Buang semua barang-barang dia yang boleh mendatangkan kenangan.
Burn baby burnnnn. Come on, dia dah dump kau. Kau nak simpan barang dia buat apa lagi? Dia ada bagi kau emas dan permata? Jual and then hasil jualan tu korang boleh buat bershopping. Dia pernah bagi baju kat korang? Koyak-koyakkan dan buat tempat alas kaki serta kain buruk. Dia pernah bagi korang bebear? Print out gambar ex korang besar-besar dan tampal gambar tu kat atas muka bebear tu dan jadikan bear tu sebagai punching bag. See? Life is easy. Don't make it complex.

Kalau korang betul-betul nak lupakan si dia dan move on, then korang patut buang semua barang dia. Buang semua kenangan manis kau dan aku bersama si dia. Buang semua. Jangan tinggalkan satu pun. Sebab benda-benda yang diberi oleh ex ni somehow sure akan mengingatkan korang kat dia dan kat kenangan korang. Bila korang ingat kat kenangan korang, surely lah korang susah nak move on.

Don't fall in love with good memories. Fall in love for the better future.

Don’t be lonely - Enjoy your damn life.
Buat benda-benda yang korang tak boleh buat semasa bersama dengan ex korang. Tonton cerita korea misalnya. Yeah, always distract your mind. Dont let your mind think about him. This world is fun. Ianya dipenuhi dengan benda-benda lara dan yang melalaikan. So, go for it. Shopping mall is everywhere. Gay clubs too.


You know girls, you should lepak-lepak kat gay clubs kat Malaysia ni. Aku ada seorang kawan lelaki ni. Dia belajar kat UniKL Micet kalau tak silap aku. Nama dia Sinclair Wong (Bukan nama sebenar. Nama sebenar adalah Habibullah Abdul Rais - Add him Facebook please). Dia ni suka gila lepak kat Gay Club. Bagi dia, Gay Clubs adalah rumah pertama dia. Rumah kedua dia adalah di Kedah. Dia bagi tahu aku yang masa dia lepak-lepak kat Gay Club, dia jumpa banyak perempuan tulen. Perempuan perempuan tu kata, lepak kat gay club ni bagus sebab sure tak akan ada lelaki yang nak tackle dan kacau perempuan. Dan yang bestnya, perempuan ni rasa safe je bila lepak-lepak dengan gay. Dengan kata lain, kalau ada lelaki tegur perempuan kat Gay Club, itu maksudnya lelaki tu nak berkawan dengan perempuan tu tanpa sebarang agenda. Nice kan? Ingat senang ke nak cari lelaki yang nak berkawan rapat dengan korang tanpa ada romantic feeling? Susah beb.

Play Dota.
Korang tahu tak apa yang lelaki akan buat bila putus cinta? Ya, play Dota. Nuff said.

You are single, then go mingle.
Kalau dulu, korang asyik ber YM dengan pakwe korang je. Pagi petang siang malam, mesti YM. Kalau tak YM, Skype. Kalau tak Skype, BBM. Kalau tak BBM, main webcam sambil londehkan baju. Tapi itu dulu. Itu dengan pak we korang kan? Alaaa, aku tau lah. Korang kan perempuan. Mesti suka suruh boyfriend korang londehkan baju nak tengok six packs kan kan kan? Tapi sekarang ni pakwe korang dah dump korang. Dia dah tak sayang korang dah. Dia tengok muka korang pun dah naik menyampah. So, there is no reason untuk korang main webcam sambil main londeh-londeh baju dah kan?


But, ianya adalah satu good reason untuk korang luaskan social circle korang. Get known. Join aktiviti kerakyatan. Buat tweetup ke, Facebook gathering ke apa ke. Flirt dengan jejaka sixpacks ke. Buat je apa-apa aktiviti sosial yang korang tak boleh buat masa tengah in relationship dulu. Be a creazy girl. Buat girls out and buat benda-benda gila serta tak masuk akal. Mana la tau kot-kot masa korang tengah buat aktiviti gila tu, ada bekas Imam Muda or Ustaz Don nampak korang and dia rasa korang perlukan pembimbing ke jalan yang benar. And then, siapa lagi yang nak mimbing korang kalau bukan dia ye tak. Tup-tup dia datang rumah korang nak meminang korang. Kan happy ending tu? 

Tapi cerita pasal Imam Muda dan Ustaz Don ni berlaku dalam blog aku je lah. Kat realiti jangan harap la boleh berlaku. Apa korang ingat Imam Muda dan Ustaz Don nak ke kahwin dengan perempuan yang gila sebab baru putus cinta? Please.

**************

Well, even korang setia macam mana sekali pun, lelaki mungkin akan dump korang semua. Biasalah, lelaki kan kaum penyayang. Kasih sayang dieorang terlampau banyak untuk dicurahkan kepada seorang gadis. Je.

And, don't hate boys please. Dont make it as "Semua lelaki sama je" sebab korang tak jumpa lagi dengan semua lelaki lebih-lebih lagi lelaki yang lahir pada 1990, baik, setia dan berasal dari Kuantan Darul Iman ni. Well, aku dengar, orang Kuantan semua setia-setia orangnya.

Hope aku boleh apply semua benda ni kalau aku kena dump. *Nangis* 



Ulasan

e4ezzati berkata…
hahahaha. nasihat yg berguna tapi ayat yang menusuk kalbu !
Unknown berkata…
terbaiikk hehehe :)
suka input berguna mcm neh !
Ibu Ammar berkata…
tak semua tips ni perlu dipraktikkan. terpulang pada individu tu sendiri.

tapi ni tips2 macam seswai untuk org yg cinta mati kat bf.. so next time, jgn cinta2 sangat.
awan[is]cloud berkata…
part nanges tu mmg btol. non-stop ak nanges lpas break even aku yang mntak break.tapi nanges je x guna.last2,ak amek air smayang dan mengadu kepda-Nya. barulah ilang perasaan srabut tu..
Tanpa Nama berkata…
yup2!!!
Org kOntan setia beb......cun plak 2...kikikiki....
*ok perasan
-MISSJA-
ZeBentPenzel berkata…
I have seen a decapitated 4-foot long teddy bear on the side of the road, by the faculty entrance.

It was left there for at least 2 weeks.

I wonder what happened.
ZeBentPenzel berkata…
Also,

why is your friend hanging out in gay clubs?

TROLOLOL
ekabukanmakcikkau. berkata…
Jadah apa aku tengok gay tu lebih 3 kali?
Tanpa Nama berkata…
haha...nais one mr.k!!
ceklala berkata…
terbaek!best artivle 4 me :) eh org kuantan jgk?bleh la blk kg same nnti hehehe
missina berkata…
dah apply sume ni,,happy mcm biasa,,tp kene move on cr pakwe yg takkan dump kite tu yg susah,,huhu,,kitaran hidup ni akan berulang,,cumanya jgn putus asa mencari,,
Tanpa Nama berkata…
admin, harap boleh tukar font?? kita tak boleh baca yang color kuning tu lah.
Syafiq Azmi berkata…
yeahhhh...DOTA...mmg best main tyme bercinta,gaduh dan putus...D.O.T.A
Dunia Orang Tanpa Awek...HEHEHE
gugurl.. berkata…
huh yela tu org kuantan setia kan...
org kuantan la yg dump aku.
penat2 je setia ngn die
cik ETTY berkata…
terbaekkk lah abg K (:
Tanpa Nama berkata…
terbaek,pling terbaek sal club gay 2..hahaha
Admin berkata…
Jujur Iklas Cinta :)
Care Tuh Insyallah Smpai Ke Akhir Hayat

VideoTerkini : Video: Kartun Kak Limah
Saidatul M. berkata…
Hahaha, asyik gelak je baca ni. Terima kasih atas semua nasihat ni. Hilang semua sedih ^_^
Tanpa Nama berkata…
dah cari habibullah abdul rais tu. tak jumpa pun cis ;(
Tanpa Nama berkata…
kalo sume tips kt ats ni x bkesan,
pkai je tips aq ni..
Minum je asid sbotol,
gerenti dh x ingt dh kt ex...
Pastu pndai2 la jwb kt nurakha 6t..
Hafiz Baharson berkata…
tiga hari straight main dota tanpa henti lepas kena dump,
feels so much better after that....
tp bukan straight sgt,
just gilir2 dgn snooker....

dan kawan2 di sekeliling boleh membantu, ajaklah diaorg teman buat apa2....terpaksa belanja pun takpelah
Ieda for short. berkata…
haha, Kuantan tuh dekat Pahang. Pahang Darul Makmur laa Mr.K :D
FarahPingu berkata…
mula2 naif > baik pijak semut tak mati > tiba2 berubah > then at last, he dumped me.

Fine! Fine! Fine!
Tanpa Nama berkata…
ntah la.. sy bkn kne dumb..cuma i cm saket je hati ngan my ex..tp i still nk dia dlm idup i..kite masing2 ade perasaan nk bersama.. tp dia slaloo wat cm dia sgt hot so dia x kisah laa i ni dok tggu dia cm org gile..umur dh nk lanjut.. arghh...i rase i xtau pe yg i nk ckp.. tp i rase i terlampau tunduk pada dia sbb i terlampau sygkan dia..huh..
syazrinakuya berkata…
terbaik, btw. org yg lahir umur 1990 memang baik semua, hahaha

Catatan popular daripada blog ini

Cara Memikat Amoi (Jika Kau Seorang Lelaki Melayu)

Lelaki Suka Pandang Tetek Perempuan?

pengalaman bercinta dengan lelaki melayu.