11 November 2011

Terimalah kasih gua ini apa adanya.

Rasanya semua sudah sedia maklum tentang hasrat gua untuk mengundurkan diri ataupun berehat seketika dari Terfaktab jadi gua rasa kurang molek kalau gua tak up entri dedication ye dak? Jadi lepas entri ni kemungkinan besar lu orang mungkin akan lambat lagi membaca entri gua yang seterusnya atau mungkin tak baca lagi entri dari gua. Tengok,gua banyak guna perkataan mungkin kan? Kalau gua pandai meramal masa depan,gua takkan guna perkataan tu..kehkehkeh.

Sebelum gua teruskan pasal dedication atau sesi penghargaan gua,izinkan gua sentuh sedikit pasal isu seksualiti merdeka atau isu gay/lesbian. Gua bukannya seorang homophobia, kawan-kawan gua pun banyak yang datang dari golongan tersebut tapi gua percaya hukum Tuhan bukannya hukum manusia yang boleh diubah macam tu je.

Gua andaikan macam ni,macam mana suatu hari nanti lu orang yang heteroseksual ni tiba-tiba ada orang suruh lu jadi gay/lesbian mesti lu rasa tak puas hati kan? Kalau lu mencuba pun benda tu akan jadi hipokrit dan pura-pura. Percayalah kalau secara semulajadi seorang lelaki tu dilahirkan untuk menyukai lelaki atau seorang makwe tu dilahirkan menyukai makwe ia semua adalah kerana kuasa Tuhan. Susah untuk kita mengubahnya, melainkan perkara macam tu terjadi sebab beberapa faktor. 

Makwe yang kena rogol dengan ayah dan buat dia benci lelaki dan terus mengubah dia menjadi lesbian atau lelaki yang sejak lahir diasuh macam perempuan oleh ibu bapanya,dalam kes ni masih ada peluang untuk mereka berubah. Tapi kalau secara semulajadinya mereka memang begitu,memang susah untuk berubah. Susah tapi tak mustahil dengan kuasa Tuhan.

Jadi untuk golongan macam ni percayalah hanya lu orang sendiri yang mampu mengubahnya. Kalau dah memang begitu naluri lu, gua yakin akan ada tempat yang baik untuk lu kalau lu mampu menahan nafsu di dunia ni. Fikir macam ni je la, Syurga Tuhan tu indah. Kalau lu memang sukakan lelaki dan lu mampu menahan nafsu lu kat dunia, percayalah lu boleh dapat berapa ramai lelaki kat syurga nanti. Bukan ke dalam syurga tu semuanya halal ye dak? 

Dan kalau lu makwe yang sukakan makwe, lu pun mampu dapat bidadari dalam syurga nanti kalau lu boleh menahan diri lu dari buat benda bukan-bukan. Tak payahlah kahwin kalau benda tu cuma menyeksa pasangan lu nanti je. Bersabar dan bertabah, gua yakin akan ada ganjarannya. Tak payahlah bising-bising tuntut hak, gay dan lesbian tu salah di sisi Tuhan kan jadi kalau lu orang semua sibuk tuntut hak kompem ramai yang buat benda salah di sisi Tuhan pun sibuk nak tuntut hak nanti. Tak ke bangang kalau ada perhimpunan perompak menuntut hak nanti?

Ok,gua teruskan dengan sesi penghargaan gua. Kali pertama gua join Terfaktab gua mintak banyak pendapat dari orang, sesuai ke puaka macam gua menulis tentang cinta. Ada yang beri sokongan dan ada yang tidak. Makwe gua masa tu walaupun tak pernah baca Terfaktab dan takkan baca Terfaktab tak pernah halang gua join Terfaktab. Ingat lagi tak entri pertama gua tulis pasal Cursed of Terfaktab? Nampaknya sumpahan tu dah makan diri gua, dari ada makwe sebelum join Terfaktab gua dah takde makwe lepas join Terfaktab. Kahkahkah. Tapi gua tak pernah salahkan Terfaktab atau sesiapa. Gua salahkan diri gua sendiri.

Dengan ini gua nak ucapkan terima kasih pada semua readers Terfaktab,Leplepmania, penulis-penulis Terfaktab yang gua taknak tulis nama diaorang sebab takut termiss nama siapa-siapa dan kawan-kawan gua. Gua nak mintak maaf kalau gua ada tak approve mana-mana readers dekat fesbuk sebab kadang-kadang gua memang bawak karekter sombong dan angkuh dan maaf jugak pada readers yang mintak nasihat tapi gua kasi nasihat merapu. Oh,terima kasih jugak pada Geng pengisak, puaka-puaka Sokerleaks, puaka-puaka MASTAKOK, adik-adik sayam, makwe-makwe khayalan dan ramai lagi yang banyak menyokong penulisan gua. Dalam Terfaktab gua belajar satu perkara, kalau lu rasa rabak macam celaka, ada orang yang lagi rabak dari lu sebenarnya. Jadi tak payahlah nak berlumba siapa paling rabak,bangang sangat bunyinya.

Kalau lu sayang dia serupa nak mati, kalau lu rindu dia setiap hari, kalau lu sayang dia berkati-kati tapi kalau baginya lu tiada erti maknanya lu harus passing perasaan itu ke orang lain kalau lu nak rasa bahagia tu sampai ke hati. Apapun teruskan menyokong Terfaktab, mudah-mudahan dengan sokongan lu orang,kita mampu menakluk dunia dengan cinta bersama-sama.

20 ulasan:

hanaahmad berkata...

:)

fatinshah berkata...

lu series nk blaahh??

Erzarita Scarlet berkata...

gud luck in ur future leplep...^___^

Bella Bell berkata...

ok leplep.. gua akan terus rindu kat lu.. hehe :)

.fullstop. berkata...

ahhhh aku tak dapat trime hakikat hang nak blah! -.-'

thembikai merah berkata...

baru nak start dgn terfaktab ..
hahak .. lu syg sgt terfaktab en?
kalo x takkan nk tgglkan ucapan ..
pape un keputusan .. wish gud luck ..

gracieyna berkata...

gua pun kena curse of terfaktab. dari ada pakwe, lepas baca terfaktab terus takde pakwe. kahkahkah !

Abang Zam berkata...

abg pun otw ke tiada makwe gamaknye
kehkehkeh

Tanpa Nama berkata...

pls pls jangan pergi!

Yuyu Ali berkata...

alef, good luck. moga kau bahagia terus kan hidup.

Eyka berkata...

alaaaaaaaaaa...dah tak best :(

Tanpa Nama berkata...

lep.. aku syg ko lep.. muah! muah! hahahaha

aimie amalina berkata...

kerana terfaktab nya diri di muka bumi ini
begitu ramai yg lupa kerana siapa mereka di bumi ni..

misz aisya berkata...

may God bless you bro leplep!

shuke sgt 1st sentence kat last paragraph tuh!

muzzymuzz berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
muzzymuzz berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
muzzymuzz berkata...

yela lep, tapi aku akan selalu ikut bilamentolmenyala...good luck woi

sweetie berkata...

good luck in your life!
seriously suka sgt baca entry leplep sbb mcm lawak tp ada benarnye :)

hope dpt kembali ke pangkuan Terfaktab...miss u!

khansyaa' al khairiyah mohd ujang berkata...

oh leplep. come back soon weh !

Tanpa Nama berkata...

gua harap gua salah baca ;(