11 November 2011

Of Me And You.


Assalamualaikum. 안녕...

Perasaan aku bercampur baur sungguh saat menaip entri ni. Entah berapa kali aku tules-padam-tules lagi-padam balik pon aku taktau. Mujur tak guna roba (baca: pemadam), kalau tak serius bersepah meja aku dengan habuk pemadam tu. Hukhuk. Terharu sangat kot dah sampai saat untuk tules penghargaan ke orang. Urgh, poyo. =.='

Okay, serius citer perjalanan aku dalam Terfaktab ni sbnanye banyak jugak onak dan duri (cewah ayat) tapi sampai ke saat ni, aku maseh juga gagah bertahan (walaupon hakikatnya banyak kali tersungkur dan enggan bangun). Aku akui aku bukan bermula dengan blogger pemes yang dah ada nama dan tempat di hati pembaca. Aku...adalah...sangat nobody. Nobody tu maksudnya wonder girls (?), okay tipu je. Maksud nobody aku tu aku menules untuk kepuasan sendiri di blog lama yang telah pon aku privatekan sebab mak aku baca. Kahkahkah. Macam lawak tapi serius. Mak aku pembaca setia aku kot. So, sebab mak aku selalu baca dan aku pon macam maken matang (celah mane matang pon aku taktau), so aku amek keputusan drastik untuk memprivatekannya. Untuk berapa lama, aku pon tak sure. Gilo tak istiqamah. Hikhik.

Masa aku maseh menules kat situ, aku taktau sangat pon pasal Terfaktab ni dan kebetulan blog ni baru nak kenal-kenal dunia blogging tapi orang belakang dia sume orang kuat-kuat kot. So, aku bagaikan semut merah yang cuba-cuba bergandingan dengan gajahmada (?). Masa aku dilamar oleh boss untuk menules kat sini, aku jadi macam; "Erk. Kenapa aku? Dah lah aku tengah rabak. Nak citer pasal cinta pulak kan." Bajet masa tu 'Hey hey hey aku tak percaya cinta. Aku tak percaya cinta' (kunun). Tapi aku sedar satu benda. Sbnanye cinta ni ada banyak pecahannya. Bukan cinta semata pada manusia. Jatuh bangun aku, aku kenal banyak pecahan cinta, and for that I thank Allah for giving me that chance.

Aku sedar aku takde peminat. Serius. Aku bukan saje buat ayat poyo bajet sedih dengan harapan akan ada orang datang comfort, "Weh, rilekla. Aku minat ko kot". Tak. Serius aku takde niat cenggitu. Ni ape yang aku rase jauh dari lubuk hati aku yang terdalam. Aku tak penah rase aku femes. Aku tak penah harap aku akan femes. Sebab mungkin aku tak bersedia lagi kot untuk orang add fesbuk aku semata-mata nak tanya, "Awak ni penulis Terfaktab ke?". Aku bukan belagak. Serius. Cuma...aku...belum bersedia. T________T Okay, stop being poyo, please.

So, di kesempatan ni aku just nak ucapkan thanks for bringing me in and never letting me out, boss. Without you, aku takkan dapat experience life like this, takkan dapat tules buku walaupon ciput je, takkan dapat kenal orang yang pelbagai, takkan dapat pape jela yang sewaktu dengannya. Thanks jugak untuk sume skuad Terfaktab. Tanpa kalian yang suka menghalang aku daripada keluar, aku pasti sudah bukan sebahagian daripada kalian skang. Srob srob. Terhatu betei. Aku typo kan? Okay, malas nak tekan backspace. Biakan je boleh tak? Typo tu kan seni. Alasan. Huuu.

Ohh, sekalung penghargaan (ayat buku beb) buat pembaca, pengkritik, pengutuk, pengelike dan yang seangkatan dengannya kerana sentiasa ada di situ tak kesah la ada sebab nak bagi sokongan atau sebaliknya. Aku sangat menghargai kalian. Serius. Sebab tanpa kalian yang meluat dengan aku, aku takkan kenal apa itu haters. Tanpa kalian yang stalk aku (bajet ada orang nak stalk kau kan =.=') aku takkan kenal stalkers. Tanpa kalian yang bagi kata-kata perangsang yang kekadang boleh membuatkan hormon-hormon seksaitmen aku terembes dengan sendirinya, aku pasti tidak akan dapat merapu dengan jayanya.

Untuk setiap insan yang pernah hadir dalam hidup ini dan pernah suatu masa dahulu menjadi inspirasi untuk menules atau yang bakal menjadi inspirasi tersebut, terima kasih aku ucapkan. Sesungguhnya aku adalah insan yang rumit untuk difahami, tapi bukannya mustahil untuk kalian fahami. It's just difficult, not impossible.

Kalau aku tak menulis kat Terfaktab, sepupu-sepupu aku takkan meroyan sebab gambar dorang keluar buku, kawan-kawan aku takkan meroyan sebab aku suka tules pasal dorang, aku jugak sendiri takkan meroyan bila rabak ataupon sedang terjatuh (baca: fall for someone). Eh, bila masa pulak aku reti meroyan kan? Okbai.


Antara kau dan aku, maseh ada penghubung walau tembok pemisah sebesar alam, iaitu kata maaf dan terima kasih. Thanks for being around! I really appreciate it. 
감사합니다. 사랑해요. :)


notanoti: Saje je letak gamba tu konon nak tunjuk betapa gagah dan penyayangnya aku. Mwahahahahah! Ok, geli.

15 ulasan:

.fullstop. berkata...

ohh ohh. tisu sekejap. fuhhh :D

Nur Fatin Nabila Zeeyan berkata...

:)

nurkaloi berkata...

heheh minat ke tak minat
yg penting blog kita
citarasa kita life kita kan kan
ape ade hal hee

Tanpa Nama berkata...

Ak sdg sedih...

Nikiysa2211

reenapple berkata...

cool giler... =)

Eyka berkata...

penyayangnyer dy...keh keh keh :P

stalker hebat ! berkata...

setai la ayt ang. tapi sedih sket.sobsobsob






**chill yaww!!

ZeBentPenzel berkata...

sobsobs

terharu beb membaca.

Boss memang baik.

hidop Karem!

ashikinzulkefli berkata...

kite sukaaa ah ayat last uh :)
HAHAH,
nak share . hikhik

rekbing berkata...

comel la zue. tergoda i. hik!

cis, tersedu pulak

aimie amalina berkata...

setiap kali menulis
jiwa meronta diminta utk disertai bersama..
terfaktab kah? =]

thembikai merah berkata...

cool .. emm .. kak zue ada personal blog ak? hahak (sory , saya baru ag) soo xtau .. hahak sory tnye

Elise Sallehudin berkata...

aku suke ko doe..:)..nasib aku pompuan..aceceh..really i adore u laa beb..each entry sempoi ja..mak suke ok!

bukan penggoda berkata...

erk. jgnla pgl zue. pelik. mwahahahahaha.

hai awak-awak sume! love uols~ ok, geli. hikhik.

uyuyaida berkata...

awak da goda saya utk nanges . huwaaa !