1 Julai 2011

perempuan jalang


biar apa pun rupa senyum kita
percayalah senyum itu sesuatu
yang cukup-cukup membahagiakan
apatah lagi senyum sinis
tanda kita menang
[gambar: ihsan google]


perempuan itu senyum. menyenget senyumnya. senyum sinis. senyum mengejek. betapa dunia terlalu banyak mengajar dia menjadi jalang. bukan menjadi jalang kepada lelaki-lelaki bernafsu sebuas kuda. malah perempuan itu menjalangi jiwa dan hati-hati lelaki. jujur-tulus mereka dia tidak peduli. dia puas. gembira. malah seronok menjalangi perasaan-perasaan mereka. biar disebar virus-virus yang membawa mati. biar terbunuh jiwa-jiwa mereka. biar mati.

keperawanannya telah dirobek kejam.

hati dan jiwanya sudah tidak perawan lagi. betapa dia sudah sering ternoda, lalu menangis... kecewa. hatinya sudah terlalu tenat, bahkan hampir kepada mati. tapi.. tapi dia tidak mahu mati. dia benar-benar tidak mahu. dia bingkas bangun, berdiri, menjadi perempuan yang baru.

perempuan jalang, menjalangi setiap jiwa yang mampir.

sekali lagi.. dia menyungging senyum puas.

hey ! aku perempuan jalang !

notajarilentiklentik: dikopipes dari Aku Bukan Kamu


9 ulasan:

Halusinasi berkata...

nice one^^

SangDaraPujangga berkata...

revenge!

Tanpa Nama berkata...

bukan jalang calang-calang

Hayati Hamzah berkata...

kenapa tak dari awl jadi perempuan jalang ?!!

Tea berkata...

eh, xnak jalang2. memalukan je. -..-

ayue! berkata...

dushhh! yeah!

Tanpa Nama berkata...

revenge.yeah..mcm yg aku tgh kene skang ni kot. :p

Ara berkata...

Lagu ni

http://www.youtube.com/watch?v=Tqe6Wpq3ZD8

kene sgt dgn entri ni..hehe~ ;)

Ara berkata...

test