Part-Time Lovers


Aku berbaring di atas katil itu. Mata memandang ke atas siling. Dalam otak aku seolah lambat refleksi, seolah aku seakan sudah tak percaya melalui malam itu.

"Biar betul malam tadi?", getus hati kecil aku.

Aku kalihkan leher ke kiri. Sekujur tubuh perempuan sedang tidur nyenyak bertentangan aku. Memejam mata sambil tangannya di atas dada aku, erat memeluk. Panas dan hangat.

"Malam tadi memang betul-betul terjadi", sambil menarik nafas.

Aku selak selimut untuk melihat di dalam selimut. Ya, memang tak syak lagi. Kami berdua dalam keadaan tanpa seurat benang. Kesejukkan pagi itu di halang dengan kepanasan selimut dan sentuhan tubuh. 

Aku memegang kepala aku. Cuba mengingati kembali hal malam tadi. Ingat dalam-dalam. Mengerutkan dahi dan menggosok-gosok mata.

"Dia memang hebat malam tadi. Lepas mabuk, aku hantar pulang ke rumah dia, dia tarik aku masuk dalam bilik. Aku pun dah pening-pening. Lepas tu, three, four, five, six sendiri mahu ingatlah"

Aku tersenyum kecil. 

Telefon berdering. Ringtone lagu Weezer, Perfect Situation. Aku gapai dan lihat. Ah, celaka! Dia pulak!

"Hello sayang, ya. Baru bangun lah sayang. Suara sayang manja lah, ngantuk lagi ehh? Hari ni orang macam biasalah, kena kerja. Tapi, masuk lewat sikit. Monday blues lah katakan. Haha. Ok sayang. Ya, i love you so much. Bye sayangggg!"

Aku menamatkan talian dengan satu nafas lega. Berdebar jugak tadi nak bercakap. Gila.

Tubuh di sebelah aku mula bergerak. Celik mata dan tersenyum.

"Pukul berapa beb?"

"Lapan pagi"

Bulat mata dia. Terus bangun dan menggosok mata laju-laju.

"Aduhai kau, apasal tak kejut aku awal sikit. Aku masuk kerja pukul sembilan tahu?", bentak perempuan itu terus mengambil tuala dan menuju ke bilik air. Dia membebel dan sempat cakap yang kaum perempuan bersiap lambat tak macam lelaki. Sampai ke bilik air, baru dia berhenti membebel.

Aku tersenyum sambil kedua-dua tangan aku di letakkan di belakang kepala yang sedang berbaring di atas bantal empuk. Menyambung memandang siling dan fikiran aku berkata ;

"Macam gini rupanya kehidupan part-time lovers. Peh peh peh!"



p/s : Cerita ini hanya rekaan imaginasi semata-mata setelah ayah aku menasihati aku, bila bekerja di sektor koperat di bandar urban, jangan sampai terjebak jadi part-time lovers. Kalau sapu anak CEO, datuk-datuk dan tan sri, tak mengapa. Keh keh keh. Sempoi lah ayah!

Ulasan

Tanpa Nama berkata…
sekond!!
Apple Xander berkata…
perghh! cool gilaa partime lovers tu..bgun-sengih-tros mndi g keje. haha jd part-time lovers dpt untung x? lolz =p
mahirahkamal berkata…
demam-demam pun sempat lagi kan?
Tanpa Nama berkata…
bodo princes jejemon
fawrth!!!!
Tanpa Nama berkata…
arghhhhh!!!
Unknown berkata…
ni gaya hidop kapir je.
Tanpa Nama berkata…
kemain laju. -.-
annur kardashian berkata…
rasanya gua penah jd awek yg menelefon tu. mmg ppfffffff.

mencikkk !
Tanpa Nama berkata…
tgh bayangkan aqram jd part time lover aku tentu seronok bukan :)
mye berkata…
bahaya!..
nati dah trsangkut betul2 kn susah..
huhu
ZeBentPenzel berkata…
@Tanpa Nama

jadilah parttimelovers saya. sekian mekasih~
Dale berkata…
sempoi gila ayah kau aqram. keh3
Halusinasi berkata…
tak nak terjebak dlm situasi di atas...erghhh
cikbleedingnose berkata…
mudahnye la hidup kalau mcm tu. ye dok? keh3.
Izzah | zulkifli berkata…
pergh..gle lha..ad ke situasi mcm nie terjadi ekh?..wondering..
cikpia berkata…
tetiba aku terpikir, MUNGKINKAH AKU PERNAH JADIK POMPUAN YANG MENELEFON ITU????? demmm!!!!
Tanpa Nama berkata…
tobatlah.
Syaby berkata…
haha. sempoi habis ayah kau.
namasayatihah berkata…
nice en aqram,

a very good imagination...ya..welcome to KL~land of part time lovers~
it is fun to be one..but yet..it is mighty dangerous if ur other lover hav a wife..LOL~
Tanpa Nama berkata…
A'ah kelakar habis la lawak ayah ko tuh #TDDMKA
fatin aiQa berkata…
Selalu jatuh cinta dgn entry aqram :)
Tanpa Nama berkata…
kenapa i rase aqram ni mcm macho gilaaaa? arghhh T.T
Mademoiselle berkata…
benar-benar berlaku ok, KL yaww~~~
Unknown berkata…
imaginary awak. realiti utk org lain. ahaha
delilah berkata…
baca..senyum..teringat..best~
+luvly ada+ berkata…
peh peh ,
mintak jauh laa wehh ,
Tanpa Nama berkata…
dah kena. rasa sakit tak boleh nak cakap. thanks sebab menerang kan benda ni dgn lagi detail :')

Catatan popular daripada blog ini

Cara Memikat Amoi (Jika Kau Seorang Lelaki Melayu)

Lelaki Suka Pandang Tetek Perempuan?

pengalaman bercinta dengan lelaki melayu.