6 Ogos 2012

enam ogos.

i nak you, i taknak dia. boleh tak? - Genting Highlands, 6 Ogos 2010.
this sentences means a lot to me.
sebab aku tak pernah duga aku akan buka hati aku untuk orang lain.
untuk orang yang aku tak pernah kenal.
untuk stranger.

jika aku memilih rupa, aku takkan memilih kau.
jika aku harap aku dimanjakan dengan kemewahan, aku takkan memilih kau.
jika pangkat dan kedudukan itu adalah segalanya, aku takkan memilih kau.
jika lelaki yang bekerjaya menjadi pilihan aku, aku takkan memilih kau.
tetapi aku tetap setia dan memilih kau.


saat aku celaru untuk memilih kerjaya, kau di sisi.
saat aku runsing untuk memulakan kehidupan baru, kau di sisi.
saat aku memutuskan untuk meninggalkan dia yang menipu aku, kau di sisi.
saat aku menghadapi pemergian kakak tersayang, kau di sisi.
saat aku memerlukan bahu untuk menangis, kau tetap di sisi.

episod luka itu sangat memberikan kesan mendalam kepada aku.
luka itu tak pernah sembuh.
luka itu sangat dalam.
tapi aku tetap mencuba untuk mengubatinya.
sedikit demi sedikit walau pun kau tak nampak.


i nak you, i taknak dia. boleh tak? - Genting Highlands, 6 Ogos 2011.
i asked you to repeat the sentences.
bukan sebab tak puas hati.
bukan sebab untuk mendesak.
tapi untuk kau ingat betapa ayat itu sangat penting untuk aku.
betapa setiap kali hati aku terluka, aku akan ingat kembali moment itu.
betapa besarnya impact ayat itu dalam hidup aku.

sebab ayat itu juga aku rela menjaga diri kau.
makan kau aku jaga.
minum kau aku jaga.
pakai kau aku jaga.
sakit kau aku jaga.
hati dan perasaan kau juga aku jaga.

tapi aku lihat kau semakin menjauh.
semakin lama semakin menghilang.
semakin lama semakin pudar rasa sayang itu.
tapi aku tetap yakin dengan hubungan ini.
kerana sayang aku pertahankan.
kerana kasih aku telankan.

sampai satu saat,
aku rasa kau tidak memerlukan aku lagi.
aku mengambil keputusan untuk berundur.
tak mahu menjadi penghalang dalam kehidupan seharian kau.
tak mahu menjadi kekasih yang tidak memahami.
tidak mahu kau terus membenci aku.
dan tidak mahu orang lain turut membenci aku.
aku mahu kau gembira.
aku berpuas hati jika dapat melihat kau dari jauh.
aku sangat berpuas hati.

kau menghalang aku pergi.
tapi aku tetap mahu pergi.
bukan sebab membenci.
tapi tak sanggup terus terluka.
tak sanggup terus menanggung derita.
tapi aku pergi untuk kembali.

dan aku telah kembali.
dengan harapan kau sedar.
dengan harapan aku masih diperlukan.
dengan harapan aku bukan sekadar hiasan dihati kau.
dengan harapan aku diberi hak yang sewajarnya.
dengan harapan hubungan ini menjadi lebih baik dari sebelumnya.

6 Ogos 2012
hati ini menangis lagi.
aku harap kau dan aku bersatu.
tapi kalau kesudahannya tak seperti yang diharapkan,
aku cukup berpuas hati untuk berhenti setakat ini.
sebab, sayang aku hanya untuk kau seorang.
sebab, kasih aku hanya untuk kau seorang.
sebab, hati aku hanya untuk kau seorang.

dan jika aku pergi sekali lagi, aku pergi untuk selamanya.


"Kau dengan dirimu saja, Kau dengan duniamu saja, Teruskanlah.. Teruskanlah.. Kau begitu.."




p.s: entry dicedok dari blog peribadi penulis.

7 ulasan:

AsyieqiN Rkey berkata...

atas apa yang awak dah buat untuk saya...saya sayang awak lebih dari dia -18 may 2008- genting Highlands..

dan bodohnya aku percaya

R.R.Z berkata...

Biarlah bulan dan org sekeliling kita ni menjadi saksi atas semua yang orang cakapkan ni;

Dalam hati org hanya ada awk seorang je. Sumpah! mata org hanya nampak awk.

8 Feb 2005 - pantai telok kemang


*cish..si penipu yg pandai berkata-kata, sudahnya masa tu aku telah dimadukan!!

Cikgu Ma berkata...

kasih datang dan pergi, dan datang lagi...

Nazrul Ashraff berkata...

apple day,

kau punya kampung, maybe akan jadi kampung aku.

lin acik berkata...

dia kata

"saya dah ada wawasan sebab saya dah ada (nama aku ) . "

ogos 2011 .

#dari awal lagi aku tahu .dia menipu . ehemm .dengar boleh ,percaya jangan .

flazeroth4th berkata...

kebenda semua tulis dialog aku nih? kebenda nih? kahkahkahkah....

LaDy_aFieFa berkata...

hmmm... nk share sikit ayat bole hee