Belon

Berikut ialah kiriman dari Khairul Ismat (Khairul.Ismat.Zakaria@akersolutions.com) yang menceritakan analogi yang menarik tentang kehidupan dan cinta. Deep orang cakap. Enjoy!


Life is not always be the same. It’s like a balloon that u blow.

There’s one competition. Where’s a person need to blow his balloon and release it. The first balloon that reach the end line. He’s the winner. A lot of man participate in that competition. When the game started. Everybody blow their balloon and release it.

Ada belon yang ditiup kemudian dilepaskan. Ada yang berpusing-pusing ke udara kemudian jatuh semula di hadapan tuan-nya. Ada yang terus terbang ke depan dan tuan belon itu juga ke depan untuk sampai ke garisan penamat, tetapi belon nye heading to left side of him. Ada yang pada awal nya using a Red ballon.

At the end the person who using the Red balloon ambil balloon Biru yang dah terjatuh berhampiran dengan garisan penamat. (main sebat je belon orang lain, nak menang punya pasal). Ada orang yang jujur gunakan belon nya sendiri hingga garisan penamat. Tapi lambat skit menang.

This is life. There’s a lot of things that u want it to be like what u want. But at the end. The things doesn’t goes like what u want..

Ulasan

aLEEamanina berkata…
Gunakan belon sendiri saja..

Lambatlah sikit.
But better late than never, kan?

:)

Catatan popular daripada blog ini

Cara Memikat Amoi (Jika Kau Seorang Lelaki Melayu)

Lelaki Suka Pandang Tetek Perempuan?

pengalaman bercinta dengan lelaki melayu.