Dilema-dilema

Sekarang baru aku rasa apa yang abang Jamal bagitau aku dulu tapi aku tak percaya. Dan aku dapat rasa perasaan ini kadangkala seronok, tetapi jauh dalam sudut hati ini rasa kurang enaknya, kurang lazatnya. Rasa nak menyumpah pada diri sendiri.

Inilah rasa dilema seorang lelaki yang ramai kawan perempuan tapi masih takde calon lagi untuk dibuat bini dan rasa celakanya bila sedara-mara-kawan-kawan asyik tanya ;

"Kau bila lagi?"
"Sepupu kau dah kahwin, kau bila pulak?"
"Kawan kau ni dah kahwin, kau tak nak kahwin?"
"Kerja dah sedap. Gaji dah sedap, dah mampu. Perempuan pun ramai. Takkan takde rasa nak kahwin?"

Blerghhhh. Tengkorak kau. Kalau memilih perempuan itu seumpama memilih baju baju cotton yang serba menarik kat butik Uniqlo, dah lama aku borong tiga empat bag.

Celaka, tak sedap langsung perumpamaan sebegitu.

Yelah, takkan aku nak buat perumpamaan, kalau memilih perempuan itu seumpama pilih baju kat Big Bundle, dah lama aku borong satu troli?!

Weh, aku taknak pilih perempuan pakai buang atau second-hand teruk betul. Jangan buat gila. Yang dah disentuh tapi nampak baru, tak mengapa. I'm welcome it.

Jadi, dengan lafaz bismillah..







Hey I just met you, and this is crazy.
So here is my number, so call me maybe?






Tak sangka aku kena cakap macam gini depan makwe-makwe. Jatuh maruah. Hiks. :P

Ulasan

Lynn Fazlin berkata…
+603 2282 8310

Khas untuk kamu. Try call meh Alexia Aqram. Ahha
iz berkata…
hahahahaha...lawak2...keh3.. =P
biasalah tue dilema org yg belum berkahwin, bila ramai kawan2 dah berkahwin...

dlm nk carik jodoh nie takleh terburu-bur..btw, smoga brother alexia aqram akn bertemu jodoh yg terbaik..=)
inna_risna berkata…
semoga cepat bertemu jodoh ya. :D
Unknown berkata…
biasa la tu...kang dh kawen,tanya lak...bila nak ada anak??dah ada anak,tny lak,bila nk tmbh g..mcm tu seterusnya.ehhehe..
AzaliFirdaus berkata…
ko iklan je kt harian metro, "cari jodoh" dude
Miss FZ berkata…
mana nombornya? hihi.
Unknown berkata…
aku empati sama kamu.
FarahPingu berkata…
**malu**

tiba2, bhahaha.
si cebbie cholet berkata…
hehe..


takpe.. senasib n faham.. jodoh tu ada .. tak kat sini.. kat syurga.. people will get tired asking eventually..

pernah rase depress gak dulu.. tapi sekarang.. berserah jerk kat Allah :)
dee berkata…
Nak kena anta resume ke? :p
Izz Alejandra berkata…
blm kahwin itulah soalannya...lepas kahwin nanti soalan lain pulak - bila kau nak dapat anak? kau ni mandul ke? apa? padahal baru 3 bulan kahwin .. contoh..contoh.. :D
szumika sakni berkata…
sy pn single jgk haahhaa.....rmai kwn laki..tp xder yg bekenan sbb sy high taste...hahaha....
AlexiaAqram berkata…
hai hai haiiiiiii! :D
Unknown berkata…
Abang jangan macam macam bang! Mentang-mentang kita LDR.. Amboooi..
oh zyra berkata…
second hand pon ape salahnye kalau die kene dumb tapi die dah berubah. memilih sangat tu yg awk tk kawen sampai sekarang. ataupon tak market. hahahahaha

Catatan popular daripada blog ini

Cara Memikat Amoi (Jika Kau Seorang Lelaki Melayu)

Lelaki Suka Pandang Tetek Perempuan?

pengalaman bercinta dengan lelaki melayu.