18 Februari 2013

Kaca Atau Permata, Natang?


"Aku mencari yang terbaik!"

"Aku setuju."

"Jadi tak salahkan aku memilih?"

"Masalahnya kau memilih terbaik dari pandangan luaran. Bukan dari dalaman. Kau nak yang cantik, yang putih, yang kaki panjang dan berseluar hot pant. Tapi kau tahu macam mana dia treat kau kan? Semua pun tak kesah. Untuk apa?" 


Lelaki. Yang jatuh dalam kategori ini, aku memang tak faham. Yang tak kesah perempuan berperangai walau macam setan. Yang bunuh dan tikam hati kau dalam-dalam. Exception kalau perempuan tu cantik dan bergaya sakan. 


Kau tahu beza kaca dan permata? Mungkin kau tak tahu sebab kau memang hanya layak dapat kaca sahaja. 


Pilihan itu selalu melalaikan, bukan? 

*senyum sinis* 


p/s: sorry lah. Aku gian menulis. Aherherher. -ER-

7 ulasan:

pw3nCeSs appLe berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
pw3nCeSs appLe berkata...

It just.. WOW!
couldnt agree more..
laki tu berhati kaca juga mungkin? worthless!

Ais ketoi berkata...

wow!! setuju!!! ramai lelaki skrg kecantikan luaran ja melebihi kecantikan dalaman..padahal dia tu pon gemuk, hudoh ja pon..ada hati nak perempuan lawa..tak sepadan lgsg..plak tu tak kisah kalau perempuan tu layan dia mcm sampah..asal lawa ja..haiyaa....

Mulan Mia berkata...

yup setuju yg ini!!.. gurl yg kulit bersih. putih. pndai speaking.. perfect hbis... tp dh trang2 kne dduakan bkali2, plus kaki kikis.. woww.. yg pliknya lelaki setia betul dgn gurl cmni.. ermmmm..

Casa berkata...

kulit putih mulus gebu cantik biase2 lawa2 pemalu tp tak pakai hotpants pandai bersopan lg hati murni ade? ini mungkin permata pd mata hati aku tp yg ini selalu hilang dr pandangan...yg kaca tu byk...n yg kaca tu la ramai...lelaki mcm aku mmg kalah la dgn wanita kaca ni...fakta tu...siyes...jgn slhkn lelaki je...tp hati aku xmau la wanita kaca buat bini...hmmm...

neyanaquiah berkata...

Aku tak salahkn lelaki yg suka tengok bende2 cntik termasuk perempuan.dan aku dah rasa terjelupuk utk itu.dan ye fakta. Utk memilih kaca lebih mudah dr permata. 3years in relationship and for 30 days to get married..lelaki masih buta utk kaca.yg selama 3thun tatang macam nk mati..tnpa ada sikit rasa belas kasihan..utk kaca yang tak sampai 3 bulan di agung agungkn. Walhal lelaki aku nk beritahu.selama kau terduduk dgn putaran hidup.permata yang kau cari.bila tuhan kau bg kesenangan yg nikmatnya entah sekejap atau tidak.kau beriye2 cr kaca.

The Typewriter & The Silent Thinker berkata...


yang memilih si kaca tu sebabnya mudah..
*Dia pilih guna mata luaran yg kosong. bukan guna mata hati*
padahal permata lah yg wajar di pilih..
hati dan Agama lah paling penting~
*cebik huh*