24 April 2013

Buku Baru dari Skuad Terfaktab : Korban Cinta Remaja



Mengenai Korban Cinta Remaja

Korban Cinta Remaja adalah antologi cerpen dari sekumpulan penulis yang digelar Skuad Terfaktab. Tajuk Korban Cinta Remaja timbul dari seorang penulis yang mengisahkan segala pengorbanan cinta seorang remaja melalui liku-liku kehidupan percintaan.

Korban Cinta Remaja terlalu klise, ironi dan adakalanya tidak masuk akal. Sengaja dibuat sebegitu kerana kami para penulis sudah muntah dengan novel cinta happy ending yang meracuni pemikiran ramai pembaca sehingga mereka dibuai-buai fantasi indah. Ini bukan kisah cinta Bollywood. Ini kisah cinta masyarakat Malaysia.

Abstrak

Aku manusia. Kau manusia. Yang membezakan antara kita ialah sifat dan amalan kita. Aku tak pernah salahkan kekejaman yang kau lakukan. Aku tidak berniat hendak mengungkit, tetapi aku mengalami tekanan perasaan yang teruk atas perbuatan kau selama ini terhadap aku. Jadi, aku cuma harap suatu hari nanti Tuhan beri peringatan atas perbuatan kau selama ini berbuat buruk terhadap aku yang ikhlas mencintai kau sehingga buat aku terkorban. 

Kita semua pernah terkorban dalam dunia percintaan remaja.

Korang boleh menjadi pembeli terawal di Pesta Buku Antarabangsa KL, PWTC bermula 1 Mei ini. Find us on IndieKe booth number 1&2. See you there~~!

2 ulasan:

aLEEamanina berkata...

This book.

Berupaya menyedarkan anak-anak muda (baca: gadis-gadis) agar hidup dengan realiti, bkan dengan fantasi.

* Headin' to Pesta Buku this 1 May. Yeay!

nad berkata...

alaaa kenape 1st mei baru ade?..baru nak pegi ahad nih..