11 Oktober 2013

Kenapa perlu ada ex dalam hatimu?

Kekasih,
Kenapa perlu ada ex dalam hatimu?
Apakah kau masih keliru,
atau kenangan masih kuat di kalbu?

Kekasih,
Aku berikan kau satu contoh,
Semoga kau tak bodoh,
Dia umpama mimpi yang hodoh,
dan aku pula potensi jodoh.

Apakah kau mahu pilih hodoh berbanding jodoh? 

Oh, mungkin kau kira kau dan dia masih punya peluang,
Selepas berjuta kali dia siakan,
Selepas tujuh malam kau menangis sakan,
Selepas kau sakit tak lalu makan.

Woi woi woi,
Siapa yang datang beri harapan?
Ni dia, ni dia orangnya.
Kahkahkah. Real real.

Kekasih,
Hilanglah segala ingatan,
Aku rela kau lupakan,
Kenangan manis kita andai kau bisa lupuskan juga kesengsaraan.

Dia ibarat lirik lagu bangang yang lekat di otak bukan?

Kenapa perlu ada ex dalam hatimu?
Kenapa kenapa kenapa?
Oh God, tell me why.
Ku tak mahu kau terus terbuai.

Dengan memori kau dan dia berpegangan tangan,
Dengan memori kau dan dia masih berpacaran,
Dengan memori kau berjumpanya di bawah sinar rembulan.

Bukankah aku ada dan aku juga punya tangan?

Kau masih cintakan dia?
Kau masih mahukan dia?

Taguna taguna taguna taguna.



PS: Tiba tiba gua takde idea. Lain kali la gua sambung. Takpun engko orang je sambung ikut imaginasi masing-masing. Gua nak tengok tivi ni.



2 ulasan:

izzati husna berkata...

yalah. kenap perlu ada ex. Y kan ada. ekekeke

farizah farr berkata...

Haha..terkena ats btg hidung sndiri...