30 Mac 2013

Letak tajuk sendiri, gua busy ni.

Tahu binatang apa paling insecure dalam dunia? Anjing dan angsa. Tak percaya cuba try lalu sebelah binatang dari dua spesies ni, mesti kena usha semacam. Kalau nasib malang, kena kejar. Sebenarnya banyak je lagi binatang yang insecure tapi oleh sebab gua malas, gua nak fokus pada anjing dan angsa je. Ahh, ikut suka gua la ye dak? Tak suka engko jangan baca entri ni, engko klik pangkah sekarang, engko klik pangkah sekarang!

Anjing dan angsa mungkin binatang yang memang dijadikan dengan perasaan tidak sedap hati bila rasa diaorang terancam. Padahal apa sangat la yang buat diaorang rasa terancam tu, nak masuk spesies haiwan terancam pun tak lepas. Lainlah panda, tapi panda pun tak insecure macam anjing dan angsa. Cool kan panda?

Tapi cuba pikir apa yang buat menatang dua spesies ni rasa insecure sebenarnya? Ya, rasa sayang. Sayang pada diri atau pada tuan. Ramai dah tau kot, anjing dan angsa antara binatang kegemaran dibela untuk menjaga rumah. Nampak je stranger, terus diaorang kejar. Punyalah sayang dan dedikasinya diabinatang pada tuan masing masing.

Tapi apahal anjing liar takde tuan pun usha kita semacam bila kita lalu sebelah dia? Yang ni gua tak tau, gua bukan anjing liar. Tapi ada satu yang kita kadang-kadang tak perasan, manusia punya insecure lagi tinggi dia punya level dari anjing dan angsa.

Tak percaya try stalk sesiapa yang engko sayang kat twitter atau fesbuk. Haaa, insecure tak? Kalau sikit perasaan insecure tu pun takde, ada dua sebab je. Engko tak sayang atau engko terlampau sporting. Insecure la sikit, bukan luak pun. Tapi kalau insecure serupa setan, jangan stalk. Kalau stalk jugak, mampos engko la. Kakaka. Tegas betei gua.


Haaa, tu je la kot entri kali ni. Nak habiskan secara bergaya pun gua tak reti sangat. Okay la, dah.

7 ulasan:

CXopportunities berkata...

hahahah! the best entry for today! hahahah kasi pecah perut cx bace. hahaha. terbaik!

Laserquest berkata...

hahah

Mikael Sahaja berkata...

Hahahaha

Vanilla_ais berkata...

haa,kan,angsa pun ada masaalah

Yuyu Ali berkata...

benci betei kalau kena sudu dek angsa. huhh. sudu balik kang baru tahu.

Aisya Razak berkata...

jadi,
siapa angsa, siapa anjing?
siapa mengangsa, siapa menganjing?

hihihi.

cikpia berkata...

jap aku nak pikir dan klasifikasikan.... aku ni angsa ka anjing ek? ka anjing liar...........?? *confused mode*