TANGO SORANG-SORANG, ORANG TEPUK BERAMAI-RAMAI

Hai lamanya akak tak menulis kat sini. Akak tulis ni pun sebab benda ni fresh lagi, baru lagi berlaku. Kejap kejap lagi, kalau tertagak tagak nak tulis, tangguh tunggu nanti, pakai lupa terus la jawabnya.

Masa dalam kelas tadi akak ada lah mengusik student akak ni. Student laki-laki. Akak kasi nama samaran dia Remy lah ye. Minggu lepasnya akak ada attend event budak budak ni. Kemudian ada la sesi fotografi. Masa nak bergambar tu, budak-budak lain kemain galak mengusik Sally dengan Remy. Sally ni berdiri sebelah Ali. Lepas tu budak-budak lain kata Sally berdiri salah tempat.

"Sally salah tu Sally !!! Sally mana boleh berdiri sebelah Ali. Sally kena berdiri sebelah Remy !!"

Yang lain-lain ikut bersorak. Sally dengan Remy dah malu-malu. Akak pun seronok la jugak nak ambil bahagian dalam acara sakat-menyakat ni. Lepas tu dengan malu-malunya Sally berjalan terkedek-kedek mengubah posisi. Dia pun berdiri sebelah Remy. Lepas acara bergambar tu akak pun balik.

Anyway Sally dengan Remy tak sekelas untuk kelas yang akak ajar ni. Tu yang tadi akak berani nak manyakat Remy ni. Rupanya sebahagian budak yang lain pun tahu perihal Sally dan Remy ni. Akak pun tambah menyakat, akak kata kat budak-budak kelas -- "Minggu lepas ambik gambar sama Sally dengan Remy ni." Kemudian budak-budak dalam kelas pun seronok bersorak. Kemudian Remy cakap gini -- "Mana ada. Sally yang datang kat saya. Saya tak ada apa pun dengan dia la puan." ujar Remy. 

----------------

Okay ! Waima pun cerita ni cuma cerita budak-budak yang masih mencari diri, yang masih confuse dan terlalu mentah, umur pun baru sembilan belas tahun, tetapi ada pengajaran yang boleh kita ambil.

Ladiessss !!! Ingat ye. Kalau lah dikenen-kenenkan kita dengan sesiapa, jangan kita nak OVER sangat. Jangan ikutkan sangat kehendak dan hasrat para pengkenen ni. Kita yang kena kenen ni, mula-mula tak ada rasa apa-apa. Esok-esok pulak rasa blushing sikit. Lusa-tulat pulak kita ada rasa suka sikit. Padahal yang laki-laki ni tak rasa apa-apa pun. Akhirnya nanti kita yang syok sendiri. Yang lelaki ni pulak bila orang lain menyakat dia dibelakang kita, dia nafi sekeras-kerasnya. Dia kata kita yang terhegeh-hegeh ke dia. Kalau depan kita mungkin dia diam dan terima sahaja. Dia tak nafi sebab nak jaga hati kita, tak mahu lukakan hati kita dan buat kita malu di hadapan orang. Yang kita pulak anggap diam dia tu tandanya suka. Aduh ! 



Ingat pesan akak ni. Jangan cepat rasa suka sangat. Jangan OVER sangat. Selagi yang lelaki tu tak kata apa-apa pada kita, tak reveal perasaan sebenar dia ke kita, tak payah la kita nak syok sendiri sangat. Nanti yang sakitnya, kita ! Bak kata orang putih --

It takes two to tango.

Jadi  jangan mudah seronok dengan tepuk sorak orang ramai sebab yang pentingnya tepukan kita dan dia bersama. Tepuk sebelah tangan tidak berbunyi. Tango sorang-sorang nanti jatuh menyembah bumi.


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Cara Memikat Amoi (Jika Kau Seorang Lelaki Melayu)

Lelaki Suka Pandang Tetek Perempuan?

pengalaman bercinta dengan lelaki melayu.